|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nøhr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 04-Juni-2008 kl. 11:19 |
Hej Jeg står overfor at skulle have en blu-ray afspiller, og var først lun på en bd30. Den kan dog ikke decode de nye HD lydformater, og da min Surround receiver Yamaha RX-V1600 (som jeg er rigtig glad for) heller ikke kan decode dem, blev jeg glad, da jeg så at BD50 har decodere til HD lydformaterne. Min hensigt er derfor at forbinde til TV via HDMI og at forbinde til Surroundreceiver via analogudgange. Jeg fandt derfor manualen til BD50 for at læse lidt om den: http://service.us.panasonic.com/operman/findmanual.aspx?mode l=DMPBD50 Det er til en US-udgave af afspilleren, men jeg regner med, at den ikke er væsentlig forskellig fra den version, vi får at se i Europa. Det mærkelige er bare, at jeg ikke kan finde nogen info om intern decodning af HD lydformater!!! Specifikationerne til BD50, som kan læses flere steder på nettet, bla. her: http://www.blu-ray.com/news/?id=957 Nævner under ’Audio Features’: - Built-in Dolby® TrueHD, Dolby® Digital Plus and DTS™-HD*2 Decoder .. og under ’Output’: - 5.1ch Audio Output Det tolker jeg som om at BD50 kan decode de nævnte formater og sende dem ud gennem de analoge udgange (7.1 downmixes til 5.1). Så kommer der lige et måske dumt spørgsmål - hvad hvis lydsporet er PCM, kommer det så ud gennem de analoge udgange, og vil det være i samme kvalitet som de ’pakkede’ formater? Der er jo ikke nævnt noget om PCM til analog konvertering. (Jeg ved godt at PCM er identisk med de ’pakkede’ formater via HDMI, men jeg kan kun bruge de analoge udgange)
Nogen der kan få tågerne foran mine øjne til at lette |
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
Hej Nøhr, Panasonic BD50 er lige netop afspilleren for dig, den kan overføre alle gældende lydformater via analog udgangene. Den kan naturligvis også overføre PCM, ellers ville den i princippet ikke kunne overføre noget som helst ud af analog udgangene. D/A konverterne forstår ikke TrueHD eller DTS-HD Master, de forstår PCM. Derfor bliver alle formaterne først dekodet til PCM inden D/A konvereting. Det enste dumme spørgsmål er det som aldrig bliver stillet, men spørgsmålet er snarere om de pakkede formater har samme kvalitet som det upakkede PCM spor. Det bør TrueHD og DTS-HD master have, DD+ og DTS-HD har ikke. Afspilning → dekodning til PCM* → DSP processing → D/A konvertering → 5.1 analog til receiveren → dejlig HD lyd
*afspiller du en film med et rent PCM spor ryger lyden direkte til DSP processoren. Redigeret af Iron Man - 04-Juni-2008 kl. 17:09 |
|
![]() |
|
Nøhr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej Iron Man Tak for info. Det tyder jo så på at BD50 er velegnet til mit behov |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |