recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BD-50 firmware via Internet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic BD-50 firmware via Internet.

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Afstemningsspørgsmål: Kan din Panasonic BD-50 opdatere sin firmware via Internet update?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
26 [48.15%]
26 [48.15%]
2 [3.70%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 12:06

Oprindeligt skrevet af Richardski Richardski skrev:

Hmm... men denne tråd og de beskrevne problemer som nu ser dagens lys, kommer jeg jo helt i tvivl om hvorvidt panasonic BD50 er et rigtige valg for mig

det er jo noget som har været fremme længe. som også kan læses her.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42834& KW=flemming+larsen

men jeg er rimelig sikker på at det er noget, som bliver løst med en firmware på et tidspunkt.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Richardski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 12:24
Ok tak, så skulle jeg måske vente til den dag kommer
Til top
Richardski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2007
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 12:25
Hvor køber jeg i øvrigt Pana BD50 billigst?
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

hej Jeg deltog i tråden "erfaringer med BD-50...." Og lavede tests af min BD-50, som nemlig ikke kan opdatere online.

Jeg har siden hen modtaget 3 BD med BD-live og kun 1 af dem har jeg fået til at virke. Jeg har MIB, Rambo og Starship Troopers, kun sidst nævnte har BD-Live virket på (selvom det tog 20 minutter før BD-Live var klar) De tog andre fejler når jeg prøver, de siger begge noget med at jeg skal være sikker på at den er forbundet til internettet, selvom den i 5-10 minutter HAR stået og hentet data.  

hvor stort et sd kort bruger du til BD-LIVE filmene? jeg ved i hvertfald at hos mig, kan MIB kun gå ind, når det er et max 1GB SD kort. så hvis du skulle have et mindre, så prøv det.

Hmm, normalt er det bedre jo større SDkortene er, men måske ikke her. Jeg har et 2GB Kingston SD kort i. Men jeg kan se om ikke der skulle gemme sig et 256MB et eller andet sted.

Tak.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 12:36
jeg skal ikke kunne sige om 256mb kan bruges. jeg tog mit fra min mobil og prøvede med det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg skal ikke kunne sige om 256mb kan bruges. jeg tog mit fra min mobil og prøvede med det.

Så fik jeg endelig prøvet med et andet kort. og erfaringen er som følger.

Jeg fandt et 32mb kort som var med et kamera jeg engang købte.

Uden kort, vil Starship Troopers (udgave med BD-Live) ikke afspilles.

MIB starter BD-Live men kommer efter ca 2 minutter og siger at jeg skal tjekke at den er forbundet til internettet (jeg kan se at den har hentet data i de 2 minutter) og anden gang jeg prøver siger den an error occured while getting update.

Rambo starter Molog og der står downloading indtil den når 99%, så skriver den an error occured while downloading update.

Fejlene er de samme som med mit 2GB kort.

Det er da helt hen i skoven, at den ved begge dem der fejler, faktisk ER ude på nettet for at hente data, og på et eller andet tidspunkt fejler. Det tyder på at Panasonicen ikke fatter de data den henter.

Firmware opdateringen virker stadig ikke, heller ikke selvom jeg lige har været på BD-Live med Starship Troopers og så prøver at opdatere firmware på afspilleren.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2003
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 10:34

Rambo starter Molog og der står downloading indtil den når 99%, så skriver den an error
occured while downloading update.[

Jeg har fået bekræftet af folkene bag Molog (molog.com) at Molog på Rambo disken ikke er kompatibelt med
BD50'eren.
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Rambo starter Molog og der står downloading indtil den når 99%, så skriver den an error
occured while downloading update.[

Jeg har fået bekræftet af folkene bag Molog (molog.com) at Molog på Rambo disken ikke er kompatibelt med
BD50'eren.

Det er sq da latterligt...Det tyder jo på de, enten pana eller Molog, ikke følger standarden . Øv
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 11:15

Oprindeligt skrevet af Perls Perls skrev:

Det er sq da latterligt...Det tyder jo på de, enten pana eller Molog, ikke følger standarden . Øv

Det kan være det er derfor de kalder det MoLog, og ikke BD-Live. Mon ikke det er fordi det er 2 forskellige standarter? Men enig. latterligt at det ikke fungere på BD50.

Men som skrevet virker BD-Live på min MIB disk heller ikke i min BD-50.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 12:43

Mon ikke det er fordi det er 2 forskellige standarter?

Der er nu ikke mit indtryk. Molog er en forkortelse af Movie Log. Hvad det nærmere går ud på er jeg lidt usikker på, men det er mit indtryk at det
er en applikation som gør brug af BD-Live teknologien. Ihvertfald skrev molog folkene til mig at Molog på SAW 4 fungerer fint med BD50 og det
ville alle fremtidige molog udgivelser også:

"Unfortunately, The MoLog for Rambo release has some incompatibilities with DMP-BD50 player.
However, SAW IV release will work fine, and also all future releases will be fully compatible with all BD-Live players including Panasonic players.

Our sincere apologies for that, we hope you can enjoy our future releases."

Men det virker rigtigt nok som om at standarderne for BD-Live ikke er helt på plads og at teknologien ikke er helt moden.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

"Unfortunately, The MoLog for Rambo release has some incompatibilities with DMP-BD50 player.
However, SAW IV release will work fine, and also all future releases will be fully compatible with all BD-Live players including Panasonic players.

På denne side: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42834& KW=flemming+larsen&PN=0&TPN=25  skriver Flemming Larsen at han har BD-Live til at virke på både MIB og Rambo??? Det er underligt sådan en forskel der er på vores afspillere.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 11:01
Jeg skal ikke kunne udtale mig om MIB, men den Rambo som Flemming
har er en anden udgave som ikke har Molog, men derimod noget andet
BD-Live indhold. Så på det punkt er det skiven og ikke afspilleren der er