|
PANASONIC BDT-310 SPØRGSMÅL |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
tenergy 05fx ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2011 Sted: Kolding, Danmar Status: Offline Point: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2012 kl. 14:25 |
||
jer har lige erhvervet mig en Panasonic bdt-310 Bluray afspiller og den fungere også fint -
men i displayet på min Marantz HDMI receiwer blinker den "pcm" i displayet. Betyder det noget og hvad skal jeg gøre ved det ? Jeg har bare sat HDMI direkte i Receiweren præcist som min PS3 gjorde før. Der er 2 HDMI udgange jeg har sat den i "main" udgangen. Hvad gør jeg ?
|
|||
Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer. Dune hd smart d1 |
|||
![]() |
|||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du skal sende lyden fra din afspiller i Bitstream til recieveren og ikke som PCM.
|
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
||
Har du husket at sætte BD Secondary Audio til OFF? Dette gøres under Digital Audio Output i menuen. Ellers vil lossless lyd (f.eks. DTS-HD MA) blive sendt ud som lossy lyd aka DTS!
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
HDMI 1 fra BD player til tv.
HDMI 2 til Marantz, her skal du lave lidt konfiguration i BD player menu. Hvis Marantz receiver har HD lyd dekodere, skal BD player sende bitstream via HDMI og sekundær lydspor frakobles..
Redigeret af JeTex - 13-Januar-2012 kl. 15:00 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
tenergy 05fx ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2011 Sted: Kolding, Danmar Status: Offline Point: 61 |
||
Når jeg ændrer de ovennævnte til PCM holder "pcm" op med at blinke men de skal jo ikke køre som pcm ? Andre ideer til hvad jeg gør forkert ? Skal jeg virkelig hav e HDMI kabler i udgangene fra BD-310 ? HDMI kablet fra TV går i receiwer og kan ikke komme direkte i BD player. Jeg har også en Dune HD smart D1 på vej i næste uge som jo også skal kobles til Receiweren.. Jeg er lidt lost her..
|
|||
Panasonic PZ 85 42"
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
||
Det lyder lidt som om der er en fejl på din afspiller. Uanset om du sender ud i den ene eller den anden måde, så skal den ikke blinke. Så det lyder som en fejl. Du skal sætte et hdmi kabel fra udgang et på din 310 til din reciver, og derfra til dit tv. og så skal det virke.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
||
Hvor gammel er din reciever ?
Hvis den er af ældre dato er det ikke sikkert at den kan afkode HD lydformaterne - så kan du ikke bitsteame til den og bliver nød til at "nøjes" med PCM.
|
|||
![]() |
|||
||
Der er 2 Hdmi udgange fra afspilleren en der hedder main og så en mere jeg har sat den i main og direkte i receiweren.. Det er en Marantz SR 5004 Receiwer fra september 2009, er der nogen Marantz entuisiaster der kan hjælpe her ? |
|||
Panasonic PZ 85 42"
|||
![]() |
|||
||
Den har HD formaterne, så den skal kunne vise det, i displayet når du sender det ud i bitstream.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
||
Sjovt nok, når jeg afspiller en film så står der DTS master HD men indtil jeg starter filmen og blinker pcm !!
Men jeg går ud fra at alt er ok. Søren |
|||
Panasonic PZ 85 42"
|||
![]() |
|||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
||
Jeg har lidt a la samme problem. Min BDT-310 er tilsluttet min projektor via HDMI main og min SC-LX82 via HDMI. Alt er sat til Bit-stream og secondary audio er sat til off, men når jeg skal afspille videofiler via LAN, så får jeg ingen lyd når det er filerne med DTS HD MA, der skal afspilles og desuden lagger videoerne voldsomt.
Hvis jeg afspiller via min PS3, så kører videoerne glat, men stadig uden lyd. Min SC-LX82 er sat til Pure Direct. Er der nogle herinde som kan afspille HD filerne fra demoworld? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |