recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BDT310 tilslutning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic BDT310 tilslutning?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic BDT310 tilslutning?
    Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:31
Hej med jer

Jeg har købt en Panasonic BD310 og har et spørgsmål til tilslutning.

Den skal erstatte min PS3 som primær afspiller, skal jeg bare tage hdmi stikket fra den og sætte i afspilleren eller skal jeg sætte et stik til TV og et til receiver?
Det er tilkoblet en Onkyo 608. Jeg kan se at afspilleren har to hdmi udgange. Hvad er bedst, køre som hidtil eller prøve noget andet?

Håber på hurtigt svar så jeg kan komme i gang :-)

Venligst
Strange
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:35
Hvis din reciever understøtter HDMI 1.4 kører du bare signalet igennem denne som hidtil.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:49
Det gør den, så det er altså bedst bare at fortsætte som hidtil? Så forstår jeg bare ikke helt idéen med at afspilleren har to hdmi? Og jeg har også hørt at man sagtens kan bruge 1.3 kabler og få samme effekt?
PS. Jeg har endnu ikke 3D tv...
PPS. Hvad får man i grunden ud ad 1.4 kabler? 1.3 kan da også vise 3D lyd og billede?

Redigeret af Strange - 04-Januar-2012 kl. 13:50
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:50

Der er 2 HDMI Out, den ene er billede + lyd, den anden er lyd, så der kan være en direkte forbindelse til TV med den ene, (billede og lyd) og en forbindelse  til Reciver med den anden, således at der kan fås HD lyd via den tilslutning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:01

Hvorfor skal jeg så tilslutte som hidtil og ikke som du skriver? Hvad er bedst?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:05

Jeg ville da, hvis muligheden er der, bruge begge tilslutninger, således at Reciver kun får lyden, og billede går direkte til TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:07
Blu-ray afspillere med 2 HDMI udgange er lavet til de recievere som ikke understøtter HDMI 1.4. Hvis man har en gammel reciever og et nyt 3D tv kan man ved at tilslutte afspilleren direkte til TV´et med det ene HDMI (billede og lyd) og til recieveren med det andet HDMI (lyd) - få 3D-billede på TV´et og HD-lyd gennem recieveren.

Jeg tror ikke der er forskel på billede og lyd om du gør det ene eller det andet (men det kan du jo prøve). 

Redigeret af Ullum - 04-Januar-2012 kl. 14:10
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:51
Såvidt jeg husker så kan afspilleren nu sende billede og lyd ud på begge hdmi udgange. Har selv afspilleren og jeg nøjes med et kabel så både lyd og billede kører igennem surround receiveren for minimere risikoen for lipsync osv.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:53
Hmm, synes bare altid man har hørt at det er bedst at køre det hele igennem receiver... Så mon ikke man skal fortsætte som hidtil?
db89..kan du uddybe? Jeg er ikke helt med... Jeg mener jeg har et kabel fra tv til onkyo og et kabel fra PS3 til Onkyo... Er det så ikke bare at tage PS3 fra og sætte det stik i BD310?

Redigeret af Strange - 04-Januar-2012 kl. 14:55
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hmm, synes bare altid man har hørt at det er bedst at køre det hele igennem receiver... Så mon ikke man skal fortsætte som hidtil?
db89..kan du uddybe? Jeg er ikke helt med... Jeg mener jeg har et kabel fra tv til onkyo og et kabel fra PS3 til Onkyo... Er det så ikke bare at tage PS3 fra og sætte det stik i BD310?

Bare tag kablet som sad i din PS3 og sæt det til HDMI1 på din 310'er, det er det eneste som du efter min mening behøver at ændre Smile 
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 16:02
Tak :-) Irriterer mig bare at jeg ikke kan se hvorfor man ikke skulle gøre det andet :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Tak :-) Irriterer mig bare at jeg ikke kan se hvorfor man ikke skulle gøre det andet :)
Fordi du har en receiver, der understøtter 3D. Af samme årsag, har du ikke brug for HDMI 2 udgangen, på din DMP-BDT310
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu