|
Panasonic BDT310 tilslutning? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:31 |
Hej med jer
Jeg har købt en Panasonic BD310 og har et spørgsmål til tilslutning.
Den skal erstatte min PS3 som primær afspiller, skal jeg bare tage hdmi stikket fra den og sætte i afspilleren eller skal jeg sætte et stik til TV og et til receiver? Det er tilkoblet en Onkyo 608. Jeg kan se at afspilleren har to hdmi udgange. Hvad er bedst, køre som hidtil eller prøve noget andet? Håber på hurtigt svar så jeg kan komme i gang :-)
Venligst Strange |
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis din reciever understøtter HDMI 1.4 kører du bare signalet igennem denne som hidtil.
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Det gør den, så det er altså bedst bare at fortsætte som hidtil? Så forstår jeg bare ikke helt idéen med at afspilleren har to hdmi? Og jeg har også hørt at man sagtens kan bruge 1.3 kabler og få samme effekt?
PS. Jeg har endnu ikke 3D tv...
PPS. Hvad får man i grunden ud ad 1.4 kabler? 1.3 kan da også vise 3D lyd og billede? Redigeret af Strange - 04-Januar-2012 kl. 13:50 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er 2 HDMI Out, den ene er billede + lyd, den anden er lyd, så der kan være en direkte forbindelse til TV med den ene, (billede og lyd) og en forbindelse til Reciver med den anden, således at der kan fås HD lyd via den tilslutning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hvorfor skal jeg så tilslutte som hidtil og ikke som du skriver? Hvad er bedst? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Jeg ville da, hvis muligheden er der, bruge begge tilslutninger, således at Reciver kun får lyden, og billede går direkte til TVet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
Blu-ray afspillere med 2 HDMI udgange er lavet til de recievere som ikke understøtter HDMI 1.4. Hvis man har en gammel reciever og et nyt 3D tv kan man ved at tilslutte afspilleren direkte til TV´et med det ene HDMI (billede og lyd) og til recieveren med det andet HDMI (lyd) - få 3D-billede på TV´et og HD-lyd gennem recieveren.
Jeg tror ikke der er forskel på billede og lyd om du gør det ene eller det andet (men det kan du jo prøve).
Redigeret af Ullum - 04-Januar-2012 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Såvidt jeg husker så kan afspilleren nu sende billede og lyd ud på begge hdmi udgange. Har selv afspilleren og jeg nøjes med et kabel så både lyd og billede kører igennem surround receiveren for minimere risikoen for lipsync osv.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Hmm, synes bare altid man har hørt at det er bedst at køre det hele igennem receiver... Så mon ikke man skal fortsætte som hidtil?
db89..kan du uddybe? Jeg er ikke helt med... Jeg mener jeg har et kabel fra tv til onkyo og et kabel fra PS3 til Onkyo... Er det så ikke bare at tage PS3 fra og sætte det stik i BD310?
Redigeret af Strange - 04-Januar-2012 kl. 14:55 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Bare tag kablet som sad i din PS3 og sæt det til HDMI1 på din 310'er, det er det eneste som du efter min mening behøver at ændre
![]() |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Tak :-) Irriterer mig bare at jeg ikke kan se hvorfor man ikke skulle gøre det andet :)
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Fordi du har en receiver, der understøtter 3D. Af samme årsag, har du ikke brug for HDMI 2 udgangen, på din DMP-BDT310
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |