recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BMP-BDT310 eller Pioneer BDP-LX55?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic BMP-BDT310 eller Pioneer BDP-LX55?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic BMP-BDT310 eller Pioneer BDP-LX55?
    Sendt: 06-November-2011 kl. 10:50
Hej

Så er det, at jeg og andre i lignende situation gerne vil gøres lidt klogere på disse to Blu-Ray afspillere. I mit tilfælde skal Blu-Ray afspilleren tilsluttes et Panasonic VT30Y, en Pioneer SC-LX82 og højest sandsynlig en NAS-server QNAP TS-219P+.

Jeg har selvfølgelig læst anmeldelserne af Panasonics BMP-BDT310 og set på specifikationerne for begge afspillere, men er der muligvis noget som jeg har overset, som udelukker den ene eller klart taler for den anden, så vil jeg meget gerne høre det.

Grundlæggende er jeg interesseret i en Blu-Ray afspiller med

• 2 HDMI-udgange (Selvom jeg er bange for asynkront lyd og billede)
  • Fantastisk 2D billede, 3D billede og lydkvalitet
  • Lavt støjniveau
  • Lav responstid
Håber at der er et par kloge hoveder, som kan kaste lidt lys over mit valg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 12:43
Panasonic afspilleren er på alle måde glimrende, og vil opfylde alle dine ønsker - men.......på mig virker Pioneer afspilleren noget mere lækker og gennemført, og desuden vil du via din Pioneer receiver have glæde af jitterfri (PQSL)Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 13:10
Ja jeg tænkte også at det skulle være det, der ville tale for BDP-LX55'eren. Jeg ville også gerne opleve SACD, men man kan vist stort set ikke skaffe SACD'er nogen steder. Og så er der det at købe katten i sækken, da jeg ikke har læst anmeldelser for BDP-LX55'eren endnu, som jeg føler at jeg burde.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ja jeg tænkte også at det skulle være det, der ville tale for BDP-LX55'eren. Jeg ville også gerne opleve SACD, men man kan vist stort set ikke skaffe SACD'er nogen steder. Og så er der det at købe katten i sækken, da jeg ikke har læst anmeldelser for BDP-LX55'eren endnu, som jeg føler at jeg burde.
Du skal selvfølgelig prøve Pioneeren før du køber, bl.a. for at se om den loader hurtigt nok for digSmile

(Jeg har flere SACD, men udvalget er begrænset, men mig bekendt kan ingen af de 2 afspillere afspille sacd)

Redigeret af Hother - 06-November-2011 kl. 13:19
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 13:23
Jo den kommende BDP-LX55 kan afspille SACD. Må lige høre dig, hvor du køber dine SACD'er. For kr. 1.300,- ekstra for BDP-LX55 så vil jeg også gerne udnytte SACD-kvalitet på mit dejlige anlæg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Jo den kommende BDP-LX55 kan afspille SACD. Må lige høre dig, hvor du køber dine SACD'er. For kr. 1.300,- ekstra for BDP-LX55 så vil jeg også gerne udnytte SACD-kvalitet på mit dejlige anlæg.
Okay, det var jeg ikke klar over. Sacd køber jeg typisk på amazon.uk.comSmile
Til top
Hbrohus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-November-2011
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:29
Hejsa

Undskyld hvis der er lidt offtopic, men jeg har selv kigget på BMT-BDT310 da jeg er den lykkelige ejer af et lidt ældre Panasonic TH-42PZ700EA plastma tv og vil derfor gerne holde mig til Panasonic.

Men jeg er lidt i tvivl med lydudgang på afspilleren. Jeg har desværre kun en gammel sony 5.1 forstærker som ikke har HDMI indgange, men kun optisk og coaxial indgange. 
Mit spørgsmål er så om jeg kan få 5.1 lyd fra denne blueray afspiller over i min forstærker ?

Jeg har fundet afspilleren til 1495,- incl Avatar 3D som jeg selvfølgelig ikke kan få fuld glæde af da mit tv ikke understøtter 3D

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Hbrohus Hbrohus skrev:

Hejsa

Undskyld hvis der er lidt offtopic, men jeg har selv kigget på BMT-BDT310 da jeg er den lykkelige ejer af et lidt ældre Panasonic TH-42PZ700EA plastma tv og vil derfor gerne holde mig til Panasonic.

Men jeg er lidt i tvivl med lydudgang på afspilleren. Jeg har desværre kun en gammel sony 5.1 forstærker som ikke har HDMI indgange, men kun optisk og coaxial indgange. 
Mit spørgsmål er så om jeg kan få 5.1 lyd fra denne blueray afspiller over i min forstærker ?

Jeg har fundet afspilleren til 1495,- incl Avatar 3D som jeg selvfølgelig ikke kan få fuld glæde af da mit tv ikke understøtter 3D

Det kan du sagtens. Der er også en optisk udgang på den. Så ingen problemer. Avatar kan du sikkert sælge, for mellem 200 og 500kr. Så det er jo værd at tage med.

Og så et velkommen til recordere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hbrohus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-November-2011
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:38
Tak for velkomsten og for dit hurtige svar:)

Jamen så må jeg bare have den bestilt. 

Jeg havde godt nok også tænkt på at købe en PS3, men tænkte at denne nok er bedre til selve DVD og Bluray funktionen.

/offtopic off

Redigeret af Hbrohus - 09-November-2011 kl. 10:39
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:41
Jeg kender intet til PS3, men ved at denne afspiller, klarer på Blu-ray og dvd rigtig godt. Så absolut et godt køb, og til en god pris.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu