recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic CX800, Ingen DTS lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic CX800, Ingen DTS lyd

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

I denne anmeldelse http://www.lydogbillede.dk/test/tv/55cx700/, se den første kommentar af Jesper.
Hvis det passer at Panasonic har fravalgt DTS licens er det direkte idiotisk. Så kan man ligeså godt droppe deres media afspiller.
App marked i Firefox OS giver ingen anden mulighed for media afspiller (Plex, Kodi) - film med DTS lyd skal ses via ekstern afspiller.
Om den nye Firefox OS løser dette problem ved jeg ikke.

Der er så ikke helt droppet DTS. Hvis du har kigget i mit forslag omkring eHJÆLP, ville du kunne se Dolby Digital Plus nævnt i visse sammenhænge - lige her og nu kan jeg ikke huske hvilke sammenhænge.Smile 

http://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-digital-plus.html

Tyvstjålet fra AVFORUMS test af 55CX802B, om det så hjælper ved jeg jo ikke:

Panasonic TX-55CX802B Sound

SpeakersStereo
Speaker Output40 Watts
Supported Sound FormatsDolby Digital 
Dolby Digital Plus 

Redigeret af Hother - 08-September-2015 kl. 10:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 10:16
Dolby Digital og DTS er to forskellige lyd formater. Den ene understøttes af CX800 - men ingen DTS. Tak for hjælpen Hother - vi kommer ikke videre her.

Min nabo kan vælge ekstern media afspilning (WD TV live/DUNE/Popcorn Hour) eller skift til et andet TV med bedre media support. Lidt ærgerligt for Panasonic SMART TV ano 2015 Dead
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 10:25
Hej.

I følge specifikationerne på Panasonics Danske hjemmeside understøtter
CX 800, Mit eget CXC 725 og CX 700 alle Dolby Digital Plus*1: Y.

Her er et link til CX 700:

http://www.panasonic.com/dk/consumer/viera-tv/4k/tx-50cx700e.html

Hilsen Carsten.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

I følge specifikationerne på Panasonics Danske hjemmeside understøtter
CX 800, Mit eget CXC 725 og CX 700 alle Dolby Digital Plus*1:
                                             Y.

Her er et link til CX 700:

http://www.panasonic.com/dk/consumer/viera-tv/4k/tx-50cx700e.html

Hilsen Carsten.

Hvad har det med DTS at gøre?

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 10:49
Hej.

Intet. Det er hvad Panasonic opgiver at de kan.

Carsten.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 00:54
Sorry forkert trådEmbarrassed

Redigeret af Hother - 09-September-2015 kl. 01:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der er så ikke helt droppet DTS. Hvis du har kigget i mit forslag omkring eHJÆLP, ville du kunne se Dolby Digital Plus nævnt i visse sammenhænge. 

Aj altså Hother.. Var det en skidt dag i går?
Læs lige den sætning een gang til, og fortæl mig, at du ikke selv finder den bare en smule underlig. LOL 

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 05:55
Det er godt nok ringe - selv hvis der var tale om en mid-end model.

Nogen der ved om SONY understøtter DTS?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er så ikke helt droppet DTS. Hvis du har kigget i mit forslag omkring eHJÆLP, ville du kunne se Dolby Digital Plus nævnt i visse sammenhænge. 

Læs lige den sætning een gang til, og fortæl mig, at du ikke selv finder den bare en smule underlig. LOL 

nej Kim, så vidt jeg husker var det en okay dag. Nej det jeg mener er jo - uden at være ekspert på området, og det måske var muligt, at DTS lyd kunne blive konverteret til Dolby Plus, og at man næppe kunne høre forskel - i givet fald, via TV´et højtalere.Smile 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det er godt nok ringe - selv hvis der var tale om en mid-end model.

Nogen der ved om SONY understøtter DTS?

Der er ikke 5.1 support hos Sony endnu. Det kommer først i næste opdatering.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 15:48

nej Kim, så vidt jeg husker var det en okay dag. Nej det jeg mener er jo - uden at være ekspert på området, og det måske var muligt, at DTS lyd kunne blive konverteret til Dolby Plus, og at man næppe kunne høre forskel - i givet fald, via TV´et højtalere.Smile 

Du er vel klar over at DTS og DD er to forskellige (konkurrerende) lydformater?

Man kan godt konvertere fra det ene til det andet, men det kræver ekstern software og så reencode filen.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 17:16

Du kan ikke, og vil sandsynligvis aldrig kunne komme til det, at konvertere DTS til Dolby Digital (eller omvendt) i et apparat som et TV. TVérne, eller enhederne som disse, de vil derimod "downmixe" et uspporteret lydofrmat til noget standard , som ikke er DD.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu