Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jonasthomsen
Bruger
Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
|
Emne: Panasonic DMP-BD10A eller Samsung 1400 Sendt: 27-December-2007 kl. 10:13 |
Jeg skal med på Bluray bølgen men er meget i tvivl om hvilken Bluray jeg skal købe..
Efter længere tids søgen på nettet, efter viden om afspillere, så er valget faldet på de 2 her.
Samsung 1400
Panasonic DMP-BD10AEGK
Men Samsung 1400 får både ris og ros. Mest ros her på siden men ellers ris på nettet.
Panasonic BD10A ved jeg faktisk ikke så meget om, men nogle test på nettet viser at den får en god score generelt. Et lille bitte mikro makro plus til BD10A er at da jeg har et Panasonic PV600 kan jeg starte mit tv og bluray med et tryk på en knap. Men ved jo godt det kun er gejl og fuldstændigt overfllødigt.
Men jeg står på bar bund og valget skal snart traffes da jeg skal købe den om senest en uges tid.
Men hvis jeg skal formulerer mit spørgsmål ordentligt, så er det vel om Panasonic BD10A er de 12-1300 kr bedre end Samsung 1400?
Håber i kan hjælpe mig...
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 10:38 |
Hej Jonas, og velkommen til recordere.dk
- av....den er svær. Og det er det fordi at Pana´en er så usædvanlig lækker i design og kvalitet - på alle leder og kanter. Samtidig har Pana´en CH 7.1, hvor Samsungen har CH 5.1.
Til gengæld kan Samsungen afspille 24p - hvad jeg ikke mener at Pana´ en kan. (heller ikke efter en firmware update).
Samsungen har mulighed for internetopkobling - den kan Pana´en til gengæld ikke.
Samsungen er utvivlsomt den mest moderne af de to - men med Pana´kan du nyde en lækker afspiller i et lækkert design - her kan Samsungen slet ikke være med.
Begge er de fremragende Blu- Ray afspillere. Jeg har haft/har dem begge.
Som du kan se - ikke så nemt
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
PSSO
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 10:50 |
Har samme "problem".
Så vidt jeg kan se, er audio opsætnings mulighederne væsentlig bedre på Panasonic, hvilket nok er grunden til at denne bliver mit valg.
|
mvh PSSO
|
 |
Jonasthomsen
Bruger
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 11:03 |
Hej Hother
Det er da dejligt at du, som en rutineret herre i faget, mener at de 2 er svære at vælge imellem.
Så svaret er at de 12-1300 kr man giver mere for Pana'en er for designet, ja også selvfølgelig den indbygget gejl knap jeg kan gøre brug af, da jeg har et Pana Plasma.
Hmm.. Den er stadig svær.. Hvis bare den ene var betydligere dårligere
|
 |
Jonasthomsen
Bruger
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 11:14 |
Lige et spørgsmål til dig Hother..
Din anmeldelse af Samsungen var virkelig rigtig god..
Spørgsmålet lyder på at du afspillede Lord of the rings på sd dvd og siger at gengivelsen var rigtig god, "man kan opnå næsten 3D-agtige billeder".
Hvordan var afspilning af sd-dvd'er på Pana'en? Der har jeg læst et sted at den var også utrolig god.
Så er de også ens der??
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 11:20 |
Jonasthomsen skrev:
Lige et spørgsmål til dig Hother..
Din anmeldelse af Samsungen var virkelig rigtig god..
Spørgsmålet lyder på at du afspillede Lord of the rings på sd dvd og siger at gengivelsen var rigtig god, "man kan opnå næsten 3D-agtige billeder".
Hvordan var afspilning af sd-dvd'er på Pana'en? Der har jeg læst et sted at den var også utrolig god.
Så er de også ens der??
|
Jamen jeg glemte jo det omkring SD DVD - her er det min opfattelse af Samsungen er en del bedre
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
PSSO
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 11:22 |
PSSO skrev:
Har samme "problem".
Så vidt jeg kan se, er audio opsætnings mulighederne væsentlig bedre på Panasonic, hvilket nok er grunden til at denne bliver mit valg. | Er der ikke nogen der benytter audio opsætnings mulighederne ?
Redigeret af PSSO - 27-December-2007 kl. 11:36
|
mvh PSSO
|
 |
Jonasthomsen
Bruger
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 11:40 |
Haha..
Det skulle have været omvendt. Jeg skulle bare bruge en god grund til at bruge de penge mere så jeg kunne sige at det var pga. Pana'en kunne mere at jeg købte den og det var et rent tilfælde at den så havde den gejl knap.
Nå..
Jamen så falder valget nok på Samsungen, selvom det er med gråd i stemmen, jeg er kommet frem til dette. 
Men jeg er ikke helt sikker endnu..
Samsungen fører ihvertfald nu..
Hvis der er flere der har meninger til emnet, så kom endelig med dem...
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 13:42 |
jeg har faktisk læst at panaèn skuffefede fælt ved sd dvd(dårlig scaler og de enterlacing)
|
 |
Jonasthomsen
Bruger
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 14:11 |
Tror også det bliver Samsungen som løber med sejren
Så er der lige nogle amatør spørgsmål..
Den kan købes hos Pixmania billigt, men det er ret risikabelt/dumt, korrekt?
Skal der købes nogle kabler med til?
Det skal siges at jeg intet surround har (endnu), men er der ellers noget som skal med?
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12384
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 14:18 |
Det kan IKKE anbefales at købe hos Pixmania.
|
 |
Jonasthomsen
Bruger
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 14:30 |
Det er hermed noteret... 
|