|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
Jonasthomsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
![]() |
Jeg tog fra arbejde og var sikker i min sag at det var BD1400 jeg skulle have.. Men men men ... Nu efter denne lange korrespondance er jeg virkelig i tvivl.. Jeg kan sige at det er vigtigt at der ikke er en blæser der let begynder at kører, da min bluray kommer til at stå på en hylde hvor der godt nok er gennemtræk, men der kræves også noget af blæseren. Jeg bor i Århus, så jeg må tage ned i Panasonic butikken, tage en sd-dvd med, og se hvad den kan. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Altså "problemet" er vel efterhånden, at de fleste HD/BD afspillere i virkeligheden, efter diverse firmware updates almindelig udvikling m.v., er så gode, at forskellen i billedkvaliteten ikke er særlig stor. Alt andet lige, så afhænger det færdige resultat af det set-up som afspillerne er tilsluttet. Jeg har f.eks. i en anden tråd diskutteretlidt med Lars om XE1 er bedre en Onkyo 805. Lars mente at Onkyo´en er bedre. Han har en projektor. På mit Pio 428XD er der ingen synlig forskel. Og sådan kan man sikkert blive ved. Hvad angår SD DVD kvalitet, så har jeg aldrig sammenlignet kvaliteten heraf med high end DVD afspillere. Jeg har vist i en anden tråd sammenlignet P1400 med Denon´s seneste 1940 afspiller. Og så når vi derhen, hvor fair er det egentlig, for den eneste mulighed man har for reelt at sammenligne er hvis de forskellige afspillere står ved siden af hinanden, og afspiller det samme signal. Det jeg bare husker så glimrende er, at jeg var lidt skuffet over Pana BD 10 (A), netop fordi at den ikke var så god som XE1 - som jeg vel og mærke havde haft hjemme og lege med.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jamen der er en blæser der kører - sådan er det. Men så får du altså lidt svært med at anskaffe dig en BD/HD afspiller, for de har alle blæsere - det har min HDD sørme også. Og Samsung P1400 er efter min bedste overbevisning i den lavere ende år vi taler blæserstøj (min er i det mindste Nu afhænger oplevelsen jo også af hvor sensibel man er. Og naturligvis skal du have en anlæg som du kan leve med. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Jonasthomsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
![]() |
Hej Hother.. Det jeg tænkte på var at da jeg intet surround har til at overdøve "larmen" ville det være smartere at få en der ikke larmede så meget.. Men igen så er det jo fuldstændig en bagatel, syntes jeg ihvertfald. Med hensyn til setup så er min skærm en Pana 42" PV600? Hvad vil være en god fremtidig investering? Tror stadig jeg hælder til BD1400, men jeg tager da stadig ind til Panasonic for at se sd dvd på Pana'en..
|
|
Panasonic TH-42PV600
Samsung BD P1400 X-box 360 Nintendo Wii Kabel: Audioquest HDMI-X |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil i bund og grund meget nødig rådgive andre. Men jeg kan jo nøjes med at henvise til mine oplevelser. Jeg har skam et surround anlæg, men benytter det ikke altid, men får lyden via mit TV. Absolut intet problem. Dit Pana TV vil være godt kørende med både en Pana BD såvel som en Samsung BD. Det der skal afgøre, er dit eget valg. Held og lykke med købet
Redigeret af Hother - 27-December-2007 kl. 23:06 |
|
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
# jugglerq
Det var bare en kommentar til at Pana kunne få DVD til atligne HD, det nægter jeg at tro på. Selv de dyre denon med realta chip, kan ikke få DVD til at ligne HD. Det er simpelthen umuligt... Og i lavere prisklasser, ja, der kan de slet ikke! ![]() Og jeg syntes ikke den larmer, set i fht. PS3 eller X-box 360. Heller ikke ift. noget af det andet udstyr jeg har! ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Tak Hother for hjælpen.. Tror også at jeg skal gå efter min første indskydelse som var BD1400. Din anmeldelse af den gjorde at jeg var solgt. Så jeg "satser" og køber BD1400. Hvis den så skuffer, jamen så er det jo ikke være at jeg må prøve en anden, så jeg kaster mig ud i det.
|
|
Panasonic TH-42PV600
|
![]() |
|
![]() |
Joh...men de forskellige producenter gør meget ud af at fortælle om upscaling. Men billeddetaljer, billeddybde og kontrast får man nu engang kun med BD/HD. Larm - min nye EP35 har et større "Blast" end P1400 - thats for sure - men det er i det mindste for mig til at leve med - for alt andet lige.... Redigeret af Hother - 27-December-2007 kl. 23:42 |
|
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Joh...men de forskellige producenter gør meget ud af at fortælle om upscaling. Men billeddetaljer, billeddybde og kontrast får man nu engang kun med BD/HD. [/QUOTE] |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() |
nu fandt jeg det, det var i en test hos pcworld.dk det stod ikke helt formuleret som jeg gjorde men alligevel. det kan godt være at dvd ikke bliver som HD-DVD, men det gør vel ikke noget at man får et bedre billed/lyd end man har i forvejen, når man har købt en BLU-RAY el HD-DVD afspiller, jeg syntes at både Samsung BD1400 & Panasonic BD10A gør det en del bedre end nogen dvdafspiller jeg har set/haft det må da siges at være en stor sidegevinst. Panasonic DMP-BD10A gør det, den er bedst til, nemlig at afspille Blu-ray skiver. Men dens skaleringskredsløb er også af en sådan støbning, at den kan forvandle helt almindelige dvd-film til noget, der med god vilje ligner HD-kvalitet.
http://www.pcworld.dk/art/8917?page=1
Redigeret af jugglerq - 28-December-2007 kl. 10:43 |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, men nu nævner magasinet jo ikke hvilke andre Blu-Ray afspillere som de har holdt Pana´en op i mod (jeg kunne i det mindste ikke lige finde det område), og i hvilken sammenhæng af de har draget konklusionen. Du har en glimrende Blu-Ray afspiller, som i mine øjne er den absolut fornemmeste når vi taler om design og materialevalg m.v. Men alt det andet bliver vi altså aldrig enige om
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Er igang med at bestille BD1400 nu, men den er jo udsolgt over alt.. Ahh.. Vil have den nu Nogen der ved et sted i Århus, eller tæt bare i Østjylland, som har en på lager? |
|
Panasonic TH-42PV600
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |