|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() Sendt: 03-Juni-2007 kl. 22:05 |
Hej, Jeg er meget interesseret i denne Panasonic, både pga. prisen men også at der følger 5 Blu-Ray film med Meeeen... der er godt nok ikke meget information nogen steder på nettet om den, så er lidt forvirret omkring hvad den egentlig _ikke_ kan? Panasonic Center Radio/Tv har den til salg: http://www.crtv.dk/panasonic/dmp-bd10a/showprodukter/900 Jeg var egentlig først hoppet på HD-DVD vognen men pga. det langt større antal film udgivelser på Blu-Ray er jeg istedet hoppet på Blu-Ray vognen Den har så vidt jeg kan se ikke 24 Hz output (ikke fordi det betyder alverden i mit setup men alligevel godt at vide om den kan eller om det bliver muligt...) Hvor god er den til SD-DVD playback/opscalering? Hvilken chip sidder der i den? Den skal nemlig fungere som en erstatning for min eksisternede DVD afspiller. Nogen der har købt den? Hvilke erfaringer har i med den? Håber den er god da det virker som en lækker maskine med en konkurrencedygtig pris /Halsted |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Halsted - tja....efter at have set dels Forbrugerstyrelsens tests, og senest læst det engelske magasin "What video HiFi" test af begge, har jeg selv besluttet i stedet at vælge Samsung BD P1000. Herudover har jeg set Samsung´en i funktion - Et punkt hvor Pana´en vist er bedre er ved opskalering af SD DVD. Man siger nemlig i begge tests, at Samsung og Panasonic er lige gode når det drejer sig om afspilning af Blu Ray film, og ikke mindst, så koster Samsung´en næsten kun det halve Beklager at jeg ikke kunne besvare dine spørgsmål som sådan Redigeret af Hother - 03-Juni-2007 kl. 22:15 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Hej Hother, Helt ok, jeg har også overvejet Samsung'en men har hørt den er ret sløv til at læse skiver generelt. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Det gælder vist alle Blu-ray og HD DVD afspillere, altså at de er sløve til at starte op og indlæse skiverne. Årsagen er dels, at jo flere DVD formater der understøttes, jo mere skal der checkes for - men så er der også kommet DRM til nu (Digital Rights Management) som giver yderligere tid ved indlæsningen. Men hvis valget står imellem Samsung BD-P1000 og Panasonic DMP-BD10A, så ville jeg vælge den nye Panasonic. Også selvom den er dyrere. Den gamle Samsung BD-P1000 er en lidt udskældt model, mens den nyere BD-P1200 (som desværre ikke fås i Europa endnu) er mange gange bedre. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jamen jeg er da ikke uenig i, at jeg "if money was no option" ville vælge Panasonic´en. Men Lars - Samsung´en er såvidt jeg kan bedømme af diverse "Gen-tests", udført efter seneste firmware update, ikke så udskældt mere. Den skal på baggrund af disse tests være fuldt på højde med de øvrige, når vi taler om afspilning af Blu Ray. Det sidste er det afgørende for mit valg
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Halsted, jeg har checket priser på BD10A. Det link du angiver er prisen meget billig i forholdet til i Tyskland hvor billigste er på 1511 Euro. Så måske bør du checke, at det virkelig er BD 10A til den pris Edit: Jeg har lige talt med CRTV, det er den nye Pana BD10A, men uden de 5 Blu Ray film. De oplyste, at de 5 film kun indgår i salget i USA. Det er de oplysninger han har fået fra Panasonic DK. Så nu er jeg også gået i tænkeboks, for det er sørme billigt Mere Edit: Pana´en bestilt Redigeret af Hother - 04-Juni-2007 kl. 11:34 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hehe.. jeg overvejer også kraftigt at købe den, men hvis det er uden filmene er det ikke længere det bedste tilbud desværre
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor finder du Pana´en billigere Halsted? - ikke i Tyskland i det mindste
|
|
|
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Ifølge DVDCompare.net er der 206 HD-DVD udgivelser og 246 Blu-Ray. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Hother, Jeg vil gerne købe min i DK, og CRTV er de eneste jeg lige kunne finde som havde den til salg. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja Halsted, og så skal du vide, at det jeg haft med CRTV at gøre, så er det fine folk, og de giver 2 års fuld garanti. Men der er flere der har den til salg, men CRTV er stadig den billigste Afspilleren er ikke kommet i handlen endnu, men den ventes at komme senere på ugen iflg CRTV |
|
|
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
hej hoter hvad betaler du i tyskland og kan du betale ved levering, kiggede hos digitalo dem kender jeg men der koster den999 euro hilsen agger |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |