|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 12:45 |
Jeg står overfor nyt TV, og overvejer derfor at nappe BluRay med i købet. Her kan jeg forstå, at Pana's BD55 er god til pengene. Men det ene fører det andet med sig, for selvom BD55'eren kan konvertere HD-lyden, kan min gamle reciever (Pioneer VSX-C100) vist ikke tage imod signalet (jeg har i hvert fald ikke separate front/surround/center phono-indgange på den). Så nu er en anstændig, billig reciever pludselig også på indkøbssedlen. Her ser jeg på SA-HR55, som i det store hele har, hvad den skal have... Jeg behøver ikke 7.1, da jeg alligevel ikke har plads til højttalere bag sofaen - 5.1 må slå til. Nu kommer mit spørgsmål: Jeg har i tråde herinde fået sået tvivl om, hvor vidt recieveren kan føre det rette signal videre til TV'et. Den er specificeret som 1080p-kompatibel, men tvivlen går på de 24p, som jeg helt klart vil have op til skærmen. Er der nogen der ved, om 1080p automatisk også indebær, at den undersøtter 24 billeder/sek, eller om det skal stå eksplicit på specifikationen, for at være tilgængeligt? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Tilslut BD afspilleren direkte til TVet, og et Toslink mellem den og Reciver, afspilleren sættes naturligvis så til 1080 eller Auto. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Ja, det er selvfølgelig en mulighed. Jeg har dog tidligere haft god glæde af at lade alle mine komponenter køre igennem recieveren, så jeg med eet tryk på recieverens remote skifter både billede og lyd (samt fjernbetjenings-layout) til f.eks. DVD-afspiller eller HD-optager. Men det er ikke en deal-breaker ;-) Med hensyn til BD55'erens evne til at dekomprimere HD-lyd: Er det kun via de dertil indrettede analoge phono-udgange, at man kan få fornøjelse af det, eller vil den også smide HD-lyd ud af det optiske kabel, hvis jeg f.eks. benytter Radiomandens setup? I så fald kan jeg jo næsten lige så godt beholde min 'gamle' Pio VSX-C100, som godt nok ikke har noget begreb om HDMI og 1080p, men som har optiske indgange... http://www.pioneer.co.uk/uk/products/archive/VSX-C100-S/inde x.html |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Til HD lyd kan der kun anvendes HDMI mellem BD afspiller og Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |