recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT820, trin for trin opsætning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT820, trin for trin opsætning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DMR-BCT820, trin for trin opsætning?
    Sendt: 18-December-2012 kl. 06:47
Hej.

Er der nogen der har en trin for trin guide til at installere Panasonic DMR-BCT820 / 720 på dansk jord? På hhv. YouSee og Stofa og evt. andre, hvis der er noget i installationen der er forskelligt alt efter hvilken udbyder man har.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2009
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 10:04
Det er nu meget simpelt og det giver sig selv når du går igang.
Det hele kører fra start i en Wizard og du bliver guidet gennem alt.

Jeg har Yousee og da det er en Tysk maskine kender den naturligvis ikke Yousee.
Jeg tastede 143000Khz ind i frekvens og 100 i netværks id.
Så fandt den selv alle kanaler og lagde dem i Yousee's std. rækkefølge, som vi bruger på vores andre TV.

Vi er meget glade for vores og selv konen syntes at den er nem at bruge (det siger ikke så lidt Tongue).
Den virker klippestabil og er meget brugervenlig og alt foregår vha. få klik på fjernbetjeningen.

Integrationen med CEC og vores LG TV er også forholdvis god. Man kan alle de basale ting såsom EPG og afspilning af optagede ting med LG fjernbetjeningen.  Jeg har været nødt til at slå power-save fra for at få Simplink/CEC/Vierra Connect til at fungere optimalt. TV'et ventede ikke længe nok på at maskinen startede op fra dvale. Man kunne håbe på at en firmware opdatering på TV'et løser dette engang.

Redigeret af jandk - 23-December-2012 kl. 10:21
Mvh, Jan

LG 47" LM-660, Yamaha RX-V673, Panasonic DMR-BCT820, Apple TV 3, Raspberry Pi (XBMC), xbox 360, QNAP TS-219P, Dali Ikon 4 stk. on-wall, Dali Ikon Center & Dali Ikon 12" Sub
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af jandk jandk skrev:

Det er nu meget simpelt og det giver sig selv når du går igang.
Det hele kører fra start i en Wizard og du bliver guidet gennem alt.

Jeg har Yousee og da det er en Tysk maskine kender den naturligvis ikke Yousee.
Jeg tastede 143000Khz ind i frekvens og 100 i netværks id.
Så fandt den selv alle kanaler og lagde dem i Yousee's std. rækkefølge, som vi bruger på vores andre TV.

Vi er meget glade for vores og selv konen syntes at den er nem at bruge (det siger ikke så lidt Tongue).
Den virker klippestabil og er meget brugervenlig og alt foregår vha. få klik på fjernbetjeningen.

Integrationen med CEC og vores LG TV er også forholdvis god. Man kan alle de basale ting såsom EPG og afspilning af optagede ting med LG fjernbetjeningen.  Jeg har været nødt til at slå power-save fra for at få Simplink/CEC/Vierra Connect til at fungere optimalt. TV'et ventede ikke længe nok på at maskinen startede op fra dvale. Man kunne håbe på at en firmware opdatering på TV'et løser dette engang.

Du skriver:
Vi er meget glade for vores og selv konen syntes at den er nem at bruge (det siger ikke så lidt Tongue) Den virker klippestabil og er meget brugervelig og alt foregår vha. få klik på fjernbetjeningen.
Dejligt at høre..!
PANASONIC er bare kvalitet har jeg erfaret efter 25 års brug.

Hvad med HD kanalerne ? er de optaget korrekt og i fuld længde ?
Var der en opdatering klar ? eller var den bare klar til brug ?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af jandk jandk skrev:

Kan man egentlig lave om på det? Jeg gider ikke rigtig, yousee´s rækkefølge.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 10:55
Alt bliver optaget perfekt hos mig. Jeg har prøvet mange kanaler både SD og HD.
Den havde seneste firmware på og der var ingen opdateringer.
Mvh, Jan

LG 47" LM-660, Yamaha RX-V673, Panasonic DMR-BCT820, Apple TV 3, Raspberry Pi (XBMC), xbox 360, QNAP TS-219P, Dali Ikon 4 stk. on-wall, Dali Ikon Center & Dali Ikon 12" Sub
Til top
jandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 11:04
Det har jeg ikke prøvet men det vil jeg da tro at man kan. Vi har mange TV og jeg gider ikke at flytte rundt på kanalerne hver gang. Vi lever med Yousee's std. placering.
Mvh, Jan

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 11:07
Vi har 4 tv, men de er sat op efterhånden. Og så kan jeg ikke vænne mig, til den måde de er sat op på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2012
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 11:58
Man kan godt ændre på kanalernes rækkefølge i den liste, der kaldes All DVB Channels.
Derudover er der 4 særlige kanallister: Free TV -  Pay TV - HDTV - Radio.
Yderligere er der mulighed for at lave 4 favoritlister, hvor der frit vælges fra All DVB Channels.
Ved opdatering bibeholdes favoritlisterne. 
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-November-2005
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 12:00
Kanalsortering er intet problem, og sortering er det letteste, jeg har oplevet. Du går ind i kanallisten under setup, og trykker på (så vidt jeg husker) grøn knap, hvorefter du indtaster hvilken kanalplads (nummer), du vil lægge kanalen på - så enkelt er dét!

P.S: Er det nødvendigt med 2 tråde om samme apparat? Confused
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Man kan godt ændre på kanalernes rækkefølge i den liste, der kaldes All DVB Channels.
Derudover er der 4 særlige kanallister: Free TV -  Pay TV - HDTV - Radio.
Yderligere er der mulighed for at lave 4 favoritlister, hvor der frit vælges fra All DVB Channels.
Ved opdatering bibeholdes favoritlisterne. 
Jamen, det var da herligt.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Kanalsortering er intet problem, og sortering er det letteste, jeg har oplevet. Du går ind i kanallisten under setup, og trykker på (så vidt jeg husker) grøn knap, hvorefter du indtaster hvilken kanalplads (nummer), du vil lægge kanalen på - så enkelt er dét!

Det er jo faktisk den samme måde, som på deres tv. Det er fedt nok.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Nu var dette emne jo bare om grundlæggende opsætning. I og med at maskinen ikke er beregnet til det danske marked er der jo nogle ting som man ikke plejer at skulle gøre i den indledende opsætning, såsom netværks ID og frekvens. Det var sådanne ting jeg mente ville være interessante for dem (og mig) der skal sætte den første gang op hjemme hos dem selv - på hhv. YouSee, Stofa og andre.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu