recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT820

Besvar Besvar Side  <12345 111>
Forfatter
Besked
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Nej, det er ikke rigtigt.
Jo, det er rigtigt. Den står henne på hylden og hvis jeg ikke tager meget fejl, så er de 4 tal, der står på displayet og viser det samme som uret på mit telefon altså et ur ;-)
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 20:12
Helt VILDT så sløve den danske pana importør er, når denne fine maskine findes med C tuner og snildt kan konkurre med Samsung og LG!
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-November-2005
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

Nej, det er ikke rigtigt.
Jo, det er rigtigt. Den står henne på hylden og hvis jeg ikke tager meget fejl, så er de 4 tal, der står på displayet og viser det samme som uret på mit telefon altså et ur ;-)

Du har ret. Det er bare noget, der skal indstilles, som det beskrives ovenfor Wink

Men out-of-box og med energysave slået til, så vises uret ikke.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Helt VILDT så sløve den danske pana importør er, når denne fine maskine findes med C tuner og snildt kan konkurre med Samsung og LG!

Den kan ikke tage kampen op med Samsung og LG, fordi Hr. og Fru DK ikke vil give omkring 6000,- for en optager med brænder, når de kan få en med lignende specifikationer til under det halve uden brænder. Jeg tvivler på, at BCT'erne nogensinde lanceres via en dansk importør (parallel-import måske). Det kan også være ligemeget, for den, man køber i tyskland, er identisk med den, man ville kunne få i DK, og tysk service er (via EU-lov) identisk med den, man får i DK.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 20:51

..............................fordi Hr. og Fru DK ikke vil give omkring 6000,- for en optager med brænder, når de kan få en med lignende specifikationer til under det halve uden brænder....................................
Hvordan i alverden har du fået den idé, at folk ikke vil betale for kvalitet? Brænderen er jo netop med til at gøre en go' maskine interessant, da den gør det optagne uafhængigt af apparatspecifikke krypteringer den almindelige bruger ikke kan dekryptere.

Før i tiden 'gav' man gerne 8-10 af de tunge klik for en VHS eller en superVHS optager, hvis man fx. ville ha' stereo med i maskinen. Jeg erindrer desuden at have betalt 17 kkr. for et 34" billedrørsfjernsyn  i 90'erne og 18 kkr. for et af de tidlige fladskærmsfjernsyn med analog modtagerteknologi. Alle disse klenodier kan i dag bedst betragtes som miljøfarligt affald og tjener bedst sit formål som retrobrevpressere i mangel på bedre anvendelser.

Så at øffe om at "Hr. og Fr. DK ikke vel betale for deres underholdningsisenkram er noget vrøvl. Jeg vil da langt hellere snitte 10 kkr af bankbogen for et stykke lækkert isenkram jeg får glæde af dagligt, end jeg ville kaste en tilsvarende sum efter en fiks havetraktor eller et sæt alu-/brianvalser til bilen.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 20:58
Har lige et spørgsmål, som jeg ønsker afklaret.

I anbefaler og skriver ofte "Husk at købe DMR-BCT820 modellen".

Så opstår min tvivl:

1.  jeg modtager via parabol til diverse parabol-bokse (CD, Viasat samt tyske kanaler), så kan jeg "bare" investere i en DMR-BCT820 og trække signalet fra en af mine parabol-modtagerbokse over i denne enhed eller får jeg et problem.
  2. Vil der ikke være en omkodning digital-analog-digital i et sådant setup og ville det være mærkbart mht. kvalitet. Har tidligere gjort dette med en JVC-dvdoptager med succes.
  3. Hvilken model af de 3 i nu har på banen møder mine behov bedst?
F.eks. de tyske kanaler er jo ikke kodede eller skal jeg tænke i andre baner og i så fald hvilke?

Men den lyder faktisk interessant denne DMR-BCT820.

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 21:28

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Den kan ikke tage kampen op med Samsung og LG, fordi Hr. og Fru DK ikke vil give omkring 6000,- for en optager med brænder, når de kan få en med lignende specifikationer til under det halve uden brænder. Jeg tvivler på, at BCT'erne nogensinde lanceres via en dansk importør (parallel-import måske). Det kan også være ligemeget, for den, man køber i tyskland, er identisk med den, man ville kunne få i DK, og tysk service er (via EU-lov) identisk med den, man får i DK.

Den kan ikke tage kampen op med Samsung og LG,

Du tager helt fejl
!. De 2 du nævner er smæk fyldt med problemer, LÆS TRÅDENE, måske ? penge ud af vinduetWink
2. Kvalitet koster, og her taler vi kvalitet, læs de mange fine danske/tyske test og anbefalinger
   Her er der endelig en optager der kan noget.
3. Kan købes til kr. 4600, for 720 og kr. 5100.- for 920 med S og C tunere i Tyskland, leveret i DK
    T tuner uvist ( UK findes de nu)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Har lige et spørgsmål, som jeg ønsker afklaret.

I anbefaler og skriver ofte "Husk at købe DMR-BCT820 modellen".

Så opstår min tvivl:

1.  jeg modtager via parabol til diverse parabol-bokse (CD, Viasat samt tyske kanaler), så kan jeg "bare" investere i en DMR-BCT820 og trække signalet fra en af mine parabol-modtagerbokse over i denne enhed eller får jeg et problem.
  2. Vil der ikke være en omkodning digital-analog-digital i et sådant setup og ville det være mærkbart mht. kvalitet. Har tidligere gjort dette med en JVC-dvdoptager med succes.
  3. Hvilken model af de 3 i nu har på banen møder mine behov bedst?
F.eks. de tyske kanaler er jo ikke kodede eller skal jeg tænke i andre baner og i så fald hvilke?

Men den lyder faktisk interessant denne DMR-BCT820.

Jeg er ikke 100%, men jeg vil bestemt mene, at hvis du modtager via parabol (sattellit), så skal du kigge på en DMR-BST*20, da denne har sattelit-tuner(e) indbygget fremfor kabel-tunere, som du så ikke kan bruge til noget.
Lurer rundt
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 21:52
Kavi & E.Larsen: Når Hr. og Fru DK står i butikken, så kigger de på tal og features, samt lytter til sælgeren. Det er (trods alt) kun en lille skare af feinschmeckere, der rent faktisk sætter sig ind i tingene, og derfor vælger kvalitet fremfor pris. Derfor vil jeg mene, at hvis en butik førte 3 recoredere med samme kapacitet; en LG til 3000,-, en Samsung til 3500,- og en Panasonic til 6000,- så vil salget af Pana være forsvindende lille.

Så længe vi i DK kan hente en Pana hjem fra DE uden kombatibilitetsproblemer, så er en ren nordisk lancering = spildte penge for Pana. Og er det de manglende danske menuer, i fisker efter, så hav lige i mende, at Pana (så vidt jeg kan finde ud af) ALDRIG har haft en recorder på markedet, der har danske menuer.
Lurer rundt
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 22:01

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

DMR-BWT800 HD Blu-ray Recorder / T og T2. Du glemte antennefolket / Boxer
De venter på dyret....

Kan de ikke allerede købes i UK? Eller er de inkompatible med det danske T-net?

Den der sælges i England har godt nok DVB-T2 tuner, men den har IKKE et CI (ej heller CI+) slot. Den kan kun bruges til Free-To-Air kanaler. Så du kan ikke se Boxer kanalerne. (England har ikke betalingskanaler på DVB-T).

J
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 22:16

Kavi & E.Larsen: Når Hr. og Fru DK står i butikken, så kigger de på tal og features, samt lytter til sælgeren. Det er (trods alt) kun en lille skare af feinschmeckere, der rent faktisk sætter sig ind i tingene, og derfor vælger kvalitet fremfor pris. Derfor vil jeg mene, at hvis en butik førte 3 recoredere med samme kapacitet; en LG til 3000,-, en Samsung til 3500,- og en Panasonic til 6000,- så vil salget af Pana være forsvindende lille.

Jeg er bestemt ikke "feinschmecker", og jeg mener bestemt ikke du har ret. Valget af maskine hænger nok mere på formålet med den end prisen. Rigtigt mange(af dem jeg kender) vægter muligheden for at exportere det optagne på skiver højt, hvilket reducerer brugsværdien, af dem uden brænder, til en brøkdel. Og 6 kkr. i vore dage er ingen penge........ kan maskinen holde 5 år, så er det en 'hund' om måneden........... holder den længere, så er det endnu billigere pr måned.

Så længe vi i DK kan hente en Pana hjem fra DE uden kombatibilitetsproblemer, så er en ren nordisk lancering = spildte penge for Pana. Og er det de manglende danske menuer, i fisker efter, så hav lige i mende, at Pana (så vidt jeg kan finde ud af) ALDRIG har haft en recorder på markedet, der har danske menuer.

Jeg tror ikke, at engelske menuer er et 'issue' når der vælges maskine. Det ville det derimod være, hvis den ikke kunne vise danske særbogstaver i undertekster fx. En nordisk lancering ville betyde, at den bla. ville optræde på pana's danske hjemmeside, hvilket jo ikke ville være så tosset. Imidlertid er det kun modellerne  til kabel og satellit, der er kompatible med det danske marked. Modtager du via antenne, så vil/kan pana ikke tilbyde en maskine med brænder............. så jo, en nordisk lancering VIL der være grundlag for det ud fra et simpelt omsætnings-/profithensyn..
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

DMR-BWT800 HD Blu-ray Recorder / T og T2. Du glemte antennefolket / Boxer
De venter på dyret....

Kan de ikke allerede købes i UK? Eller er de inkompatible med det danske T-net?

Den der sælges i England har godt nok DVB-T2 tuner, men den har IKKE et CI (ej heller CI+) slot. Den kan kun bruges til Free-To-Air kanaler. Så du kan ikke se Boxer kanalerne. (England har ikke betalingskanaler på DVB-T).

J
Hvad hedder den model? Typebetegnelse? Og hvad koster den i UK? Kan jo anvendes til alle FTA kanalerne

Redigeret af Kampus - 08-November-2012 kl. 22:23
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 111>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu