recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT83 eller 835...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT83 eller 835...

Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 14:03
Ok - den kom - bare efter lidt tid. Men ok, den skulle også hele vejen til Japan og tilbage igen....  Wink Har lige på remote recording, sat den til at optage "Once upon a time" ugentligt og julekalenderen på DR2, dagligt. Ikke fordi jeg skal se julekalenderen men for at teste en serieoptagelse. Desuden overlapper de to optagelser hinanden, så jeg får testet om den faktisk kan optage to programmer på samme tid. Sætter den også til at optage 3 film på stribe i aften på 3puls. Jeg har indstillet den til at starte og slutte 10 minutter før og 10 minutter efter en optagelse, så jeg er lidt spændt på hvordan den klarer at tage 3 film på stribe.

Redigeret af Thorvald - 06-December-2013 kl. 14:13
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 14:24
Nå ok - nu har den fået lov til at passe sig selv nogle dage. Nu har jeg lige været inde ved den og kontrolleret hvordan den f.eks. har klaret daglige optagelser. Umiddelbart ikke særligt godt. Selvom julekalenderen optages dagligt (og også på optageren står den rigtigt nok til mon-sun) - så er der kun én optagelse i navigationen med julekalenderen. Og repeat er sat til off (standard?), så det skulle ikke være fordi optagelsen bliver overskrevet af en ny.

3 på hinanden følgende optagelser på samme kanal, klarer den ved at optage optagelse 1 på tuner 1, optagelse 2 på tuner 2 og optagelse 3 på tuner 1. Dvs. alle 3 får de 10 minutter før og efter.

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 15:37
Det med én optagelse for gentagende optagelser - er det ikke bare fordi den auto-opretter en gruppe til gentagende optagelser, så det du ser som én optagelse i navigationen rent faktisk er en gruppe indeholdende alle optagelserne? Således er det i hvert fald på min 820'er...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 15:50
På min virker det fint. Husk som HeartWare skriver at de gemmes i en folder, og det er indikeret med tal hvor mange optagelser folderen indeholder

Redigeret af jvks - 13-December-2013 kl. 15:51
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 16:46
Ja, der står hvor mange der er, og der står 1. Og hvis jeg trykker på den (trykker ok på den), ville jeg forvente at hvis der lå flere, så kom jeg ind i en undermappe - men den afspiller bare.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 17:37
Hvis der kun er én, så kan det skyldes:

1) Der er nogen, der har slettet de andre
2) Der har været problemer med optagelserne (manglende TV-signal ell. lign. - det kan normalt ses i timer-listen)
3) Timeren har stået på den indstilling, der gør, at den overskriver tidligere optagelser med de nye (kan ikke huske, hvad den hedder - bruger den aldrig).
4) Der er en funktionsfejl på din maskine
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Umiddelbart ikke særligt godt. Selvom julekalenderen optages dagligt så er der kun én optagelse i navigationen med julekalenderen.

Hvis det er "Pagten" du mangler afsnit af, så har jeg alle afsnit indtil nu optaget i HD. Send mig en PM, hvis du mangler enkelte afsnit (har dem desværre kun som MKV-filer på min PC, da jeg ikke gemmer på disk, men på min NAS).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 18:14
Nej - jeg har bare sat julekalenderen på for at teste maskinen og funktionerne. Jeg skal ikke se den.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvis der kun er én, så kan det skyldes:

1) Der er nogen, der har slettet de andre - Hvem, det er kun mig der bruger den?
2) Der har været problemer med optagelserne (manglende TV-signal ell. lign. - det kan normalt ses i timer-listen) - Der så ikke ud til at være nogen fejl.
3) Timeren har stået på den indstilling, der gør, at den overskriver tidligere optagelser med de nye (kan ikke huske, hvad den hedder - bruger den aldrig). - Den står på repeat er sat til off, hvilket skulle betyde at den ikke overskriver (ifølge forklaringen på maskinen i hvert fald - har ikke tjekket i manualen).
4) Der er en funktionsfejl på din maskine - Tja - håber ikke det....

Redigeret af Thorvald - 13-December-2013 kl. 18:18

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 07:13
Nå - da vi skulle se Once up a time, kunne jeg se at den havde gemt to optagelser, så det fungerer måske alligevel. Kan bare ikke forstå det ikke fungerede med den daglige test optagelse. Men den havde så startet optagelsen for sent (eller var udsendelsen startet tidligere end sædvanligt). Så vi fik ikke starten af afsnittet med. Måske var det fordi, da jeg var ved at sætte nogle timer optagelser, via netværks forbindelsen, kom der et overlap. Det gjorde så at jeg slettede den daglige julekalender optagelse, for at give plads. Men måske rettede den ikke overlappet, derefter. Ved det ikke.

Men det bringer mig så til en anden test optagelse - Arrow, torsdag aften. Jeg kan se at i hvert fald på torsdag passer tidspunktet ikke. Men i remote recording kan man ikke rette i tidspunktet for optagelsen - det er jo egentligt en mangel. Men kan man det på selve optageren - altså rette tidspunktet, for en optagelse der gentages??

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 11:36
Ja - men det vil så være gentagelsen, du retter (dvs. den vil også optage på det nye tidspunkt ugen efter).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 11:59
Ja ok - så hvis udsendelsen næste uge sendes på et andet tidspunkt, skal man lige ind og rette tidspunkterne igen.

De kunne da også bare sende serierne på nøjagtigt samme tidspunkt.....  Wink men det gør de da som hoved regel også, synes jeg.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 10111213>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu