recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT83 eller 835...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT83 eller 835...

Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 12:13
Er der nogen der har forslag til en usb-hdd på 2TB som kan benyttes i forbindelse med dmr-bct83(5)

Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Point: 322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rob801 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 16:04
Det var godt nok ærgerligt... Ved ikke hvorfor jeg troede at der var dvb-t2 tuner i den (den tyske modeller har dvb-t men ikke t2). Mente bare at jeg havde læst det i specs et eller andet sted. Troede ellers jeg fandte boxen som kunne erstatte det hele... :(.
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Rob801 Rob801 skrev:

Det var godt nok ærgerligt... Ved ikke hvorfor jeg troede at der var dvb-t2 tuner i den (den tyske modeller har dvb-t men ikke t2). Mente bare at jeg havde læst det i specs et eller andet sted. Troede ellers jeg fandte boxen som kunne erstatte det hele... :(.

Men findes der ikke en HDD optager m. Blu-Ray og to DVB-T2 tunere?

Edit: Mener HDD optager med Blu-ray optagelse og to tunere

Redigeret af fhansen - 26-Oktober-2013 kl. 23:02
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 22:49
Kan optagelserne fra de to Pana modeller afspilles på fx en PC? I hvilket format lægges optagelserne i?
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

I teorien er der den engelske model, BWT735B. Den har DVB-T og DVB-T2 tuner (eller Freeview/Freeview HD, som det hedder derover). Dog har maskinen såvidt jeg ved ingen CI slots, så man vil ikke kunne bruge den til Boxer, hvilket gør den lidt nytteløs. Ideelt set ville den tyske/danske BCT serie have DVB-T2 tuner, for ellers er der jo alt det man ønsker. Måske kommer det næste år, da Tyskland indenfor overskuelig tid også skifter til DVB-T2. Alternativt kunne et godt salg af de eksisterende BCT modeller herhjemme og i resten af Skandinavien måske også prompte en version med DVB-T2 og DVB-C tuner. Det er egentlig lidt besynderligt, at Panasonic ikke bare fra starten har valgt denne type kombi tuner, da de jo har dem i deres TV. Tvivler på, at de har sparet mange cents ved at vælge en DVB-T/C tuner fremfor en DVB-T/T2/C tuner i 2013 modellerne.

Kan optagelserne fra de to Pana modeller afspilles på fx en PC? I hvilket format lægges optagelserne i?

Såvidt jeg ved optager samtlige af Panasonics BxT modeller den udsendte transportstrøm direkte og uden modifikationer, så når du brænder optagelser vil det typisk ske i M2TS formatet. Du kan dog efter optagelsen konvertere til et andet format som f.eks. AVCHD eller MPEG2.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

I teorien er der den engelske model, BWT735B. Den har DVB-T og DVB-T2 tuner (eller Freeview/Freeview HD, som det hedder derover). Dog har maskinen såvidt jeg ved ingen CI slots, så man vil ikke kunne bruge den til Boxer, hvilket gør den lidt nytteløs. Ideelt set ville den tyske/danske BCT serie have DVB-T2 tuner, for ellers er der jo alt det man ønsker. Måske kommer det næste år, da Tyskland indenfor overskuelig tid også skifter til DVB-T2. Alternativt kunne et godt salg af de eksisterende BCT modeller herhjemme og i resten af Skandinavien måske også prompte en version med DVB-T2 og DVB-C tuner. Det er egentlig lidt besynderligt, at Panasonic ikke bare fra starten har valgt denne type kombi tuner, da de jo har dem i deres TV. Tvivler på, at de har sparet mange cents ved at vælge en DVB-T/C tuner fremfor en DVB-T/T2/C tuner i 2013 modellerne.

Såvidt jeg ved optager samtlige af Panasonics BxT modeller den udsendte transportstrøm direkte og uden modifikationer, så når du brænder optagelser vil det typisk ske i M2TS formatet. Du kan dog efter optagelsen konvertere til et andet format som f.eks. AVCHD eller MPEG2.

Ja, der skal være CI-slots, netop pga Boxer. De maskiner som har DVB-T2/C, betyder det, at de kan benyttes til at modtage signal gange 2 på DVB-T eller menes der at man kan modtage 1 på hver?

Okay, så man kan evt. bare lave det til MPEG-2 og smide det i en AVI container? Eller lign.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 01:28
For det første *er* der p.t. ingen modeller med DVB-T2/C tuner fra Panasonic, men kun med DVB-T/C tuner (de nye tyske modeller, og givetvis også de "danske"), men *hvis* der var, så ville du i teorien kunne optage med DVB-C på den ene tuner og DVB-T2 på den anden. "I teorien" fordi du typisk modtager enten DVB-T(2) signal eller DVB-C signal. Selvom jeg har hørt om kabel-tv installationer, hvor man smider DVB-T signalet ind i kabelnettet. Hvordan det virker i praksis må en anden besvare.

Konvertering/re-encoding af en optagelse med en Panasonic maskine til et andet format end transportstrømmen tager lige så længe som optagelsen varer. Hvis du altså f.eks. har en film, der varer 2 timer, så tager det 2 timer at konvertere optagelsen. Imens kan maskinen ikke bruges. Dog kan man vælge at få foretaget konverteringen, mens maskinen er i standby, f.eks. om natten. Det smartere valg her, hvis man vil arkivere optagelsen, er at brænde et BD medie med optagelsen i det oprindelige format og så konvertere på pc'en.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

For det første *er* der p.t. ingen modeller med DVB-T2/C tuner fra Panasonic, men kun med DVB-T/C tuner (de nye tyske modeller, og givetvis også de "danske"), men *hvis* der var, så ville du i teorien kunne optage med DVB-C på den ene tuner og DVB-T2 på den anden. "I teorien" fordi du typisk modtager enten DVB-T(2) signal eller DVB-C signal. Selvom jeg har hørt om kabel-tv installationer, hvor man smider DVB-T signalet ind i kabelnettet. Hvordan det virker i praksis må en anden besvare.

Konvertering/re-encoding af en optagelse med en Panasonic maskine til et andet format end transportstrømmen tager lige så længe som optagelsen varer. Hvis du altså f.eks. har en film, der varer 2 timer, så tager det 2 timer at konvertere optagelsen. Imens kan maskinen ikke bruges. Dog kan man vælge at få foretaget konverteringen, mens maskinen er i standby, f.eks. om natten. Det smartere valg her, hvis man vil arkivere optagelsen, er at brænde et BD medie med optagelsen i det oprindelige format og så konvertere på pc'en.

Okay, så fik jeg da ter bekræftet. Regnede heller ikke med, at man kunn optage to gange DVB-T, når det var DVB-T/C. Men man ved jo aldrig.
Konverteringen er ikke noget problem. Hvis det tager fuld tid, så tager det fuld tid. Det okay. Syntes bare det fedt det kan lade sig gøre. Umiddelbart kan de nye Pana maskiner det som jeg søgte da jeg købte min DMR-EH59. Lidt ærgeligt, men sådan er det. Nu må jeg finde ud af om den skal udskiftes. Så kan fruen få optaget fra fx EuroSport2HD, hvilket den vi har nu ikke kan.
DVB-T spørgsmålene er henledt til svigerfar, som ønsker en Blu-Ray optager/HDD optager, men han har Boxer (og kun DVB-t).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 11:59

Hvis der ønskes en maskine der kan optage T2, så er det dem fra Samsung, der er dog som bekendt ikke BD/DVD optager, kun afspiller. Der kan IKKE på dem optages 2 udsendelser der er kodet, der kan dog optages 2 på samme tid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis der ønskes en maskine der kan optage T2, så er det dem fra Samsung, der er dog som bekendt ikke BD/DVD optager, kun afspiller. Der kan IKKE på dem optages 2 udsendelser der er kodet, der kan dog optages 2 på samme tid.

Har nemlig også kigget på disse, men som du skriver, kan de ikke optage på BD skiver.

Et andet spørgsmål ang. optagelse og overførsel af dette. Hvis jeg har et medie, lad os sige en DVD, og jeg har en film på 1t30m, hvad er så afgørende for hvor meget mere jeg kan have på denne skive? Er det længden på en tilstødende udsendelse, eller størrelsen på filerne som overføres? Det er en diskussion jeg har med svigeren, hvor jeg mener der kan lægges adskillige timer på en DVD-skive, og det kun handler om komprimering, hvor han mener det afhænger af længden på filmen, set op mod størrelsen på skiven.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:14

Jo mere der presses ind på en skive jo dårligere kvalitet. Der kan være 2 timer i normal DVD kvalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jo mere der presses ind på en skive jo dårligere kvalitet. Der kan være 2 timer i normal DVD kvalitet.

Præcis. Det er også min påstand. Så han kan sagtens få 6 timers film på en skive i mega dårlig kvalitet LOL
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu