recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT83 eller 835...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT83 eller 835...

Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Regnede heller ikke med, at man kunn optage to gange DVB-T, når det var DVB-T/C. 
Hvordan udleder du det? Nu taler jeg lidt mere generelt - ikke direkte Panasonic-relateret - men når et optager har to DVB-T/C-tunere, så er det to kombitunere, der begge kan optage både DVB-T og DVB-C. En sådan maskine vil derfor kunne optage 2 DVB/T-programmer eller to DVB-C-programmer ad gangen, alt efter hvor antennesignalet kommer fra. Om den vil kunne optage et af hvert samtidig afhænger af, hvordan antennetilslutningen er indrettet. På min Panasonic (BCT820) er der én antenneindgang, mens der på min Dreambox er én indgang til hver tuner, hvorfor man her vil kunne fodre den ene tuner med et DVB-T signal og den anden med et DVB-C-signal, hvis man skulle have lyst.
På visse maskiner kan man også optage to kodede programmer på en gang. Det ene program dekodes, mens det optages, mens det andet program så skal dekodes, når det afspilles.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:47

Der kan optages 2 C eller 2 T, alt efter hvilket type signal man har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan optages 2 C eller 2 T, alt efter hvilket type signal man har.
Hej Radiomanden. Nu kan jeg ikke se, hvilket indlæg, du kommenterer, men det var jo sådan set det, jeg lige skrev (+ noget mere).

Redigeret af KlausJ - 27-Oktober-2013 kl. 12:52
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 16:16
Ja, nu er jeg forvirret. Syntes jeg ser modstridende oplysninger nu. Ellers også kan jeg bare ikke forstå det. Nogle recordere har én Twin-tuner, som oplyses som en DVB-T/C. Hvad er muligt? Er der mulighed for ét DVB-T signal og ét DVB-C signal, eller kan man godt have to DVB-T eller to DVB-C? Jeg har forstået at der ligger en begrænsning afkodningsmæssigt, hvilket ville betyde at hvis man har Boxer, så ville man skulle benytte en Twin-tuner fordelings thingy. Eller passer det ikke?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 16:33

Ja, der er Twin, enten til T2 eller C, alt efter hvilken udbyder man har. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Ja, nu er jeg forvirret. Syntes jeg ser modstridende oplysninger nu. Ellers også kan jeg bare ikke forstå det. Nogle recordere har én Twin-tuner, som oplyses som en DVB-T/C. Hvad er muligt? Er der mulighed for ét DVB-T signal og ét DVB-C signal, eller kan man godt have to DVB-T eller to DVB-C? Jeg har forstået at der ligger en begrænsning afkodningsmæssigt, hvilket ville betyde at hvis man har Boxer, så ville man skulle benytte en Twin-tuner fordelings thingy. Eller passer det ikke?
Hej fhansen. Der er egentlig ikke noget at være forvirret over. En BCT83 (købes ved Panasoniccentre i DK) har to DVB-C-tunere (i følge panasonic.dk). Den kan tilsluttes kabelsignal og kan optage to DVB-C-programmer samtidig.
En BCT835 (tysk model) har to dual DVB-T/DVB-C-tunere (desværre ikke DVB-T2). Den har én antenneindgang, der enten kan tilsluttes et DVB-T-signal, hvor den kan optage to DVB-T-progammer samtidig, eller et DVB-C-signal (kabelnet), hvor den kan optage to DVB-C-programmer samtidig.
Jer er ikke klar over, om de to signaler (DVB-T og DVB-C) kan samles i en "samlings-thingy". Hvis det kan lade sig gøre, burde man så kunne optage DVB-T og DVB-C i en skøn blanding - men jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre.

Og så er det, jeg prøver at forvirre dig, ved at blande en Dreambox ind i sammenligningen. På denne er der to dual DVB-C/DVB-T-tunere med hver sin antenneindgang. Her har man altså frit slag med hensyn til at blande de to typer antennesignal.
Hvis dine betragtninger/spørgsmål kun går på Panasonic-optagere, så glem blot, hvad jeg skriver om Dreambox.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:31
Ahh, skal det betragtes som at der er to tunere, og de hver i sær kan både DVB-C og DVB-T, og man selv kan vælge? Opfattede det som en tuner med mulighed for enten eller. Og så bare med to indgange.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:06

Panasonic, Samsung og LG har 4 Tunere, (2xTwin) 2 er T2 og 2 er C, så uanset om man har det ene eller det andet, så er mulighed for at optage 2 udsendelser, eller optagen og se en. Det står alt sammen i specifkationerne for de enkelte modeller.
Så kan det næppe skrives mere tydeligt.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:32

Panasonic, Samsung og LG har 4 Tunere, (2xTwin) 2 er T2 og 2 er C, så uanset om man har det ene eller det andet, så er mulighed for at optage 2 udsendelser, eller optagen og se en. Det står alt sammen i specifkationerne for de enkelte modeller.
Så kan det næppe skrives mere tydeligt.

Okay, nu er vi ovre i to twin tunere. Det har jeg ikke set før. Cool. Hvilken Pana BD optager har to twin tunere? Det lyder rigtigt interessant. Kan kun se med én Twin tuner.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:43

Har du Kabel TV, så har du ikke brug for T2, de seneste der er på markedet fra Tyskland har udover 2 x C Tuner også 2 x T, men ikke T2, og derfor ikke brugbar til Boxer HD.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:52

Har du Kabel TV, så har du ikke brug for T2, de seneste der er på markedet fra Tyskland har udover 2 x C Tuner også 2 x T, men ikke T2, og derfor ikke brugbar til Boxer HD.

Jeg har brug for DVB-C. Sviger har brug for DVB-T2. En maskine som har to twin tunere er da perfekt, hvis omstændigheder omkring levering af tjeneste skulle skifte, fx hvis man flytter, eller som sviger bor i hus, og får adgang til kabel TV. Ved ikke hvor meget mere man får lov at betale for en maskine med to twin tunere?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:57

Hvis DVD/BD optagelse kan undværes, så er der maskinerne fra Samsung BD-F8x00 de har C og T2. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu