recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BW500 blu-ray recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic DMR-BW500 blu-ray recorder

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg synes også, det lyder underligt hvis panasonic´s først skulle komme i 2010.

Det var vist mig der spekulerede - og jeg skal understrege at det var ren spekulation (nogle burde skrive til Panasonic Danmark efter en officiel udmelding).

Jeg har svært ved at se at Panasonic Danmark (!!!) selv tror på et marked for en Blu-ray optager som ikke kan bruges til andet end at optage i SD kvalitet fra en tilsluttet set-top boks - eller optage i HD fra video-kameraer.

Det skulle lige være prestigen i at være være de første med en Blu-ray optager.

Jeg er dog ikke i tvivl om at den kan købes andet steds i Europa - måske Italien, Spanien - eller Sverige (hvor SV1 har prøvesendinger i HD på DVB-T i visse dele af landet).

Mit argument for 2010, var at vi først ser HD på DVB-T herhjemme til den tid.

Panasonic Deutchland, Italiano mv. jo har et helt andet marked - så tør øjnene og begynd at spare op

I den australske anmeldelse fra gadgetguy blev nøje beskrevet at prisen svarede til 1 x DMP-BD30 + 2 x DMR-EX87 - med den logik burde den havne på ca. DKK 10.000,- i danske net-butikker 

Edit: Det var iøvrigt også hvad Panasonic's første DVD-Ram optagere kostede da de kom til salg i butikkerne for en 6-7 år siden ...

/Lars

Redigeret af laursen - 04-September-2008 kl. 14:42
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Rob801 Rob801 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Kampus: Tro mig, jeg har været tæt på at købe en ps3 mange gange, men jeg bryder mig ikke om at gøre noget halvhjertet og vil derfor gerne have en af de nye pioneer afspillere, eller den nye pana bd55 alt efter hvilken er bedst.  Dermed ikke sagt at ps3 ikke er en god afspiller, for det ved jeg den er. Det vil bare være bedre for mig med en af de 2 andre.

Men så er der jo den med de recordere som kommer engang.

Kommer de først i 2010, så overlever jeg nok at smide 6.000kr for en afspiller nu og så igen i 2010, men ikke hvis de kommer næste år.

Det kan godt være at du skal slå kold vand i blod mht. en Pioneer BD afspiller… Pioneer er vidst også i gang med en Blu Ray rekorder:

Pioneer, maker of the famed KURO-brand plasma TV's, plans to have Blu-ray recorders on Japanese shelves before this year's holiday shopping season followed by overseas launches hopefully early next year. Pioneer will team up with Sharp Electronics, a big stakeholder in Pioneer and already an experienced maker of Blu-ray recorders. No prices or details regarding the new model or models have been released, but being from Pioneer we expect something impressive ().

Blu-ray recorders are a big business in Japan. According to the Fuji Chimera Research Institute, demand for Blu-ray recorders in Japan is expected to be 3.6 million units in 2012, 18 times that of today.

Via Reuters

Jeg bestilte en LX61D for en måned siden til at erstatte mit Pana EH65 men aflyst ordre fordi jeg havde på fornemmelse af at det ikke ku være alt for langt tid før Blu Ray/HDD rekorder var på marked. Jeg kan sagtens liv med mit Panasonic indtil den tid!

Der er en anden tråd med ”Fremtids DVD/HDD rekorder” og jeg tror at det er Blu Ray/HDD rekorder.

Jeg kan liv med mit PS3 til BD indtil det Blu Ray rekorder kommer på marked Selvom den larmer en del.

Slet ikke tosset! tak for info!

Men I kan jo sagtens vente når i HAR en afspiller allerede. I got nothing, nada, not diddly shit.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Det var vist mig der spekulerede - og jeg skal understrege at det var ren spekulation (nogle burde skrive til Panasonic Danmark efter en officiel udmelding).

kender du en adresse man kan skrive til?

Jeg har svært ved at se at Panasonic Danmark (!!!) selv tror på et marked for en Blu-ray optager som ikke kan bruges til andet end at optage i SD kvalitet fra en tilsluttet set-top boks - eller optage i HD fra video-kameraer.

det er lige hvad jeg gerne vil bruge den til, et hd kamera til at lave hjemmevideo. og så kan jeg bruge den til foreløbig, at optage de programmer jeg plejer at optage i tv, på især reklamekanalerne for at springe reklamer over.

Jeg er dog ikke i tvivl om at den kan købes andet steds i Europa - måske Italien, Spanien - eller Sverige (hvor SV1 har prøvesendinger i HD på DVB-T i visse dele af landet).

så kan man jo bare hente den i sverige.

det er jo typisk dk, at vi ikke kan få fingeren ud.

Panasonic Deutchland, Italiano mv. jo har et helt andet marked - så tør øjnene og begynd at spare op

er i gang.

I den australske anmeldelse fra gadgetguy blev nøje beskrevet at prisen svarede til 1 x DMP-BD30 + 2 x DMR-EX87 - med den logik burde den havne på ca. DKK 10.000,- i danske net-butikker 

det er mindre end den, første rene dvdoptager jeg købte.

Edit: Det var iøvrigt også hvad Panasonic's første DVD-Ram optagere kostede da de kom til salg i butikkerne for en 6-7 år siden ...

/Lars

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 16:44

Du kan jo skrive til Kenneth. Addressen har du fået af mig.

det er lige hvad jeg gerne vil bruge den til, et hd kamera til at lave hjemmevideo. og så kan jeg bruge den til foreløbig, at optage de programmer jeg plejer at optage i tv, på især reklamekanalerne for at springe reklamer over.

En Pana der kan springe over reklamerne. Det er da nyt.

Tror jeg ville passe dig godt.

Nej det kan kun gå for langsomt.

er i gang.

Med at tørre øjnene?

Aha, så mangler jeg kun 1 EX87 for at bytte mig til den.

/Lars

Kampus 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan jo skrive til Kenneth. Addressen har du fået af mig.

yeah right. jeg har stadig ikke fået svar på det spørgsmål, jeg sendte ang. BD50. så han rider ikke samme måned han sadler.

En Pana der kan springe over reklamerne. Det er da nyt.

jeg tænkte lige på mine sony´er. så spole da.

Tror jeg ville passe dig godt.

ja.

Nej det kan kun gå for langsomt.

er i gang.

Med at tørre øjnene?

spare op.

Aha, så mangler jeg kun 1 EX87 for at bytte mig til den.

sådan en kan du sikkert købe billigt et sted.

/Lars

Kampus 

Mvh
Flemming Larsen
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 21:10

Den finder du naturligvis på Panasonic's hjemmeside (som iøvrigt er nede lige nu):

Panasonic Danmark, Branch of Panasonic Nordic AB
Produktionsvej 26
DK-2600 Glostrup

- måske meget fornuftigt at de ikke stoler på e-mails, så ustabil deres hjemmeside er 

Jeg har nu alligevel skrevet en mail til den danske produktchef - så må vi se om jeg har mere held med at få svar fra ham end du havde hos Kenneth

/Lars

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 08:15

Den finder du naturligvis på Panasonic's hjemmeside (som iøvrigt er nede lige nu):

Panasonic Danmark, Branch of Panasonic Nordic AB
Produktionsvej 26
DK-2600 Glostrup

ja, den adresse er nem nok at finde, men jeg fortrækker at skrive på e-mail.

- måske meget fornuftigt at de ikke stoler på e-mails, så ustabil deres hjemmeside er 

Jeg har nu alligevel skrevet en mail til den danske produktchef - så må vi se om jeg har mere held med at få svar fra ham end du havde hos Kenneth

/Lars

det ser jeg da frem til, og håber at det er gode nyheder. feks i fjerde kvartal i år.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:57

Hej flemming  - og andre interesserede i denne optager.....

Jeg har fået dette svar fra Panasonic Danmark vedr. deres plan for at lancere denne optager

Oprindeligt skrevet af Panasonic DK Panasonic DK skrev:

Desværre nej, så får vi ikke denne at se her i Norden i denne omgang. 
Produktet bliver inden så længe solgt på det franske marked og kun der. 

Vi forventer først at dette produkt tidligst bliver introduceres i Norden slutningen af 2009, måske først i 2010. 
Desværre. 
For som du selv skriver er det et meget spændende produkt.

Øv, øv...

Måske I skulle spare op til vinterferien i de frankse alper nu I er igang 

/Lars

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 13:21

Hej flemming  - og andre interesserede i denne optager.....

Jeg har fået dette svar fra Panasonic Danmark vedr. deres plan for at lancere denne optager

Oprindeligt skrevet af Panasonic DK Panasonic DK skrev:

Desværre nej, så får vi ikke denne at se her i Norden i denne omgang. 
Produktet bliver inden så længe solgt på det franske marked og kun der. 

Vi forventer først at dette produkt tidligst bliver introduceres i Norden slutningen af 2009, måske først i 2010. 
Desværre. 
For som du selv skriver er det et meget spændende produkt.

Øv, øv...

Måske I skulle spare op til vinterferien i de frankse alper nu I er igang 

/Lars

hold kæft, hvor er de latterlige. kun frankrig. gad vide hvorfor det?

nogen der ved om, man kan bruge en maskine importeret fra frankrig, på det danske tv sendenet? evt kan man bruge den fra australien?

for så kunne man jo, som du siger tage på vinterferie der.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 13:30
Fordi franskmændene ikke laver fælleskøb på deres maskiner så de ikke kan følge med efterspørgslen.

Redigeret af Kampus - 05-September-2008 kl. 13:31
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 13:32

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fordi franskmændene ikke laver fælleskøb på deres maskiner så de ikke kan følge med efterspørgslen.

kan du så opføre dig ordentlig, og så lige smutte en tur til frankrig og hente en til mig.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 14:02

Wi Monseur sill vu ple

Kan nok se mit franske ikke dur, så hvordan ville det ikke spænde af. Komme hjem med en Philips dvd måske

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu