recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-EH55
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic DMR-EH55

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hyldgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DMR-EH55
    Sendt: 19-Juli-2006 kl. 22:40

Hej

Jeg er ejer af en Panasonic DMR-EH55, som på mange punkter er en fin maskine. Jeg har dog 3 problemer som jeg gerne vil have løst:

1) Min gamle Panasonic DVD optager kunne automatisk sætte programtitel på optagelserne, hvordan får jeg det til at virke på denne ?

2) Når jeg brænder en DVD eller divx film på en dvd, så vil optageren ikke acceptere den, og forslå at jeg formatere den, hvad gør jeg forkert ?

3) Hvis jeg sætter PDC til på en forprogrammeret optagelse, så optager den ikke noget, kan det passe at DR og TV2 med flere, ikke bruger dette ?

Håber nogen kan hjælpe mig med disse spørgsmål, på forhånd tak. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 18:18

1. Du skal ind i opsætningen (Tuner) og vælge side 301. Den gamle maskine var sikker sat op fra starten.

2. Er DVDen Finalized.? Divx understøttes ikke.

3. Det er langt fra alle udsendelser der har en PDC kode, sæt extra tid på i slutningen. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 20:55

1. OK - jeg tjekker lige

2. Ja det skulle jeg mene, jeg brænder dem jo bare på min pc via nero, det virkede fint på den gamle panasonic dvd afspiller.

Ifølge Panasonic, så skulle den kunne afspille divx - http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1118134_l14/index.ht ml

3. OK, jeg syntes bare at den så optog programmet alligevel, når den indstillede tid oprandt.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 21:12
Hej hyldgaard,

Jeg har disse svar på dine spørgsmål:

1. Det er ikke sikkert at din nye optager har fundet de rette Tekst-TV sider til at hente program-navnene fra. Jeg formoder at det er samme fremgangsmåde som for DMR-EH65 for at opsætte side-informationen manualt. Dette er hentet fra tråden Fælleskøb Panasonic DMR-EH65 HDD+DVD, side 25:

Oprindeligt skrevet af hekke, 25-Juni-2006 kl. 17:11 hekke, 25-Juni-2006 kl. 17:11 skrev:

Du bruger function på fjernbetjeningen >to others >setup >tuning > manual >titel page, her indtaster du tekst nr. Listen med de forskellige numre kan du finde her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9691&K W=titler+fra+tekst+tv

Nu kan den selv sætte titeltekst på dine optagelser

2. Måske du er stødt på problemet med at UDF formatet (versionen) ikke er understøttet?! Hvis du bruger Nero skal du være opmærksom på at den i nyeste version som standard anvender en nyere UDF version end din optager understøtter -  som debatteret i tråden her. Jeg mener det er det samme for DVD'er (selvom det er CD'er der er debatteret i omtalte tråd). Prøv at tvinge Nero til UDF v1.0.2

3. Jeg optager fint med PDC - eller det vil sige jeg synes det er for besværligt, så jeg bruger det ikke normalt. Husk at for at kunne bruge PDC, er du nødt til at checke tiderne i programoversigten på Tekst-TV (der kan PDC tider stå angivet med lilla tekst-farve, hvis den er forskellig fra programmets faktiske start-tidspunkt). Jeg har bemærket at TV2 meget ofte benytter PDC tider forskellige fra de faktisk program-tider - og at TV2 desværre en tendens til at skifte tiderne fra uge til uge - for samme serie (selvom de faktiske tider ikke ændrer sig). DR og TV2 (samt deres 'under-stationer' Zulu, DR2, Charlie mv.) udsender alle PDC signaler.
Håber ovenstående hjælper dig lidt på vej.

Jeg mener iøvrigt (i modsætning til Radiomanden) at din optager godt kan afspille Divx - det kan DMR-EH65 i hvert tilfælde (ifølge manualen ).

/Lars

Redigeret af laursen - 20-Juli-2006 kl. 21:13
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 22:39

Tak for de gode forslag, men jeg syntes ikke helt det virker endnu:

1. Jeg har tjekket at det står rigtigt, men det virker desværre ikke :-(
Er der andet som kan være forkert, den kan godt selv stille uret, og den fandt også selv kanal navne da jeg lagde dem ind.

2. Det må jeg lige prøve at tjekke, bar mærkeligt at det så fungere fint på min gamle Panasoninc DVD-optager, men den kunne selvfølgelig heller ikke optage på DVD+RW

3. Jeg mener ikke man skal indstille den efter de rettetde tiden på tekst-tv, det er jo netop det den selv skulle tage højde for, men pyt de andre 2 ting er vigtigere ;-)

Redigeret af hyldgaard - 21-Juli-2006 kl. 22:39
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu