recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic dvd afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic dvd afspiller

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 13:46

Ja, det er en udemærket ting, at have en afspiller når man har en Recorder, jeg bruger ikke min Recorder til afspilning, bl.a af den grund som Naiera skriver.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 12:19
Eller vent på at PS3 falder i pris. Så har du både en ganske god dvd afspiller, blu-ray afspiller og spillemaskine
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Eller vent på at PS3 falder i pris. Så har du både en ganske god dvd afspiller, blu-ray afspiller og spillemaskine

Kan den fås regionskodefri?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 13:38

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er man seriøs med DVD-filmene kan det ikke anbefales at bruge en optager som afspiller, da disse altid indeholder nogle ret ringe nogle af slagsen. I øvrigt er optagere ofte ret klodsede at bruge som afspillere.

Definer ret ringe. Min Sony HDX-720 spiller snildt op med en sprit ny Pioneer DV-400.

Det overrasker mig ikke at en DVD afspiller til 3000 kr. er bedre end en recorder til 3000 kr. Det jeg ønsker mig er en DVD afspiller til 1000 kr, som slår min Sony recorder. Det har jeg nærmest opgivet.

Mht. klodsethed, tja, jeg trykker eject, sætter skiven i og trykker play, og så er der gang i popcorn & coke. Medgivet at der er lang latenstid på tastetrykkene, men det er ikke meget i forhold til det samlede tidsforbrug.

Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 13:47

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kan den fås regionskodefri?

Ikke til blu-ray, men til dvd kan det så vidt jeg ved godt fixes.

Redigeret af Stuffedfrog - 08-Oktober-2007 kl. 13:52
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 14:27

Den nye Sony BDP-S300 skulle være fantastisk til DVD afspilning.

Kan man forvente, at den er bedre end rene DVD afspillere i klasse med Panasonic S100?

Prisforskellen er jo ikke så stor.

Redigeret af mgmg - 08-Oktober-2007 kl. 14:29
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Definer ret ringe. Min Sony HDX-720 spiller snildt op med en sprit ny Pioneer DV-400.

DV-400 er også 'ret ringe'
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 14:44

Kan man forvente, at den er bedre end rene DVD afspillere i klasse med Panasonic S100?

Nej. De billige HD-afspillere (f.eks. også HD-E1) har ikke god skalering/de-interlacing.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 14:50

Det overrasker mig ikke at en DVD afspiller til 3000 kr. er bedre end en recorder til 3000 kr. Det jeg ønsker mig er en DVD afspiller til 1000 kr, som slår min Sony recorder. Det har jeg nærmest opgivet.

Men det overrasker dig vel ikke? Billige DVD-afspillere ér netop det; billige! Skal du have en ordentlig afspiller, skal den som minimum være udstyret med Faroudja DCDi, og så er vi oppe omkring 2500,-, med S99 og Denon 1930.

Mht. klodsethed, tja, jeg trykker eject, sætter skiven i og trykker play, og så er der gang i popcorn & coke. Medgivet at der er lang latenstid på tastetrykkene, men det er ikke meget i forhold til det samlede tidsforbrug.

Det er selvfølgelig ikke alle recordere der er lige klodsede. Bemærk at jeg skrev 'oftest'. Det er dog ikke fedt, at de tager hundrede år om at starte op; det er kun noget jeg tolererer på HD-afspillere Jeg er MEGET glad for, at jeg ikke er nødt til at bruge min Philips recorder, som afspiller, længere.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 14:51

Ikke til blu-ray, men til dvd kan det så vidt jeg ved godt fixes.

Nej, det kan den ikke...
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 14:58
Nu går tråden jo på DVDafspillere, men alligevel: hvis man skulle holde det feinschmeckerniveau du lægger op til Naiera, så burde man jo ikke investere i en HDDoptager, den ville jo aldrig levere god nok kvalitet nok til en som dig.

Alligevel er vi nok en del på recordere.dk der er glade for at kunne se optagelser og DVD uden at skulle ofre en bondegård og få ens hjem til at ligne et TV/lydstudie.LOL

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 15:28

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men det overrasker dig vel ikke? Billige DVD-afspillere ér netop det; billige! Skal du have en ordentlig afspiller, skal den som minimum være udstyret med Faroudja DCDi, og så er vi oppe omkring 2500,-, med S99 og Denon 1930.

Jeg må sige, at jeg blev noget overrasket over, at Pioneer DV-400 ikke var bedre end min Sony recorder til DVD afspilning. DV-400 står trods alt til 1300 kr. vejledende.

Nu siger du minimum Faroudja DCDi, men hvad med DAC? Betyder den noget, når man overfører digitalt til TVet med HDMI?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu