|
Panasonic DVD-S52EG-S |
Besvar |
Forfatter | |
kestrange
Junior bruger Oprettet: 04-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Emne: Panasonic DVD-S52EG-S Sendt: 04-August-2006 kl. 12:13 |
Hej
Jeg er i den heldige situation at posten kommer med et stk Toshiba 32WL66Z om et par timer Jeg er nu på jagt efter en passende ikke for dyr DVD-afspiller. Jeg er faldet over Panasonic DVD-S52EG-S som kan fås kodefri hos mm-vision til 1295. Er det et godt køb? Nogen erfaringer? Andre lignende maskiner med HDMI? |
|
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 25-September-2006 kl. 22:40 |
Den er ganske udmærket, og minder en del om 'storebror' - DVD-S97. De væsentligste forskelle jeg har kunnet få øje på - de to modeller imellem - er, at DVD-S52 ikke har separat analog lydudgang til 5.1 surround-lyd, og 'kun' viser film i 108 MHz/12 bit (i sammenligning med S97's 216 MHz/11 bit). Billedekvaliteten via HDMI er ikke helt så god som på S97'eren, men det ser ellers ok ud. Ikke en ringe DVD-afspiller til prisen (omkr. 1.500 kr.) Redigeret af musicus - 29-September-2006 kl. 05:44 |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 26-September-2006 kl. 00:56 |
Det er vist en tilsnigelse at sammenligne S52 med S97... Der er også en betydelig prisforskel (omkring 3500 kr for S97). Denne side har en del info om Panasonic DVD afspillere Jeg har selv en Panny S49, som jeg er særdeles godt tilfreds med. S52 er afløseren for S49 (plus HDMI). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 26-September-2006 kl. 14:24 |
Jeg har - foruden omtalte DVD-S52 - selv en Panasonic DVD-S97, og det er det eneste andet tilsvarende Panasonic-produkt, som jeg lige er i stand til at sammenligne DVD-S52 med. Jeg købte S97 på et tidspunkt, hvor den sammen med Philips' DVP9000S var den eneste rigtige kvalitets-afspiller med HDMI, der var tilgængelig. Da det desværre trak ud med Philips-afspilleren (som jeg egentlig var mest varm på af de to) blev det så i stedet Panasonic's S97, jeg købte. Selvfølgelig er det da en fin afspiller, men var den nu også de knap 4 kilo værd, som den kostede dengang? Det er jeg ikke så sikker på - max. 3.000 kr. havde nok været en mere realistisk pris. Philips DVP-9000S var lige så god (måske endda en smule bedre på HDMI billede-gengivelsen), kostede det samme (kun ca. 300 kr. dyrere), havde en helt forrygende CD-lyd - og kunne i tilgift afspille SACD. For mig at se er der ingen tvivl om, at Philips'en gav mest valuta for pengene. Jeg har den i øvrigt selv, og det er fortsat min foretrukne afspiller, af de to. Men okay, bortset fra at S97 også har 5-kanals audio-udgang, og afspiller video i 216 MHz/11 bit (i sammenligning med S52's 108 MHz/12 bit-gengivelse) så mener jeg vitterligt, at forskellene de to modeller imellem er minimale. Betjeningen, menuerne, multiformat-afspilningen og billedekvaliteten er nærmest identiske. Der kan muligvis mangle én eller to special-funktioner i S52's opsætning i forhold til S97; det har jeg ikke lige nået at fået udforsket helt til bunds. De eneste forskelle ligger ganske rigtigt i prisen, og så lige i HDMI-billedekvaliteten hvor DVD-S97 trods alt fører en smule på points. Redigeret af musicus - 29-September-2006 kl. 05:43 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |