|
Panasonic G10 /S10 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Keldjensen
Bruger Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Emne: Panasonic G10 /S10 Sendt: 03-November-2009 kl. 12:03 |
Hej - Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har læst mange indlæg og er også blevet en del klogere, men desværre også en del mere forvirret.. Jeg har for nogle år siden købt et 37" panasonic PV70, som jeg har været meget glad for. Men nu er mit analoge TV i soveværelset på vej til de evig tv-marker, og vil i den anledning sætte min gamle fladskærm i soveværelset og køb en ny til stuen. Da jeg er glad for mit nuværende Panasonic, har jeg selvfølgelig kigget i samme retning denne gang.. Prisniveauet er omkring 8K og 42" Jeg har kigget lidt på enten G10 eller S10. Min umiddelbare mening er at G10 er bedste, men har også læst en del om en støjende blæser mm... Hvilken skal jeg vælge? eller skal jeg kigge et helt andet sted hen?? Jeg har også et tillægsspørgsmål: kan man hvis man køber et tv med MPEG se DR HD eller skal man stadig have en box for at kunne se det i HD?? Jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe mig lidt på rette vej. Redigeret af Keldjensen - 03-November-2009 kl. 12:03 |
|
Fedtmule
Bruger Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
Sendt: 03-November-2009 kl. 12:21 |
Hejsa! Du kan kaste et blik ovre på http://www.flatpanels.dk Her vil du finde anmeldelser af de omtalte TV + en del debat blandt brugere. Mht. DR HD skal du blot sikre dig, at dit nye TV har MPEG4 som omfylder NorDig standarden. Omskrevet - hvis det pågældende TV er Boxer godkendt, så er alt som det skal være. |
|
THMhome
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
Sendt: 04-November-2009 kl. 15:30 |
Jeg ville (og har valgt) vælge et G10. G10 har et bedre panel end S10. Jeg har selv et TX-P46G10e og der er MEGET lidt støj fra blæseren. Hvis der er helt stille i stuen og skruet helt ned for alt lys kan jeg lige ane blæserstøj. Men lige så snart jeg har lyd på TVet er der intet.
G10 har DVB-T og C MPEG2 og 4 tuner. Så du burde være dækket ind. Du kan sagtens tage alle de nye DR kanaler med et G10.
|
|
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 04-November-2009 kl. 17:33 |
Jeg har haft et G10. Det larmer ikke, men man kan høre det hvis det er meget stille eller hvis man ser TV uden lyd... I øvrigt et glimrende TV. - Sendte mit tilbage pga. den meget omtalte 24Hz firmwarefejl der nu er rettet.
MVH tvkartoffel |
|
THMhome
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
Sendt: 05-November-2009 kl. 07:59 |
|
|
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
|
Keldjensen
Sendt: 05-November-2009 kl. 08:17 |
Tak for alt jeres info.
Da jeg ikke længere mener "de gamle bukser er store nok", overvejer jeg nu istedet i 46", da det lige kan være på væggen, og selv om det nok virker stort i starten, bliver det nok hurtigt "almindeligt" igen.
Jeg er fra flere kanter blevet opmærksom på, at jeg istedet for et G10 bør købe et G15 46", da jeg hår en S tuner med, da jeg bruger parabol. (dog tror jeg ikke at kommer til at bruge dette). Der skulle være bedre billede pga. et eller andet. Og der er internet adgang. Dette giver så 2 spørgsmål:
1. Hvad kan denne internetadgang bruges til?? Kan man komme på google eller er det kun til opdateringer??
2. Er G15 46" de ca. 1500-2000 mere værd end G10 46"??
Den større model er vel altid bedre, men er den også det i forhold til prisforskellen? Jeg er alm. tv-seer og tvivler på om jeg kan se forskel på billedkvaliteten på de enkelte TV, da de efterhånden er rigtig gode alle sammen..
|
|
THMhome
Sendt: 05-November-2009 kl. 10:37 |
Der er lige kommet en anden tråd hvori folk nævner at der er vildt gode priser på TX-P50V10e. Det kan vist fåes til 13.000 nu. Men det er der ikke meget ide i hvis der kun er plads til 46".
|
|
M.V.H.
|
Keldjensen
Sendt: 06-November-2009 kl. 13:14 |
Tja - det bliver svært at mase ind... Desværre
Er der nogen der kan hjælpe mig vedr. spørgsmålet om internetadgangen.. Hvad kan det bruges til - almindelig internetsøgninger eller kun til opdatering af fladskærmen?
|
|
CasBaH
Ny bruger Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 06-November-2009 kl. 13:44 |
Fra panasonic.dk opmkring internetadgangen (Viera Cast) i G15:
Oplev internetindhold direkte på dit tv. Med VIERA CAST-teknologien kan du se online-indhold, såsom video, billeder, vejret og børsnoteringer via den brugervenlige web interface, der er indbygget i tv'et. Kræver ikke ekstraudstyr. Du får ikke fuld internetadgang, da det ikke er en full blown internet browser, men bare et par programmer, der henter information på nettet og viser dem pænt på skærmen. De par anmeldelser jeg har set, der omtaler Viera Cast er ikke imponerede (se evt. denne anmeldelse af V10, som indeholder samme Viera Cast funktionalitet som G15). Desuden indeholder G15 DLNA - beskrivelse fra panasonic.dk: DLNA er en standard, der gør det nemmere at bruge digitalt elektronisk udstyr i et hjemmenetværk. F.eks. giver DLNA mulighed for at vise stillbilleder og optagelser gemt på din computer på bredskærms-tv eller vise indhold lagret på en harddiskoptager i stuen eller soveværelset. |
|
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Sendt: 07-November-2009 kl. 13:42 |
G10 har DVB-T og C MPEG2 og 4 tuner.
Det har S10 da også , iøvrigt et godt køb |
|
E.L.
|
|
Keldjensen
Sendt: 09-November-2009 kl. 18:58 |
Hvorfor tager jeg da ikke bare en beslutning og går ud og køber et fladskærm... Jeg er sku en kylling!!
Jeg så G10 i 46" i weekenden, og tror det ender med dette eller G15, da V modellen ER for dyr for mig.
Min kone vil vide hvormeget dårligere billedet bliver/ser ud ved at købe det i 50" i stedet??
Falder V modellen 50" væsentligt (ca. 3000) indenfor de næste 3-4 måneder eller det urealistisk..
Jeg beklager at jeg bliver ved med at støje, men det er sku en svær beslutning..
|
|
zemo
Super bruger Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
Sendt: 09-November-2009 kl. 23:14 |
Jeg ved præcis hvordan du har det Jeg har gået et år nu og kigget efter nyt tv. Sidste år var jeg tæt på at købe PZ80/85 i 42". Jeg fik så håndværkere i huset, og bestemte mig for at vente. Så i år har jeg kigget på G10/V10. Ville egentlig gerne have V10, men 42" er for småt og 50" for stort. Så jeg bestemte mig for 46G10 (G15 er for dyrt synes jeg). Har været ufattelig tæt på at købe 46G10 i elgiganten til under 10.000,-, og jeg har også sagt til mig selv: Køb nu det tv, for hel...e, din kylling!!! MEN NU DETTE: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69628&PN=1&title=panasonic-overtager-pioneer-kuro-teknologi Jeg ved det har været fremme før, men jeg har først set det nu... Skal jeg vente eller hvad? (Det er fandme håbløst) |
|
/zemo/
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |