recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G10 vs. Pioneer 5090
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic G10 vs. Pioneer 5090

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Til Cyberguyen: Hvad er det rigtigt?! Så nu hvor jeg har Zaptor fra Stofa så kunne jeg ligeså godt købe G10 i stedet for 5090?

Edit: Hovsa. Jeg misforstod dig vidst. Nej, jeg ved godt at 5090 er bedre end G10, men hvor meget bedre egentlig? Er der stor forskel mellem dem, eller er det ikke så galt?

Hvis du har Stofa og gerne vil slippe for boksen, så har G10'eren en DVB-C tuner så du kan sætte kortet direkte i tv'et. Der skal dog købes et CAM kort som passer til Stofa og koster omkring en plovmand.
Så vidt jeg kan forstå så skal man selv indstille kanalerne og der er ingen start forfra funktion, men EPG osv. skulle virke.

Det er her at der er en klar fordel ved G10 fremfor Pioneer 5090. til gengæld synes jeg at Pioneer er et fantastisk tv som oser af kvalitet og man vil aldrig kunne sige "jeg skulle have købt et blablabla for det har bedre billed" - Da billedet ikke fås bedre på Pioneer efter en kalibrering.
Men så igen - du får sikkert også et bedre billede af en G10 kalibrering som nok kommer op på siden eller overgår et pioneer farvemæssigt før det er kallibreret.

Redigeret af Cyberguyen - 04-Maj-2009 kl. 14:09
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Tak for det uddybende svar, men jeg er sådan set ligeglad med at have en ekstern boks hvis det betyder at billedet er bedre. Jeg går meget op i tv'ets billedkvalitet så det kan godt være det bliver Pioneer til sidst, men nu må jeg lige en tur i tapeconnection for at få en demonstartion af begge skærme og så bedømme derudfra

Har set begge i en stue og har selv et pio 5090H og den er klart bedre end g10. Så hvis billedkvalitet betyder noget så køb et pio.
Ikke dermed sagt et g10 er dårligt, de er kommet rigtig langt i forhold til deres 2008 model. Men den viser alså ikke helt sort i de mørke timer.
Men hvis du har tid og vente, synes jeg du skulle kigge på det nye samsung plasma 855 eller en pan v10.

tror faktisk den samsung 855 kommer til at slå panasonic, efter hvad man kan læse fra USA.
men otto laver jo test og den bliver rigtig spændende. Men den samsung er alså flot og hvis billedet er lige så. Så kan det kun blive godt

Redigeret af xcardman - 04-Maj-2009 kl. 14:14
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:25

L'er.

Du kan spare turen til Tapeconnection. De har IKKE 50" Pioneer mere. Kun et par 60" tilbage...

M.v.h.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

En 50G10 koster i nærheden af de 15.000,

Nærmere de 13k. Ved officiel forhandler.

Ved ikke hvad de står til hos parallelimportørene.

G10 er så god at 5090 virkelig skal være betydeligt bedre for at retfærdiggøre prisen. Og ifølge Henrik er det jo tilfældet.

Så er det bare om L'er vil ofre det ekstra.
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 16:53
Jeg har ikke planlagt at købe nyt tv lige nu, men måske om nogle måneder. Og ja, så ved jeg godt at chancerne for at kunne få et Pioneer på det tidspunkt er meget lille, men jeg kan da håbe på at der er en der vil sælge et til den tid. Ellers så bliver det nok et G10. Ang. Samsung så er jeg ikke så vild med det mærke. Både designet (ikke at jeg ikke vil købe et godt tv pga. designet) og for det meste også billedkvaliteten synes jeg ikke er ret god. I hvert fald af dem jeg har set.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 18:19
Pioneer er simpelthen bedre end konkurrenterne - og jeg mener at en ekstern boks betyder nada. Når man har tv i denne klasse, så har man forhåbenlig været så anstændig at købe et fedt tv-møbel som resten af udstyret er pakket ind i.

At du tror du kan finde et 5090 om nogle måneder, der kan man kun sige good luck!

Det kan være du kan finde et, men spørgsmålet er, om der ikke vil være en høj brugtpris. Du skal nok regne med at du ikke er den eneste som leder efter et pioneer på dba (eller hvor ved jeg) - og efterspørgsel hiver prisen op.

Om pioneer er dét værd? - som jeg har sagt før, så kan man komme fra a til b i en  Fiat panda, såvel som en ferrari. Spørgsmålet er så, om man formår at sætte pris på ferrariens kvaliteter. Det samme gælder tv. Du kan købe et billigere tv, men skal du se eller opleve tv?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 19:22

Anima@

Du havde en fremtid som sælger ved Pioneer, hvis ikke det var fordi de stoppede TV produktionen

Redigeret af Kampus - 04-Maj-2009 kl. 19:23
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Anima@

Du havde en fremtid som sælger ved Pioneer, hvis ikke det var fordi de stoppede TV produktionen

Hehe, de kan jo bare ansætte mig til at sælge deres forstærkere

Jeg mangler faktisk et job ved siden af studierne, hehe
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 07:57
Ja de burde have ansat Anima, så havde de overlevet mange år endnu