recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G20 grønligt skær.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic G20 grønligt skær.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Hvis det er en generel defekt v. plasma, så burde folk informeres om det før køb.

Jeg vil ikke betragte det som en defekt.

Det omtalte TV (Samsung 855) havde bedre billede end noget andet TV, jeg har set. Mit eget LCD har ikke de samme farvevariationer i gråtoneskalaen, men det har heller ikke lige så godt billede.

Der er jo forhåbentlig ikke ret mange af os, der køber TV med henblik på at kigge på gråtoneskalaer.

Til top
JayBee36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:22
Takker for svarene indtil nu.
Jeg regner med at tage kontakt til forhandleren i morgen for at høre hvad de mener om sagen.
Men  er ikke i tvivl om at det er farvestik der er problemet.

Er lige pludselig glad for at jeg valgte et Panasonic Center, der afhenter tv'et, som forhandler.
Samsung PS50C7705
Marantz SR7005
Front Monitor Audio GS20
Focal Sib+Cub2
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvorfor hører vi ikke mere til dette, f.ex. i anmeldelser? 

Hvis det er en generel defekt v. plasma, så burde folk informeres om det før køb.

I øvrigt lagde jeg mærke til det grønlige skær på en G20 første gang jeg så tv'et. Jeg gik ud fra, at det var fordi tv'et ikke var indstillet korrekt, selv om det stod i en butik, hvor de gør noget ud af at indstille deres tv.

På et B855, jeg havde, var der farvestik i bestemte områder af skærmen; i toppen og siderne. Det var også grønt. Senere fandt jeg ud af, at det var et "almindeligt" problem med den model.
Var 855eren kalibreret ordentligt? Det tvivler jeg på.

En kalibrering hjælper ikke på en defekt, som farvestik i bestemte områder af skærmen kan kategoriseres under. Du kalibrerer jo skærmen som en helhed og det er teknisk umuligt for en almindelig bruger at rette op på skævheder i bestemte områder af skærmen.
Ja, men, som bantam også skrev er der variabler. Hvis tvet havde været ordentligt kalibreret tvivler jeg på at problemet havde været så stort. Det er selvfølgelig også muligt at du bare har været uheldig og fået et dårligt tv. Der har været flere variabler på netop 855eren på flere områder. Jeg vidste ikke, at det skulle være et almindeligt problem på den model, og det skrev du jo.

Det kan være, at en kalibrering ville have gjort noget ved problemet, men det kan ikke rette op på en fejl fra fabrikken, og derfor ville det aldrig blive helt godt.

Nej, jeg var ikke uheldig. 855'eren har generelt været et meget dårligt tv, fyldt med div. fejl og mangler, som især 58" led under - hvilket var den jeg havde. Når så mange folk havde klaget over netop farvestik og bl.a. brummen, faktisk SÅ mange, at tv'et var kendt for de problemer, så er det ikke uheld, men simpelthen en dårlig konstruktion. Jo, billedet var super, ingen tvivl om det, MEN det havde også sine begrænsninger, bl.a. at det i dagslys var udvasket, kontrast/farveløst.

Summa summarum: 855'eren burde aldrig være kommet ud på markedet i den tilstand.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 21:00
Jeg er enig i, at 855eren ikke burde være kommet på markedet før de havde løst BUZZ problemet som utvivlsomt var det største problem på en stor del af den serie. Kvalitetskontrollen har sikkert ikke engang været til stede på denne model, men, den overordnede billedkvalitet var, og er ret god.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 22:14

Det kan være, at en kalibrering ville have gjort noget ved problemet, men det kan ikke rette op på en fejl fra fabrikken, og derfor ville det aldrig blive helt godt.

Nej, jeg var ikke uheldig. 855'eren har generelt været et meget dårligt tv, fyldt med div. fejl og mangler, som især 58" led under - hvilket var den jeg havde. Når så mange folk havde klaget over netop farvestik og bl.a. brummen, faktisk SÅ mange, at tv'et var kendt for de problemer, så er det ikke uheld, men simpelthen en dårlig konstruktion. Jo, billedet var super, ingen tvivl om det, MEN det havde også sine begrænsninger, bl.a. at det i dagslys var udvasket, kontrast/farveløst.

Summa summarum: 855'eren burde aldrig være kommet ud på markedet i den tilstand.

Rolig nu Samsung 855 var én af de bedste tv sidste år! Masser af dem fejler ikke noget. Mht. dårlig billedkvalitet i dagslys, må jeg stille mig undrende overfor, da netop denne model, efter min mening, havde det bedste filter af alle tv i 2009 og det bedste plasma tv i dagslys.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Rolig nu Samsung 855 var én af de bedste tv sidste år! Masser af dem fejler ikke noget. Mht. dårlig billedkvalitet i dagslys, må jeg stille mig undrende overfor, da netop denne model, efter min mening, havde det bedste filter af alle tv i 2009 og det bedste plasma tv i dagslys.

Du må undre dig lige så meget du vil. Jeg ved hvad jeg har set og oplevet over en ca. 8-dages periode.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af JayBee36 JayBee36 skrev:

Er lige pludselig glad for at jeg valgte et Panasonic Center, der afhenter tv'et, som forhandler.

Det sker ved alle skærme solgt gennem Panasonic Nordic!!

M.v.h.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 07:25

Du må undre dig lige så meget du vil. Jeg ved hvad jeg har set og oplevet over en ca. 8-dages periode.
Ja netop en 58 tommer version har nogle fejl, som ikke er på en 50 tommer
men håber da snart du skriver om nogle fejl på dine lcd tv
udover betragtningsvinkel
man skulle næsten tro det var en mission i sig selv og skrive på hver eneste tråd om plasma
se endnu en fejl på en plasma skærm.
Ja det har nogle fejl, intet tv er perfekt.
har du set en G20 med Grønligt skær?

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja netop en 58 tommer version har nogle fejl, som ikke er på en 50 tommer
men håber da snart du skriver om nogle fejl på dine lcd tv
udover betragtningsvinkel
man skulle næsten tro det var en mission i sig selv og skrive på hver eneste tråd om plasma
se endnu en fejl på en plasma skærm.
Ja det har nogle fejl, intet tv er perfekt.
har du set en G20 med Grønligt skær?

Som jeg skrev tidligere i tråden: ja, jeg har set et G20 med grønligt skær. Også med flimmer. Også med summen.

Jeg har efterhånden skrevet om alle de tv, jeg har haft, både LCD og plasma, både fordele og ulemper. Jeg kan ikke gøre for, at af alle de tv jeg har haft, har der været flest fejl og mangler på plasma.

Og ja, det er meget, meget skuffende, at man i dag, anno 2010 ikke kan købe et tv uden mangler. Det gælder både for LCD, LCD/LED, OLED og plasma!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 10:54

Og ja, det er meget, meget skuffende, at man i dag, anno 2010 ikke kan købe et tv uden mangler. Det gælder både for LCD, LCD/LED, OLED og plasma!

Du kan ikke købe noget der er perfekt! Hvad enten det er biler eller TV. Ej heller kommer du til det...

M.v.h.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du kan ikke købe noget der er perfekt! Hvad enten det er biler eller TV. Ej heller kommer du til det...

M.v.h.

Nåh! Jeg brugte ikke selv ordet perfekt. Selve ordet bringer nogle konnotationer med sig, både negative og positive. Men lad os bare holde fast i den, siden du bringer ordet på banen. Læs og bliv klogere Wink:

Man kan sagtens købe noget, der er perfekt i den forstand, at det fungerer efter hensigten OG at produktet ingen mangler har, mangler som hæmmer eller ligefrem ødelægger oplevelsen.

For eksempel: et par højttalere, prisen er ligegyldig. Så længe de spiller, uden forvrængning, og gengiver det hørbare frekvensområde, er de en perfekt udgave af sig selv. Jo, der findes "bedre" højttalere, idet de kan spille mere detaljeret, højere, med mere fokus på byggekvalitet, enheder, er dyrere, osv., men de "almindelige" højttalere bliver ikke mindre perfekte udgaver af sig selv, bare fordi nogle andre højttalere er "bedre".

Der findes sikkert perfekte tv derude; nogle som ikke summer, som ikke har farvestik, som ikke har pixelfejl, osv.

Problemet er så, at man her på forummet, men også andre steder går op i "korrekt" billedgengivelse. Det er der ikke noget galt i, men folk får den opfattelse, at et tv skal gengive farver på en bestemt måde, have et bestemt sortniveau, have en gamma på så og så meget, for at være perfekt.

Er der ingen, der kan se hvor absurd det er; superhelte, blå og lilla rumvæsener, pirater, og alt muligt andet urealistisk kører over skærmen, men det skal se "korrekt" ud. Virkelig? Vi kigger på sol, måne og stjerner gennem flere lag atmosfære, skyer, forurening, osv., alt sammen, der har en indflydelse på vores opfattelse, af det vi ser, men det, vi ser på vores tv i hjemmet skal se "korrekt" ud. Hvad med gamma-stråler? Vores øjne kan ikke opfatte dem, men skal de stadig se "korrekte" ud på tv'et? Og i så fald, hvordan ser de korrekte gamma-stråler ud?

Jo jo, nu siger nogen, at det handler om at få materialet til at se ud som instruktøren havde tænkt det. Hvordan ved vi hvad han/hun havde tænkt? Har han hun "perfekte" øjne? Ja, der er jo disse standarder. Hvem har sat standarderne? Nogle mennesker. Mennesker med "perfekt" syn?

Det blev langt, og jeg kunne skrive meget mere, men for forummets skyld holder jeg. Tongue

Redigeret af PhDream - 25-Maj-2010 kl. 11:31
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 11:40
Når mange har din holdning, så er det vel klart vi ikke ser bedre billedekvalitet
alle tv får snart 4 ud af 5 eller 9 ud af 10 i billedekvalitet
der burde vil stå 2 ud af 5 eller 5 ud af 10. for de bedste
surt for os andre som bare gå lidt op hvordan en filmen faktisk skal se ud
ikke som producent mener det skal se ud
hvor nogle så er værre end andre.
blandet producenter af lcd tv, som ikke kan finde ud af lave et ordenligt tv
B&O har heldigvis vist vejen, dog med for høj farve temperatur
men folk elsker jo fona billeder åbenbart
godt jeg ikke skal se film på sådan et teknisk vidunder.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu