Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mr_riis
Ny bruger
Oprettet: 29-August-2008
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: Panasonic G20 - lyserøde områder Sendt: 12-April-2010 kl. 22:06 |
Jeg har haft et 50" G20 i et par uger nu, og når jeg ser en sort/hvid film på det, har jeg bemærket, at skærmen har et lyserødt "tint" til højre og venstre. Det er ikke noget, man bemærker ved normalt (farve-)tv-kiggeri; men det er ret tydeligt ved sort/hvide billeder.
Jeg har downloadet AVS-HD discen fra avsforum.com og brugt den til at checke problemet, og hvis jeg ser på et 70% - 100% hvidt billede, er problemet helt tydeligt. Midten af skærmen er fint og ensartet lysegrå (el. hvid ved 100%), men der er en lyserød "halo" til højre og venstre (ca 5 cm. bred i hver side).
Er der andre, der har oplevet dette problem?
|
|
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 22:26 |
Hej mr_riis og velkommen til recordere.dk , jeg har ikke det på mit tv , men har dog ikke set en decideret sort/hvid film . Men mon ikke det er fosfor slør du har set , det kan forekomme på sort/hvid film....
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 22:31 |
Har lige haft det samme problem med en Samsung B855 - farvestik i sider + top af skærm, og har oplevet nogle lignende med et Panasonic X10, hvor det til gengæld opstod tilfældigt og på forskellige steder af skærmen.
|
|
mr_riis
Ny bruger
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 22:48 |
hopgreve skrev:
Hej mr_riis og velkommen til recordere.dk , jeg har ikke det på mit tv , men har dog ikke set en decideret sort/hvid film . Men mon ikke det er fosfor slør du har set , det kan forekomme på sort/hvid film....
MVH |
Tak for velkomsten! Det er ikke fosforslør. Jeg kan godt se fosforslør på skærmen, hvis jeg koncentrerer mig om det; men det er ikke noget, der generer mig særlig meget. Fosforslør burde vel heller ikke forekomme på et statisk billede (som f.eks. fra AVS-HD-skiven)...
|
|
mr_riis
Ny bruger
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 22:49 |
PhDream skrev:
Har lige haft det samme problem med en Samsung B855 - farvestik i sider + top af skærm, og har oplevet nogle lignende med et Panasonic X10, hvor det til gengæld opstod tilfældigt og på forskellige steder af skærmen. |
Er der nogen form for løsning på problemet, eller er det noget, man skal lære at leve med? Jeg ringede til forhandleren i lørdags, som sagde, at han aldrig havde hørt om problemet før. Han ville dog vende tilbage i løbet af ugen.
|
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
|
Sendt: 13-April-2010 kl. 10:56 |
På B855 i 58" er fænomenet med farvestik i sider + top velkendt, men jeg ved ikke om der er nogen løsning. Samsung har ikke svaret på min henvendelse, og jeg sender tv'et retur i dag.
X10 sendte jeg også retur, faktisk 2 af dem, da de havde samme problem. En anden bruger herinde har også oplevet problemet. Han lavede også en tråd om det, men jeg der kom ingen løsning. Han returnerede vist også sit tv.
At forhandleren aldrig har hørt om problemet før er ikke nødvendigvis sandheden, for jeg har efterhånden været ude for en del forhandlere, som ikke vil indrømme defekter på de varer, de sælger. Men det kan være, at han vil være dig behjælpelig.
|
|