Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KoxFox
Ny bruger
Oprettet: 25-November-2010
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: Panasonic G20 USB hjælp Sendt: 25-November-2010 kl. 13:51 |
Hej Recordere.
Jeg har for nyligt anskaffet mig et Pana 42" G20 TV. Alt virker umiddelbart rigtigt lækkert, men er stødt på en ting som irretere mig ret meget..
Det drejer sig om at jeg ikke kan få fjernsynet til at afspille DivX film fra USB stick direkte i tv'et.. eller det vil sige kan ikke få det til at afspille filmene ordentligt...
jeg har registreret tv'et hos DivX og fået den til at spille registrerings videoen, og den siger da også det hele er som det skal være... den finder både USB Stick og filmen derpå, og starter således også, men så sker der forskellige ting... 1 film stopper efter 25 sekunder, med underlige frames fejl ? den spiller billedet for hurtigt iforhold til billedet . . . nogle andre vil den kun vise 1 sekund af og så siger den - fil kan ikke vises...
har prøvet at formatere USB sticken til både fat - fat32 og NTFS, alle med samme resultat.
har prøvet at konveretere filmene igennem DivX programmet til sticken, også uden held..
Alle forslag er velkomne :)
På forhånd tak //Martin
|
Forever and Beyond !
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19682
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 16:33 |
KoxFox skrev:
Alle forslag er velkomne :)
|
DivX er mange forskellige kodningsalgoritmer. Du kan ikke forvente at dit tv kender dem alle. Du skal måske også kigge lidt på overførselshastigheden på din USB stick, måske du forsøger at presse for mange data igennem på for kort tid. Klaus
|
|
 |
KoxFox
Ny bruger
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 17:54 |
Hej Klaus.
tak for svaret.
Har prøvet med forskellige sticks også, alle sammen USB 2.0 hvilket burde være hurtigt nok til at "streame" 1 fil ? ...
mht til kodningerne, så kan man ikke andet end forvente den kan afspille det ?
altså når de skriver DivX og avi - mpeg4 ?
de filer jeg har er ikke pålagt underligt codec eller andet...
|
Forever and Beyond !
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19682
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 17:59 |
KoxFox skrev:
Har prøvet med forskellige sticks også, alle sammen USB 2.0 hvilket burde være hurtigt nok til at "streame" 1 fil ? ...
|
Det brude de, men er de det?
KoxFox skrev:
mht til kodningerne, så kan man ikke andet end forvente den kan afspille det ? altså når de skriver DivX og avi - mpeg4 ?
|
Det er så "dejligt" at DivX ikke er nogen specifik standard der er fastlåst, men et sammenrend af forskellige kodninger og komprimeringsformer - specielt til PC.
KoxFox skrev:
de filer jeg har er ikke pålagt underligt codec eller andet...
|
Sikker? Klaus
|
|
 |
KoxFox
Ny bruger
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 23:54 |
Det ved jeg ikke ? har bestilt en ny stick nu, USB 2.0 Highspeed håber den måske kan gøre det..
Men når jeg konvertere filerne, i DivX playeren til det DivX som tv'et selv foreslår og skal registreres igennem sker den samme fejl ?
Det er bare ganske almindelige .avi og mpeg4 filer..
|
Forever and Beyond !
|
 |