recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G20/V20 + Plasma TV for første gang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic G20/V20 + Plasma TV for første gang

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
CaioN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic G20/V20 + Plasma TV for første gang
    Sendt: 01-November-2010 kl. 19:31
Hej

Jeg står og skal ud og investere i et nyt tv. Som så mange andre her på siden har jeg udset mig Panasonic G20 eller V20. Men da jeg aldrig har haft plasma før ville jeg lige høre de kloge hoveder herinde om der er noget jeg skal være opmærksom på :)..

• Jeg har hørt at man skal passe på i starten. Er det rigtigt? I så fald, hvor lang er denne "intro" periode, hvad skal jeg være opmærksom på mv.? Ville det f.eks. være dumt at indstille tv'et efter flatpanels test indstillinger med det samme?
  • Jeg ser en masse snak om burn-in og skrækeksempler med folks skærme hvor billedet er brændt fast.. Det er vel ikke noget man oplever ved fornuftig brug eller? (her mener jeg at man slukker tv'et hvis man går fra det i længere tid, ikke lader det stå på en kanal uden bevægelse i billede mv.)
  • Hvis skaden så er sket (burn-in) så har jeg set diverse "burn in wash" dvd'er der skulle kunne hjælpe.. Men har man fået burn-in er det så noget der bliver der for altid (antaget at dvd'erne ikke virker)?
  • Jeg kan forstå at plasma buzz er et problem på G20 (som jeg forstår det er det en summen?).. Jeg har læst at nogen oplever at hvis tv'et hænger meget tæt på væggen kan denne summen være højere? Er det korrekt eller er det bare spekulation? Jeg vil jo hellere købe et vægophæng der hænger 2-4 cm længere fra væggen, hvis det minimere summen :)
  • Jeg synes generelt der er mange der klager over problemer med G20, men helt slemt kan det jo ikke være når flatpanels giver det top anbefaling.. Er der nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på mht. G20 (evt. i forhold til V20)?

Generelle spørgsmål om G20 vs. V20:
  • Som sagt har jeg læst at G20 kan have plasma buzz.. Er det et problem V20 også lider af?
  • Jeg har læst mig til at V20 har blæsere som G20 ikke har. Er det noget der høres tydeligt?
Mvh,
Morten

Redigeret af CaioN - 01-November-2010 kl. 19:32
Til top
HenrikKH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: DK
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 22:56
Hej Morten

Jeg har haft mit G20 42" i 4 måneder nu. Jeg har INGEN probler med det, overhovedet..

Jeg har aldrig fået så meget TV for 6.000. Det er sørgeligt når potentielle købere bliver skræmt af  hysteri omkring det ene og det andet. Spring ud i det, du fortryder ikke.

Hvis penge ikke er et problem så køb V20 Smile  Det er sikkert marginalt bedre, men det er merprisen sandelig også..

Henrik
Til top
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 08:52
Jeg har haft mit 42G20 siden det kom frem - jeg har ingen hensyn taget (overhovedet) mht. "break in" og anden hokus pokus. Og det spiller bare - hver dag. Ingen buzz, ingen rentention, ingen burn-in.

Det overlevede også 310 km. transport bag i en C5 for nyligt - uden så meget som et hik. Det er et super tv til prisen - ingen tvivl herom.

Mine betragtninger er mine alene - og baseret på rene impiriske data. Men som du kan læse herinde er der nogle ejere, som enten er super uheldige eller super sensitive (and I mean that in the nicest possible way Smile).

/kims
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 14:09
Har selv et V20 - ingen buzz eller retention, bare et dejligt tv. Har kørt med flatpanels indstillinger (sådan omtrent) fra starten af og ikke taget hensyn til noget andet end alm. sund fornuft.
Klasse TV.
Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2004
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 14:35
Mit G20 er også bare sat til uden hokus-pokus Smile uden brum eller andet halløj

Jeg er bare super glad for mit nye TV Big smile

Bruger iøvrigt THX indstilling ..

Redigeret af Per Røntved - 02-November-2010 kl. 14:37
Mvh. Per Røntved

Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 14:49

Og jeg vil lige henlede opmærksomheden på Flatpanels.dk gennemgang af omtanke i forbindelse med plasma opstart:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835

Mvh Erik
Til top
CaioN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 08:08
Mange tak for svarene..

Det lader til at man bare skal bruge alm. sund fornuft og så er der ingen problemer.. Jeg plejer alligevel altid at slukke tv'et hvis jeg går fra det i længere tid så det burde ikke være et problem..

Tak for linket Erik, det vil jeg kigge nærmere på.. 

Som sagt regner jeg også med at investere i et af de to tv... Som jeg også skriver i den oprindelige besked, så kan det jo ikke være helt galt når der uddeles top anbefaling til G20..
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 08:33
Vil da også gerne lige smide en anbefaling til 50G20. Fantastisk tv med flotte og naturtro farver. Selv kæresten var meget imponeret da vi skiftede til det, så der må være et eller andet over det :)

Held og lykke med købet når du når så langt. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 11:25
Gør dig selv den tjeneste at du (lidt kritisk) tager ud og ser det "in action", hvor du ser forskellige ting, inkl. alm tv signal. Jeg har selv en 42" G20, og for at være ærlig stolede jeg lidt for blindt på de yderst positive tests (på bl.a. Flatpanels). Personligt er jeg ikke sikker på, hvis jeg kunne vælge om, at jeg ville vælge G20 igen, til trods for at det har en god pris! Jeg synes at anmeldelserne fejler i at se nogle af de issues som G20 har og tendere til lidt at være lidt for positiv hvis du spørger mig.
De største issues med G20 som jeg har fundet er:
- Tydeligere hakken i billedet ved bevægelser og panoreringer end de mange andre TV'er jeg har set (u. enhancements!!). Både ved DVD, Blu-Ray og TV (dog ikke ved fodbold o.l. som er optaget med 50 billeder i sekundet (?))
- Posterization/banding
- Floating blacks (har umiddelbart været værre på THX profilen end på Professional 1 hvor jeg har ændret Gamma til 2,4 men har ikke testet det så grundigt)
- lidt flimren ved nogle lyse farver
- IFC er elendig

Det er ikke for at sige at du skal lade være med at købe G20, men vær lidt kritisk ift. de anmeldelser der findes på det. Bare min erfaring.

Se evt. min anmeldelse hvis de kan have interesse:
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af EmilE EmilE skrev:

Gør dig selv den tjeneste at du (lidt kritisk) tager ud og ser det "in action", hvor du ser forskellige ting, inkl. alm tv signal. Jeg har selv en 42" G20, og for at være ærlig stolede jeg lidt for blindt på de yderst positive tests (på bl.a. Flatpanels). Personligt er jeg ikke sikker på, hvis jeg kunne vælge om, at jeg ville vælge G20 igen, til trods for at det har en god pris! Jeg synes at anmeldelserne fejler i at se nogle af de issues som G20 har og tendere til lidt at være lidt for positiv hvis du spørger mig.
De største issues med G20 som jeg har fundet er:
- Tydeligere hakken i billedet ved bevægelser og panoreringer end de mange andre TV'er jeg har set (u. enhancements!!). Både ved DVD, Blu-Ray og TV (dog ikke ved fodbold o.l. som er optaget med 50 billeder i sekundet (?))
- Posterization/banding
- Floating blacks (har umiddelbart været værre på THX profilen end på Professional 1 hvor jeg har ændret Gamma til 2,4 men har ikke testet det så grundigt)
- lidt flimren ved nogle lyse farver
- IFC er elendig

Det er ikke for at sige at du skal lade være med at købe G20, men vær lidt kritisk ift. de anmeldelser der findes på det. Bare min erfaring.

Se evt. min anmeldelse hvis de kan have interesse:
Helt enig. Nogle anmeldere har lidt svært ved at kritisere Panasonic, og det ændrer sig nok ikke, men sådan er det. Og, V20 koster godt nok mere end G20, men, den er efter min mening bestemt også merprisen værd.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
CaioN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 20:15
EmilE: Er du bekendt med om V20 besidder de samme problemer? Har V20 plasma buzz ligesom G20?

Hvordan meget larmer V20's blæsere?
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af CaioN CaioN skrev:

EmilE: Er du bekendt med om V20 besidder de samme problemer? Har V20 plasma buzz ligesom G20?

Hvordan meget larmer V20's blæsere?

Hej.
Tag nu ud og kig....og lyt til det,kun DU kan afgøre det.
lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu