recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic g30
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic g30

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic g30
    Sendt: 16-August-2011 kl. 11:57
Jeg har nogle ? da jeg overvejer at skifte mit gamle samsung tv ud, og har så overvejet et G30.

-er dette den ''bedste''model panasonic laver uden 3D (gider ikke at betale for det for kommer ikke til at bruge det)

-Hvordan står det til med retention / burn-in (er god til at la mit tv stå med samme billede i længere tid, f. eks når jeg spiller eller pauser en film

-er der alternativer til dette tv

-er der nogle der har erfaringer med dette tv

det skal hovedsagligt bruges til blu-ray film og Xbox
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 16:42
Hej , ja , jeg vil mene at det er det bedste de laver uden 3D.
Men problemet , hvis man kan kalde det det , er at både GT30 og VT30 er bedre også til 2D , selvom de også kan vise 3D. Du burde læse anmeldelserne af alle 3 tv på flatpanels.dk.
Man kan egentlig sige at man , heldigvis , får hvad man betaler for . Altså jo dyrere model , jo bedre billedkvalitet i 2D også.
MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

-Hvordan står det til med retention / burn-in (er god til at la mit tv stå med samme billede i længere tid, f. eks når jeg spiller eller pauser en film

Hvis du ser på trådene på recordere.dk omkring burn-in er det reelt kun kanal-logoer som volder folk problemer. Problemet med kanallogoer er at du hele tiden viser præcist det samme præcist det samme sted fordi de danske TV stationerne ikke flytter logoet eller slukker det en gang i mellem (som du ser i USA).

Jeg kan ikke tro at det vil give dig problemer at du pauser filmen i 10 minutter. Næste gang du gør det, er det jo et andet billede, og et andet slidsmønster på plasma cellerne (modsat kanallogoer).

Du vil også se at der er vidt forskellige erfaringer i recordere.dk trådene, og mange oplever slet ikke problemet. Noget af dette skyldes formentlig forskel i TV kiggeri (nogle ser Paradise Hotel på TV3 hele tiden, andre skiftere oftere TV kanal eller ser DVD/BD), hvor vidt du overhovedet opdager burn-in (lad være med at kigge aktivt), men givetvis også at panelerne er forskellige med hensyn til tolerance for burn-in. Samme historie som med plasma buzz (også variation, selv om et plasma TV aldrig er 100% lydløst i muted tilstand).

Det gør dig nok ikke klogere, desværre, men pas på med at læse en enkelt tråd om G30 eller whatever og tro at det er den endelige sandhed.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu