Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 20:29 |
Er skuffet over GT30 lider af banding. Det gjorde mit gamle PX70 også. Det er en ommer
Glæder mig til at læse om VT30. Kan desværre ikke komme med til Sommer-As imorgen alligevel
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 20:30 |
flemming larsen skrev:
MrCeecar skrev:
flemming larsen skrev:
Jamen i må have en rigtig god dag derude. Kan i ikke få en bdt-310 med til mig. |
Og en til mig, jeg er ved at få 3D abstinenser 
|
Ja, det er jeg også efterhånden. Har du fundet ud af hvad du skal betale for din? |
Jeg smækker en 10'er på desken og siger "Det er en coinoffer ikke?"  Og derefter går jeg nok hjem uden en Blu Ray afspiller 
Ej, jeg siger bare at jeg kan få den til en 1900kr, et andet sted også ændre de prisen 
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 20:35 |
Nu kan jeg meget nemt komme til at lyde som en gammel gnaven mand, men... Mens det selvfølgelig er positivt at man nu kan få kvaliteten fra sidste års topmodel billigere, og mens vi naturligvis skal vente på dette års topmodel før vi laver den endelige dom - så er jeg altså lidt småskuffet... uden for så vidt at være overrasket. Er det godt nok, at vi får "det samme, lidt billigere, plus lidt ny glasur", fra dén kant hvor alle venter på den nye "konge"? Jeg synes det er længe siden vi har fået revolutioner på god, gammel 2D billedkvalitet. Er vi virkelig nået dértil hvor det er "godt nok" nu? Hvis GT30 er lig med VT20 mht. billedkvalitet, så betyder det at Pioneer _stadig_ sidder på 2D reference-tronen hos næsten alle. Er det godt nok? Skal vi bare acceptere at dén kvalitet, det er dér vi kommer til på et fladskærms-tv, og så var det dét? Er interessen for egentlig high-end ydelse i et tv bare død? Skal vi bare acceptere at hvis man vil have ÆGTE high-end billed-oplevelser, så skal man have en projektor? (jeg har længe ment at det er sådan det ER, men er det sådan det BØR være?)
Jeg kan jo naturligvis vælge at hovere lidt over at jeg har fået ret i mine spådomme fra déngang Pioneer stoppede, og også før dét: Det afgørende for billedkvaliteten hérfra er ikke teknologisk udvikling, men hvor korrekt billedet er sat op til at være. Og det er da glædeligt at flere og flere tv kommer med THX modes og/eller ISF menuer. Men når vi nu taler om ISF - så er det da lidt tragikomisk at mens flere og flere tv kan kalibreres, så er der færre og færre der får det gjort - om ikke andet, så fordi merprisen for en ordentlig kalibrering virker temmeligt pebret, når tv'et kun kostede 5-10.000,-. Min oplevelse af tv-markedet er, at bundniveauet er blevet hævet gevaldigt - og det er godt - men top-niveauet, det har ikke flyttet sig en meter i 5 år. Er dét i orden? Er det ikke blevet LIDT kedeligt at være hardcore billed-entusiast med hang til fladskærme?
Hvis jeg kigger på debatterne i diverse fora, så virker det faktisk sådan. I "gamle dage", diskuterede vi gamma-kurver, farvetemperaturer, motionflow og pixelplus så blodet sprang fra fingrene. Men nu er det nærmest sådan lidt, "vi bruger de indstillinger Rasmus siger vi skal, og så er dét nok fint". Er det almindelige gennemsnitsbillede virkelig blevet så godt, at vi ikke gider tweake længere? At vi ikke gider (og ja, Rasmus må gerne føle sig truffet hvis han læser med) brokke os over at det er for RINGE at der stadig er banding på dét der skulle være markedets bedste tv, mens producenterne himler op om Deep Color og 16 bit og jeg skal komme efter dig. "Jamen, det er ikke værre end de andre". Nå. Så er det også for dårligt på dém.
Er det bare mig der er en snobbet krakiler, eller burde vi ikke hæve overliggeren efterhånden som flere kommer over? Er det godt nok at det ser "fint" ud? Hvorfor jagter folk ikke det ultimative længere? Jeg synes det er absurd - man har aldrig kunnet få så meget tv for så få penge som nu, til gengæld findes muligheden for at opgradere til "ypperligt", ganske enkelt ikke.
Men jeg vil da gerne lige bløde afslutningen af mit indlæg lidt op, og gentage at det naturligvis er positivt at man får bedre billede for under 10.000,- end nogensinde før, og det skal Panasonic _naturligvis_ roses for. Jeg undrer mig bare over hvor high-end mentaliteten gik hen.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 20:36 |
Sploink skrev:
Er skuffet over GT30 lider af banding. Det gjorde mit gamle PX70 også. Det er en ommer
|
Damn, så skrev jeg for en gangs skyld for langsomt... 
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 20:50 |
Men Otto problemet er jo nok at Pioneer 428 kostede 18-20000kr og det ville kunderne jo ikke betale. Og det koster den kvalitet jo åbenbart. Hemmeligheden var nok ikke patenter men at kvalitets komponenter koster penge. Så kan man få Pana´s billigere alternativ med 90% så godt billed og det er nok rigeligt til de fleste. Entuasiaterne kunne så købe Pio men det kunne de ikke leve af. Ps. jeg er PIVGLAD for min 428 og sælger ikke foreløbig! Måske OLED med 3D eller en Projektor foran... 
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:00 |
Jeg oplever ikke banding på mit G20 , pånær i enkelte reklamer på TV3/TV2 , men ikke ved BD.
Er banding signal afhængig? , og eller kan det variere en del de samme paneler imellem?
Jeg synes stadig at det er en meget positiv anmeldelse , bla er retention betydeligt bedre end VT20 , som jo er topmodellen . Så på dette punkt er det bedre.
Jeg mangler også at det bliver testet med de interne tunere , som jeg ikke synes var for gode på de tidligere modeller....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:55 |
Jeg tror desværre også Otto får ret
en vt30 model skal være noget bedre og fuld på højde med min 500M ellers bliver det godt nok en stor skuffelse
men vi må se
|
 |
Danneck
Junior bruger
Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 43
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 22:19 |
Otto nu skriver du at du syntes at det er for dårligt og at du forventer mere af topmodellen. Men det er jo netop ikke topmodellen der er tale om her. Sidste års G20 model, som jo nok, da den blev introduceret, kan sammenlignes med GT30, blev jo netop også sammenlignet med V10 modellen(topmodellen 2009, hvis man ser bort fra Z modellen). Her var billedkvaliteten på G20 på mange områder på højde med V10, som dog på visse områder var bedre end G20'eren, på andre områder trak G20'erne det længste strå. Det er jo akkurat det samme som ses i denne test hvor GT30 er bedre på nogle områder og dårligere på andre. At der er forskel på G20 og VT20 kan alle vist være enige om er tilfældet, så ser man en lignende forbedring fra GT30 til VT30 kan det være at du revurdere dit syn på hvor god reference tv'et fra Panasonic er?
Lad os se tiden an!
/Edit kommer lige til at se at du skriver at nu må vi vente på dommen af topmodellen af i år, så læste dit indlæg forkert!, meningen med mit indlæg er dog det samme.
Redigeret af Danneck - 22-Marts-2011 kl. 22:25
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 22:30 |
Otto J skrev:
Er det ikke blevet LIDT kedeligt at være hardcore billed-entusiast med hang til fladskærme? |
Jo! Jeg sidder stadigvæk og lurer på om Pioneeren skal skiftes ud. Men så længe kvantespringet fremad ikke er kommet, ja så sætter jeg hellere en løs DVB-T boks til fjernsynet, når min tuner deri bliver overhalet af den teknologiske udvikling. Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 22:31 |
Mr. Claude skrev:
Men Otto problemet er jo nok at Pioneer 428 kostede 18-20000kr og det ville kunderne jo ikke betale. |
Nej og det vil de stadigvæk ikke...... De vil have 50" FullHD tv til under 10.000 kr. Klaus
|
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 22:39 |
Ja. Dem der skal med til vores Panasonic arrangement i morgen får både GT'ere og VT'ere at se. Bl.a. en 65" VT30.
Skærmene er i disse minutter på motorvejen, og på vej til butikken :-)
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 22-Marts-2011 kl. 22:51 |
Nu har der jo også været ytringer om, at loftet mere eller mindre er nået mht hvad der kan vrides ud af plasmateknologien, - måske Pioneer i virkeligheden ramte kvalitetsloftet ?
Banding, ja - men tilsyneladende så moderat, at der skal et trænet øje til for at konstatere det .Og det er vel trods alt fair nok,at der stadig forekommer små issues i mellemklasse TV . Ellers har LCD edge LED da noget af et forklaringsproblem . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |