recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic GT30 ligner en testvinder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic GT30 ligner en testvinder

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men så længe kvantespringet fremad ikke er kommet

Jeg ved selvfølgelig godt hvad du mener. Men et kvantespring er et meget LILLE spring. Smile

Men hvad er der at forbedre. Panasonic har forbedret gassen i panelet så den skulle være endnu hurtigere og de har indført Pioneers teknologi i topmodellerne (hvis jeg har forstået det korrekt)

Jeg har ikke set de nye topmodeller, men mener I at der mangler meget før TV'et er godt nok?

Fjern retention, giv mig KURO sort, ingen banding og crosstalk, så tror jeg ikke jeg kan ønske mig mere.
Mvh
Bo

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men så længe kvantespringet fremad ikke er kommet

Jeg ved selvfølgelig godt hvad du mener. Men et kvantespring er et meget LILLE spring. Smile

Men hvad er der at forbedre. Panasonic har forbedret gassen i panelet så den skulle være endnu hurtigere og de har indført Pioneers teknologi i topmodellerne (hvis jeg har forstået det korrekt)

Jeg har ikke set de nye topmodeller, men mener I at der mangler meget før TV'et er godt nok?

Fjern retention, giv mig KURO sort, ingen banding og crosstalk, så tror jeg ikke jeg kan ønske mig mere.
Bo, det fik du i Pioneer men du købte øjensynligt ikke et!?! Wink
Nej, det bliver nok ikke bedre før OLED kommer og forhåbentlig indfrier løfterne Clap
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 00:37
OK - hvad er det lige debatten handler om ? Den handler så kun om 2d kvaliteten og INTET andet? Pioneer og Panasonic. Self. er Panasonic så foran på alle andre områder idet Pioneer stoppede.
Jeg ved godt hvad Otto går efter, og også en lang række af jer der læsere herinde.
Min uforbeholdne mening - i får et bedre tv ved gt30 end i nogensinde ville få med et pioneer! Nej - jeg skal ikke kun se 2d  - jeg skal kunne streame og optage det jeg vil. Jeg skal på nettet og opdatere min facebook? Jeg skal ha et federe design?
Så hvad dælen er et tv ? Det er ikke "bare" en enhed til at vise et billede mere så præcist som muligt som gutten der lavede "produktionen" troede..
Joh - jeg går op i billedkvalitet - men ALDRIG ville jeg anskaffe mig et Pioneer - for mange mangler ifht. dagens behov. Kan jeg købe et Panasonic med min.. 99.99 af Pioneers billedegenskaber + alt det andet.
Kan godt være at referencen 2D mæssigt er Pioneer - men men - hvad vil du med så med dit TV ?
Glas og ramme... kom videre guys!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

Så hvad dælen er et tv ? Det er ikke "bare" en enhed til at vise et billede mere så præcist som muligt som gutten der lavede "produktionen" troede..

Jo, det er netop det det er.

Det er den optimale billedgengiver, vil man have alt muligt "multimedieskarammel" er det let at tilslutte det til sit fjernsyn - vel at nærke præcist den "multimedieskrammelløsning" som opfylder ens behov.

Med en ordentlig fjernbetjeningslødning mærker du alligevel ikke at det er fordelt ud på flere apparater.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så glæder jeg mig da til høre om vt30.Big smile
Det gør jeg også.......og VT30 skal jeg se i morgen for første gang, og er vildt spændt. Og inden længe, så kan du se VT30 hos migTongue

Heldig asen!!

Please report:)
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Ja. Dem der skal med til vores Panasonic arrangement i morgen får både GT'ere og VT'ere at se. Bl.a. en 65" VT30.

Skærmene er i disse minutter på motorvejen, og på vej til butikken :-)
Venter spændt på reaktioner fra den demo!!
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 09:34
[QUOTE=Thomas_R]OK - hvad er det lige debatten handler om ? Den handler så kun om 2d kvaliteten og INTET andet? Pioneer og Panasonic. Self. er Panasonic så foran på alle andre områder idet Pioneer stoppede.
Jeg ved godt hvad Otto går efter, og også en lang række af jer der læsere herinde.
Min uforbeholdne mening - i får et bedre tv ved gt30 end i nogensinde ville få med et pioneer! Nej - jeg skal ikke kun se 2d  - jeg skal kunne streame og optage det jeg vil. Jeg skal på nettet og opdatere min facebook? Jeg skal ha et federe design?
Joh - jeg går op i billedkvalitet - men ALDRIG ville jeg anskaffe mig et Pioneer - for mange mangler ifht. dagens behov. Kan jeg købe et Panasonic med min.. 99.99 af Pioneers billedegenskaber + alt det andet.
Kan godt være at referencen 2D mæssigt er Pioneer - men men - hvad vil du med så med dit TV ?
Glas og ramme... kom videre guys!
[/QUOTE

jeg har alså en pio 500M model
alså det er kun en monitor

1 den har et flot design
2 har en fantect tv-fhds media player tilsluttet, har så en NAS
3 samt en sat tuner
4 har en harmony one til at styre alt, så lægger overhovedet ikke mærke til flere enheder

de to ting skal jeg alligevel have tilsluttet ved køb af en vt30
fordi dlan ikke understøtter de ting jeg skal bruge
blandet andet undertekster fra mine ts filer

hvis bare det var sådan at pan var 99 procent på højde med pio
så var alt ting godt,
går selv og overvejer en vt30 i 55 tommer, men hvis den ikke er på fuld på højde med min pio
så venter jeg i hvertfald til næste år
bliver i hvertfald meget skuffet, hvis den ikkke er noget bedre en g30

Redigeret af xcardman - 23-Marts-2011 kl. 09:47
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 09:35
Hmmm "floating blacks" eller dynamisk kontrast/lysstyrke er ikke nævnt, så vi må gå ud fra, det stadig er et problem.... Confused
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 09:49
Stod der forresten noget om hvilke filformater den understøttede via DLNA ? Sidste års modeller understøttede ikke ligefrem det vilde.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nu kan jeg meget nemt komme til at lyde som en gammel gnaven mand, men... Mens det selvfølgelig er positivt at man nu kan få kvaliteten fra sidste års topmodel billigere, og mens vi naturligvis skal vente på dette års topmodel før vi laver den endelige dom - så er jeg altså lidt småskuffet... uden for så vidt at være overrasket. Er det godt nok, at vi får "det samme, lidt billigere, plus lidt ny glasur", fra dén kant hvor alle venter på den nye "konge"? Jeg synes det er længe siden vi har fået revolutioner på god, gammel 2D billedkvalitet. Er vi virkelig nået dértil hvor det er "godt nok" nu? Hvis GT30 er lig med VT20 mht. billedkvalitet, så betyder det at Pioneer _stadig_ sidder på 2D reference-tronen hos næsten alle. Er det godt nok? Skal vi bare acceptere at dén kvalitet, det er dér vi kommer til på et fladskærms-tv, og så var det dét? Er interessen for egentlig high-end ydelse i et tv bare død? Skal vi bare acceptere at hvis man vil have ÆGTE high-end billed-oplevelser, så skal man have en projektor? (jeg har længe ment at det er sådan det ER, men er det sådan det BØR være?)

Jeg kan jo naturligvis vælge at hovere lidt over at jeg har fået ret i mine spådomme fra déngang Pioneer stoppede, og også før dét: Det afgørende for billedkvaliteten hérfra er ikke teknologisk udvikling, men hvor korrekt billedet er sat op til at være. Og det er da glædeligt at flere og flere tv kommer med THX modes og/eller ISF menuer. Men når vi nu taler om ISF - så er det da lidt tragikomisk at mens flere og flere tv kan kalibreres, så er der færre og færre der får det gjort - om ikke andet, så fordi merprisen for en ordentlig kalibrering virker temmeligt pebret, når tv'et kun kostede 5-10.000,-. Min oplevelse af tv-markedet er, at bundniveauet er blevet hævet gevaldigt - og det er godt - men top-niveauet, det har ikke flyttet sig en meter i 5 år. Er dét i orden? Er det ikke blevet LIDT kedeligt at være hardcore billed-entusiast med hang til fladskærme?

Hvis jeg kigger på debatterne i diverse fora, så virker det faktisk sådan. I "gamle dage", diskuterede vi gamma-kurver, farvetemperaturer, motionflow og pixelplus så blodet sprang fra fingrene. Men nu er det nærmest sådan lidt, "vi bruger de indstillinger Rasmus siger vi skal, og så er dét nok fint". Er det almindelige gennemsnitsbillede virkelig blevet så godt, at vi ikke gider tweake længere? At vi ikke gider (og ja, Rasmus må gerne føle sig truffet hvis han læser med) brokke os over at det er for RINGE at der stadig er banding på dét der skulle være markedets bedste tv, mens producenterne himler op om Deep Color og 16 bit og jeg skal komme efter dig. "Jamen, det er ikke værre end de andre". Nå. Så er det også for dårligt på dém.

Er det bare mig der er en snobbet krakiler, eller burde vi ikke hæve overliggeren efterhånden som flere kommer over? Er det godt nok at det ser "fint" ud? Hvorfor jagter folk ikke det ultimative længere? Jeg synes det er absurd - man har aldrig kunnet få så meget tv for så få penge som nu, til gengæld findes muligheden for at opgradere til "ypperligt", ganske enkelt ikke.

Men jeg vil da gerne lige bløde afslutningen af mit indlæg lidt op, og gentage at det naturligvis er positivt at man får bedre billede for under 10.000,- end nogensinde før, og det skal Panasonic _naturligvis_ roses for. Jeg undrer mig bare over hvor high-end mentaliteten gik hen.

Vil lige minde om at det er ikke Panasonics fejl, hvis nogen (ikke Otto) regnede med at de ville forfølge samme high-end strategi som gav Pioneer røde tal på bundlinien. 

Pioneers produktionsteknlogi var dyr og tabsgivende og Panasonic har istedet løbende forbedret deres egne fabrikker/teknologier - det er blandt andet derfor vi kan købe så gode 10.000kr TV, som du også roser dem for.

Samtidig har de formået at nedbringe strømforbruget markant, øge responstiden, taget nye (dyrere) filtre i brug. Så jeg synes ikke man kan anklage dem for at sidde på hænderne.

Mht. kalibrering, så har jeg fået det indtryk at mange af de TV, der sælges med THX-mode, faktisk er meget tæt på det bedst opnåelige for det aktuelle TV når de sættes i THX-mode. Det er vel derfor at mange anser det for extravagant at ofre en professionel kalibrering for at få de sidste 5 kelvin.

VT30 kommer med den nye autokalibrering fra CalMan http://www.aventhusiast.co.uk/panasonic-vt30-auto-calibration-features-explained/2331.htm , det er vel også et udtryk for at Panasonic ikke bare har glemt entusiasterne.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Banding, ja - men tilsyneladende så moderat, at der skal et trænet øje til for at konstatere det .Og det er vel trods alt fair nok,at der stadig forekommer små issues i mellemklasse TV . Ellers har LCD edge LED da noget af et forklaringsproblem  . .  

Ja det synes jeg da ved gud også at det har!! Og det synes jeg i dén grad også at backlit LED har. Det er lidt dét jeg reagerer på. Det kan godt være at bandingen er "moderat", jeg og mine kollegaer kunne godt se det på dét G20 vi havde hængende. Jeg ved godt at jeg netop ER "et trænet øje", men jeg undrer mig bare over hvor dén stræben efter stadigt bedre kvalitet blev af. Med Pioneer tv kunne folk fluekneppe i timevis over om der nu var bittesmå forskel på en 5090 og en KRP-500 eller ej. Nu er det sådan lidt "nå ja hva, man ser der nok ikke alligevel". Gu gør man så, du har bare accepteret at det er dét niveau vi er på.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

Se tv...
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu