recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic GZ950
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic GZ950

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic GZ950
    Sendt: 21-Juni-2019 kl. 14:56
så er Panasonic GZ950 Oled kommet. 
Er spændt på om der er meget wav effekt der i for hold til CX 800. 
😀
Afventer en hjælper der er lige tungt nok at slæbe på 2 sal for mig 😀
Mvh Jan B
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 15:42
helt sikkert mere wau

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

så er Panasonic GZ950 Oled kommet. 
Er spændt på om der er meget wav effekt der i for hold til CX 800. 
😀
Afventer en hjælper der er lige tungt nok at slæbe på 2 sal for mig 😀

Tillykke med detSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 21:44
ja så lykkes det at få tv op.
jo det er wav effekt, et rigtig godt billede ud af box farver ser rigtig flot ud sort ser meget godt ud.
jeg er ikke i stand til og lave et længer indlæg, men er man til Panasonic så er det den gode kvalitet som vi kender.Smile
har ikke endnu fået sat hardisk til men det skulle virker godt igen.

jeg kommer tilbage når jeg har fået testet alle input mm Smile
Mvh Jan B
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 19:25
Hejsa,

Jeg var ude og se det nye Panasonic GZ950 i 55". Det er godt nok flot, men lidt skuffende at det ikke har HDMI 2,1. Men som jeg kan læse er 2,1 først interessant ved 8K. Jeg tror det ender med at vi også køber et. Alm. tv står super flot.

@jb17j - har du fået sat harddisk til og har du prøvet at sætte et par bluetooth høretelefoner til ?

Mvh. Torben
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 10:05

Hej Har ikke haft tid til de lange test, men har nu fået sat det hele til.

Ja virker igen med WD harddisk sat direkte i usb port det gjorte den ikke på CX 800 der skulle bruge en bestemt type med egne strøm forsyning. Man kan også pause og starte den kanal man ser på. Jeg kan kun testet med Stofa info kanal fordi jeg pt kun kan se mine kanal via Stofa boksen, men her står det hele perfekt.

Havde ikke tænkt på at der var bluetooth det var der hvis også til CX800 kan sige det fungere perfekt til mine Bose qc35 tror jeg kommer til at bruge det en del.

Har også fået sat min apple tv 4k til, det kan tyde på at den er opgrader til Dolby vision og det gav så nogen nye billede indstillinger det var som sådan ok indstillinger men blev lidt nervøs  fordi lys og kontras gik på 100 %

Så gik tilbage til 4K indstillinger.

Har også fået sat min Panasonic DMP-UB700 til og så en film i går og her kan jeg sige Wauu det står for mig at se helt perfekt, så ikke nogen fejl det var Ant-Man WASP jeg så.

 

Jeg har fundet nogen monitor test så jeg kunne test farver alle farver står helt rent ikke nogen mørke eller sløret soner.

Lyden virker og så at være rigtig god.  Jeg har dog min sones playbar sat til og alt er ok.

Jeg tror jeg vil få skærmen kalibreret på et tidspunkt ulempen ved at være så hurtig ude med ny kommen 2019 Oled skærm er at den ikke er testes endnu så der er ikke nogen indstillinger man kan låne 😊

Nu er jeg ikke Expert, men for mig at se er ud af box indstillingerne fine.

 

Mvh Jan B
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Jeg var ude og se det nye Panasonic GZ950 i 55". Det er godt nok flot, men lidt skuffende at det ikke har HDMI 2,1. Men som jeg kan læse er 2,1 først interessant ved 8K. Jeg tror det ender med at vi også køber et. Alm. tv står super flot.

Hvis man er til spilkonsoller så er det værd at være opmærksom på, at PlayStation 5 og den nye Xbox med alt sandsynlighed får HDMI 2.1. I denne forbindelse - og i konteksten 4K-skærme - kan man bruge det til spil i 4K120 (HDMI 2.0 går maks op til 4K60).
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

Har også fået sat min apple tv 4k til, det kan tyde på at den er opgrader til Dolby vision og det gav så nogen nye billede indstillinger det var som sådan ok indstillinger men blev lidt nervøs  fordi lys og kontras gik på 100 %

Tillykke med det nye TV! :)

Der er ikke noget at frygte i denne forbindelse. OLED-skærme har ikke en bagbelysning, så at lyset sættes til 100% hæver ikke lysstyrken og belastningen som på en LCD-skærm. Det kan bl.a. illustreres ved effektmålinger, som er vejledende for lysintensiteten. Jeg målte det i sin tid på bl.a. Apple TV hovedskærmen og i app-brugerfladerne med hhv. en OLED go LCD-skærme. Faktisk trækker OLED-skærmen gennemsnitligt mindre strømeffekt i HDR10 og Dolby Vision end ved SDR (ikke-HDR). På de fem LCD-skærme, som jeg målte på, steg lysstyrken derimod markant ved at køre Apple TV konstant i HDR eller Dolby Vision. Generelt steg strømforbruget også mellem 2-2.5x på LCD-skærme.

Når det er sagt, så anbefales det generelt at opsætte Apple TV 4K til 4K SDR 50Hz og så aktivere de to match-funktioner af frekvens og dynamik i video-menuen på Apple-boksen.


Redigeret af Rasmus Larsen - 24-Juni-2019 kl. 11:48
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 12:29
Det jeg blev bange for var burn ind havde tidligere plasma tv og der skulle man specielt i starten være varsom med lys og kontras.
bruger ofte apple tv til tv2 play og dr tv så her er der jo loge at være opmærksom på.
Jeg er dog ikke så bekymret men dog opmærksom på problemet.
Smile
Mvh Jan B
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 16:22
Jeg syntes det er svært at vælge TV. Skal man vælge panasonic eller LG. Trist at panasonic'en ikke har HDMI 2.1

Mit valg står mellem GZ950 og LG C9.

Hvad ville i vælge ?

Mvh. Torben
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2019 kl. 07:40
Hvornår planlægger du at købe, Torben? Priserne er jo skruet kunstigt op her ved lancering, så hvis du handler nu, så husk at pres på for en god rabat uanset, hvilken 2019-model du satser på.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 21:19
@Rasmus Larsen jeg vil gerne købe det nu. Har været ude og kigge på både panasonic og LG. Jeg skal simpelthen ikke finde ud af det skal være. LG har HDMI 2.1 og panasonic har det ikke. Fik en demo i elgiganten af LG og jeg var ikke imponeret over billedet til alm. tv og så fik jeg en god demo i et panasonic center. Billedet stod godt.

Jeg er blot bange for at demoen i elgiganten ikke gav det rigtige billede af hvad LG kan. Men problemet er at det snart kun er elgiganten, power og bilka som kan levere LG.

Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu