recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic HDD vs LG Smart TV ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic HDD vs LG Smart TV ??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ATJe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ATJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic HDD vs LG Smart TV ??
    Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:21
Hej derude,

Jeg har en ældre Panasonic DMR-EH67 HD optager. Da jeg sidst brugte den var det sammen med et Panasonic plasma, og det fungerede rigtig fint.
Nu har jeg, efter at have droppet Stofas Smart box og evindeligt stigende regninger, fundet DMR frem igen, men kan ikke få TV signal i den, og kan dermed ikke lagre de forskellige kanaler, så jeg kan optage på den. Har beholdt Stofa TV.

TV er et LG 55UF852V med bl.a. 3 HDMI indgange, og jeg har kørt ledningsføringen som følger:
a) Antenne fra “væg” ind i DMRs rf in
b) antenneledning fra DMRs rf out til TVs antennestik
c) HDMI stik mellem de 2 enheder

Jeg kan se TV på selve TV uden problemer, og det må betyde at signalet uden problemer passerer gennem DMR.

Nogen derude der har en bud på hvad der kunne være galt ?Wacko

På forhånd tak

Allan
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:32
Hej Allan

Den panasonic er vist en ældre svend, har selv haft en. Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg er ret sikker på at problemet er at den kun har analog tuner og du modtager signalet digitalt fra Stofa. 

Mvh. Jacob
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:34
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:35
Et godt bud kunne være at den kun har analog tuner og ikke digital tuner......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ATJe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ATJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:38
Hej Jacob,

Tak for hurtigt svar. Kan jeg checke det en en eller anden måde ? Havde også Stofa sidst den var i brug, men det kan selvfølgelig sagtens være at Stofa skiftede fra analog til digital i mellemtiden - time flies Wink

Venlige hilsner
Allan
Venlig hilsen
allan j.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:44
DU behøver ikke tjekke! EH67 er ren analog = du får ikke signal på den.
Så ud over DVD-afspilning, så er den til (elektronik)skrot.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:45
 Der er ikke længer Analogt TV, så den Recorder kan ikke bruges mere, den skal udskiftes til en af deres aktuelle modeller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ATJe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ATJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 16:55
Hej alle - og mange tak for svar.

Er det på genbrug med den, eller kan man omgå det ? - evt ved at sætte en “Clint DC1 Digital Receiver ind imellem el lign ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 17:06
Alt kan lade sig gøre, men overvej seriøst om du vitterligt har brug for at optage noget.

I dag er langt de fleste programmer tilgængeligt online.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 17:06
 Det kan man,men så kan der kun optages fra en kanal, f.eks DR 1., og så skal der skiftes kanal for at optage på f.eks TV2. Alt for bøvlet, så er det bedre at gøre det på en HDD som er tilsluttet på den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 17:09

 
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


I dag er langt de fleste programmer tilgængeligt online.

Klaus

 Så får man alle de totalt ubrugelige rekvalmer med. Ja det gør man så også på optagelser, med der kan de springes over.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ATJe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ATJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 17:14
Mange tak for alle svarene - godt nok fornemt - thumbs up from this end.

Venlige hilsner
Allan
Venlig hilsen
allan j.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu