recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic kanalindstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic kanalindstilling

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Goldenshadow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goldenshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic kanalindstilling
    Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:00
HJÆLP....!!
Jeg har nu i 2 dage forsøgt at få mit Panasonic TX-P37X10Y til at vise de kanaler jeg har krav på via Yousee.. Nu er jeg tæt på at smide skidtet ud af vinduet!! 
Jeg er flyttet fra fyn til københavn og i starten var kanalerne der ind til jeg opdagede der manglede canal9 så jeg startede søgning og vupti, nu er det hele noget skidt.. 

I må ikke tro jeg bare søger den nemme løsning og skriver til jer, jeg har både forsøgt at følge dette:
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Opsaetning/Indlaes_dine_kanaler_digitalt/Indlaes_dine_kanaler_digitalt_paa_Panasonic-tv.aspx
Og det her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89769&title=ingen-dvbc-kanaler-p-tvet-efter-opdatering
Men ligegyldig om jeg vælger Sverige, Finland eller sågar Rusland så kommer der ikke Kanal6 samt Canal9 heller ikke tv3 vil den vise hver gang,, Jeg kan snart ikke mere.. Jeg ved hvor flot billedet er når det virker og der går ikke længe inden de starter Premier League på Kanal6 igen:-9
Min kære kæreste er begyndt at tvivle på mine tekniske evner og truer med vi skal have hendes gamle Sharp tv fundet frem igen...

Hjælp mig, please... Hvad er det jeg overser?? Spørg endelig hvis jeg har glemt oplysninger.

Håber virkelig I har en løsning.

Fredagshilsner
Goldenshadow 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:18

Net ID 100.

Andre informationer dit tv skal bruge

• Frekvens 143000 kHz
  • Symbolrate 6875
  • Modulation 64

Så skal alle kanaler kunne findes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goldenshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:25
Mit tv står på:
143 mhz (hvor tastes der khz?)
symbolrate 6875
net id 100
Modulation ved jeg ikke hvor kan tastes?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:36

Hvis ellers du kan huske hvad du lærte i skolen, så vil du vide at 143000 Khz og 143 Mhz er det samme.
På de Pana jeg har set, er der mulighed for at vælge Modulation. På udbyderlisten vælges TDC. (You See).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goldenshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:40
Se så skulle alligevel have lyttet efter i skolen. 
Jeg har ikke en mulighed for at vælge modulation nogen steder. Og udbyderlisten står det kun "standard netværk"?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 11:44
Det kan vel også være at antenne signalet er dårligt, har du prøvet at tilslutte tv'et direkte til der hvor signalet kommer ind og er dit antenne kabel ok (samlet ordentlig, dobbelt skærmet kabel og metal stik eller yousee/stofa godkendt)?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 12:10
Du har de rigtigt værdier og quam kan du ikke taste så se bare bort fra den.

Steens forslag med antennesignalet er er godt bud. Du kan teste styrken i opsætningen et sted på Tv et. Husker desværre ikke hvor og sidder ikke lige pt ved mit eget Panasonic.
mvh

Henrik
Til top
Frankieboy1980 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2012
Sted: Kolding
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frankieboy1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 19:22
Jeg har et Panasonic TX-P50GT60Y og havde da ingen problemer med at finde alle kanaler hos YouSee...
Jeg har ingen boks, er direkte fra stik i væg til tv med et 7.5 meter triple afskærmet ClickTronic kabel. Har du valgt fuld søgning istedet for hurtig? Ved ikke om det har noget at sige...

Redigeret af Frankieboy1980 - 13-Juli-2013 kl. 19:30
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Goldenshadow Goldenshadow skrev:

Jeg har nu i 2 dage forsøgt at få mit Panasonic TX-P37X10Y til at vise de kanaler jeg har krav på via Yousee.. Nu er jeg tæt på at smide skidtet ud af vinduet!!

Jeg gengiver lige den gamle opskrift på kanalsøgning på Panasonic 10-serien. Hvis du allerede har valgt Finland, kan du starte i punkt 4.
  1. I menuen "Indstilling" vælges "System" og derefter Fabriksindstillinger. Sluk for tv'et.
  2. Tænd for tv'et og vælg dansk som sprog og Finland, Helsinki som land.
  3. Den første automatiske kanalsøgning resulterer kun i analoge kanaler. Du kan afbryde søgningen ved Exit.
  4. Klik nu på input-tasten TV og vælg DVB-C.
  5. Gå ind i Menu, Indstilling, DVB-C indstillingsmenu, Autosøgning.
  6. Vælg nu "Alle kanaler" eller "Gratis kanaler". (Det sidste hvis du ikke har betalingskanaler).
  7. Vælg Fuld søgning (Hurtig dur ikke).
  8. Spring forbi punkterne Frekvens og Symbolrate. De skal forblive "Automatisk".
  9. Indtast netværksnummer 00100 og tryk OK.
  10. Vent til søgningen er helt færdig. Det kan tage 10 minutter.
  11. I menuen "Indstillinger" vælges "Andre indstillinger". Ret tidszone til GMT + 2.
  12. Meld tilbage!
P.S. Jeg anbefaler desuden at du i menuen "System" under punktet "Systemopdatering slår "Auto-opdat.søgning" Fra. Ellers risikerer man at disse tv af og til mister nogle kanaler.

Redigeret af Vilhelm - 13-Juli-2013 kl. 20:53
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goldenshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:44
Tusind tak for jeres bud, og tro mig jeg har virkelig prøvet.. Men stadig kan den ikke fange 6eren, canal 9, tv3+.
Jeg er ikke sikker på antennekablet, men hvis jeg kan trække tv2 hd kan jeg ikke forstå hvis det ikke er okay? og det er samme antennekabel som virkede i Odense da tvet var placeret der..
Ved 6 hd skriver den bare "krypteret kanal", men i soveværelset med andet fjernsyn virker 6eren..
Er ved at få nervøse sammenbrud over dette :)

Hjælp!!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goldenshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:47
Har lige fundet DVB-C signaltilstand på tv2HD og den viser signalkval=10 samt Signalstyrke=10
Parameter 378mhz, 6900 kS/s
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goldenshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:01
Hej Recordere!
Jeg har nu prøvet at bære mit tv ind i soveværelset og følge ovenstående guide, og VUPTI alle kanalerne var der :-D 
Flytter så tvet ind i stuen of vupti så er Kanal6hd, tv3+hd samt Canal9 væk!!!
Jeg har lang bedre antennekabel i stuen, kan det virkelig passe at signalet er langt dårligere i stuen end i soveværelset? og hvem skal man kontakte for at få det udbedret, udlejer eller yousee??

Vh
Goldenshadow
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu