recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - panasonic optager og dvd+r
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

panasonic optager og dvd+r

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: panasonic optager og dvd+r
    Sendt: 30-April-2020 kl. 09:33
jeg har en panasonic dmr-bc76 maskine hvor der er optaget nogen udsendelser som så er rettet til i start og slut den fylder 1time og 50 minutter, så sætter jeg en dvd i maskinen der kan rumme 120 minutter og så siger den der ikke er plads og der skal nedjusteres i optage kvaliteten som er DR

hvordan kan det lade sig gøre når udsendelsen er under 120minutter (2 timer)

dvd pladerne er verbatim dvd+r på 120 min
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 11:16
Et gæt: Optagelsen er reelt længere, det med rettet til er kun marker for start/stop?
Så ved kopiering forsøger maskinen at tage hele optagelsen til DVD?

Alternativt, hvad siger den hvis du bruger DVD-R i stedet?
Mvh. JørgenT
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 11:27
korrekt der er kun start stop der er rettet så der ikke er unødigt reklame før og efter.

dvd-r har jeg desværre ikke på lager 
med dvd+r dual layer er der jo ingen problemer, dvd hvis det er der "fejlen" ligger at selvom maskinen siger 1time og 50minutter så kan jeg ikke regne med det eller har det noget med at det er det rå format fra signalet der sendes i jeg har optaget i ?

Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 13:51
Prøv at ændre kvalitet fra DR til SP ved overførsel fra blu-ray recorder til dvd.
Doo Wop
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 14:22
sp går det ikke ud over billed kvaliteten når det er optaget fra full hd 

i manualen kan jeg se at full hd er understøttet i flg optage tilstande :

HG/HX/HE/HL/HM formoder hg er bedre end hx,he,hl,hm kvaliteten går nedad i disse

SD kvalitet er XP/SP/LP/FR (FR =fleksibel optagetilstand mellem xp og lp) ikke hd kanaler 


Redigeret af jetdirect - 30-April-2020 kl. 14:29
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 14:51
Jo, det går ud over optagekvaliteten fra DR til SP. Brug af DR og HG/HX osv er kun til brug ved kopiering fra blu-ray recorderen til en blu-ray disc. Ved kopiering til en dvd går det kun ved at kopiere i XP/SP osv. når optagelsen er mellen 1 og 2 timer er bedste kvalitet SP eller FR.
Må jeg spørge om årsagen til at kopiere til dvd og ikke til en blu-ray disc?
Måske kan du beholde kvaliteten ved overførsel til pc, men det kender jeg ikke så meget til.


Redigeret af Doo Wop - 30-April-2020 kl. 14:53
Doo Wop
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 14:56
jeg har ikke bluray tomme diske endnu, men jeg vil tage et kig hos nierle efter nogen.


en computer kan ikke se direkte ned i optageren, så skal jeg have filerne over på pc er det først på et medie og så over på pv som enten iso eller mkv format


Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 15:02
Modtaget.
Doo Wop
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 17:38
Jeg kan virkelig godt lide Panasonics recordere, men der er en ting, som altid har irriteret mig, og det er, at man ikke ret præcist kan forudsige, hvor meget et program fylder efter en konvertering fra DR-formatet. Hvis man forsøger at regne det ud på forhånd, vil man opdage, at det er komplet umuligt.
Et par eksempler:
2 afsnit af en serie optaget fra DR1 med en uges mellemrum. Det ene er lidt længere i spilletid og fylder derfor mere i DR-format. Begge afsnit konverteres til HG-format med samme indstillinger. Nu fylder det korteste afsnit mest.
Et program fra DR2 optages. DR-formatet konverteres til HG. HG-formatet fylder mest.
Man kan også komme ud for, at HX-formatet fylder mere end HG-formatet.
I manualen er der angivet spilletider på skiver for de enkelte formater. De oplyste spilletider må i høj siges at være vejledende.
Jeg har ingen anelse om, hvorfor konverteringen virker så mærkelig, men jeg kan sagtens forestille mig, at man efter en konvertering kan få problemer med at få 110 min til at være på en 120 min. skive.
Det er kun i helt særlige tilfælde at jeg giver mig i kast med en konvertering, for man må altid famle sig frem til det rette format, hvis det skal tilpasses pladsen på en skive.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 17:56
Jeg kender ikke pågældende Panasonic recorder, men har tidligere læst at det skulle være muligt på nogle modeller at kopiere fra recorder til PC ved hjælp af DLNA, så lidt How To info:

Kræver måske mere Google søgning. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 18:04
det med at 2 programmer fra dr1 har forskellige størelser, kan det have noget og gøre med at den tv udbyder man har kører med variabel bit rate på signalet altså kvaliteten kan være forskellig ?.


Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg kender ikke pågældende Panasonic recorder, men har tidligere læst at det skulle være muligt på nogle modeller at kopiere fra recorder til PC ved hjælp af DLNA, så lidt How To info:

Kræver måske mere Google søgning. Smile
Det gør jeg og det fungere fint 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu