Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ny køber
Junior bruger
Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
|
Emne: Panasonic plasma billedkvalitet Sendt: 18-September-2007 kl. 19:45 |
Hej,
Har idag været inde og se på Panasonic plasma skærme - er godt nok i tvivl?
De ser fine ud hvad angår High Def, men er ikke synderligt imponeret over billedkvaliteten ved almindeligt tv signal, men er der noget man kan gøre for at forbedre signalet (jeg har kabeltv via boligforeningen) og i givet fald hvor meget bedre bliver det.
Vi sidder cirka 2 meter fra fjernsynet i dag
På forhånd tak
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40685
|
Sendt: 18-September-2007 kl. 19:49 |
Butikkernes antennesignaler er ofte ikke gode, hjemme hos dig selv, skulle der ikke være nogen problemer, især når du modtager Digitalt, så får du et særdeles godt billede på en Pana Plasma.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 18-September-2007 kl. 19:53 |
Ny køber skrev:
Har idag været inde og se på Panasonic plasma skærme - er godt nok i tvivl?
De ser fine ud hvad angår High Def, men er ikke synderligt imponeret over billedkvaliteten ved almindeligt tv signal, men er der noget man kan gøre for at forbedre signalet (jeg har kabeltv via boligforeningen) og i givet fald hvor meget bedre bliver det.
|
Ved analog kabel-TV vil resultatet næppe blive voldsomt bedre, da signalet stadig skal en tur igennem Pana'ens TV-tuner (som du jo ikke var imponeret over ).
En digital settop box (DVB-T) eller en digital kabel-TV boks (DVB-C) kunne være løsningen for at forbedre kvaliteten. Jeg synes heller ikke at den analoge tuner på mit Panasonic PV60-TV er det store sus: Jeg bruger selv en DVB-C boks til Stofa-TV - og det er noget, der batter.
Redigeret af musicus - 18-September-2007 kl. 20:00
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 18-September-2007 kl. 19:54 |
Hej Ny Køber , jeg sidder 2.8m fra et 37" og det er ok på alm signaler , men super med dvb-t , jeg tror ikke at du skal lægge så meget i det almindelige signal i en forretning...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 19-September-2007 kl. 07:46 |
Du kan også overveje at købe et Pioneer. Det analoge billede er væsentligt bedre end på Panasonic.
Jeg har haft et 42PX700. Mit nuværende Pioneer 507Xd er væsentligt bedre.
Jeg bruger Skanderborg antenneforening. Jeg synes ikke signalet hjemme hos mig er synderligt bedre end det man ser i butikkerne.
Jeg har lidt på fornemmelsen at det bare er salgs gas når de bilder de sagesløse kunder ind, at signalet hjemme hos dem er bedre. På den måde får man dem til at købe. Når de først er kommet hjem med deres nye legetøj og har fået det hængt op på vægen og indstillet, så skal der meget til, før de piller det ned igen og lever det tilbage til butikken. Bort set fra at de fleste butikker nok vil nægte at tage det retur.
Redigeret af -C5- - 19-September-2007 kl. 08:33
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 19-September-2007 kl. 07:50 |
Jeg syntes nu at SD ser meget godt ud på Panas plasma. Jeg har selv 42" PX700 og vi får ikke noget særligt antennesignal - det bliver leveret af ComX  Men fjernsynet gør det nu meget godt syntes jeg. Du kan jo snuppe et 37" - som hopgreven foreslår -, det bliver billedet heller ikke dårligere af. Eller som C5, tage et pioneer, det er bedre end mit. Jeg ville vælge de nye pioneer i dag, hvis jeg havde masser af penge... 
/Simon
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 19-September-2007 kl. 08:11 |
Gentager ! Det man ser udstillet i de fleste butikker har sjældent noget som helst m den virkelige verden at gøre . Skærmene står m fabriksindstillinger, og ofte - som nævnt - m et smadret antennesignal.Pana70 viser et fremragende billede når den fødes m et anstændigt analogt antennesignal ! Men igen, et digitalt signal er mere "sikker" . Hvis vi lige ser bort fra TV3 plus skod-komprimerede signal under bla CHL !
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 19-September-2007 kl. 08:39 |
Lennon skrev:
Gentager ! Det man ser udstillet i de fleste butikker har sjældent noget som helst m den virkelige verden at gøre . Skærmene står m fabriksindstillinger, og ofte - som nævnt - m et smadret antennesignal.Pana70 viser et fremragende billede når den fødes m et anstændigt analogt antennesignal ! Men igen, et digitalt signal er mere "sikker" . Hvis vi lige ser bort fra TV3 plus skod-komprimerede signal under bla CHL !  |
Det er rigtigt at butiks instillingerne ikke har noget med virkeligheden at gøre.
Men jeg vil stadig fastholde at det signal som TC fx har ikke er specielt dårligere end det jeg har der hjemme, det er i hvert fald marginalt. Og jeg synes ikke det signal jeg har er dårligt.
Redigeret af -C5- - 19-September-2007 kl. 08:40
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |