Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 11:04 |
Kief skrev:
como skrev:
Under de lysforhold du beskriver, vil du få mest ud af panasonic ivinterhalvåret.
|
Undrer mig lidt den udtalelse. Der har været skrevet mange gange herinde at plasma klarer sig bedst under mørke lysforhold og at sort- gengivelse kan virke mat og grå hvis der er for meget vinduesbelysning.
Det giver ikke megen mening at skrive at man får mest ud af sit tv i vinterhalvåret - man vil vel gerne have maksimalt ud at sit tv hele året?
Jeg synes det er fint at anbefale plasma men når man ligefrem går stik i mod tidligere tiders logik, så synes jeg debatten bliver en smule for subjektiv og mister fuldstændig sin objektive kvalitet, eller er det bare mig? | et plasma er bedst under lidt mørkeforhold. Det har et crt tv jo også alså været. et led er faktisk bedst under lyse forhold. køb et led til sommer brug og et plasma til vinter brug. sådan kan man alså ikke stille det op. som jeg har skrevet kan man tydelig se billede forskellen med en god dvd som man kender og se den på begge tv. Ingen af dem er jo dårlige men de viser et meget forskelligt billede. enten kan man lide billedet fra et edge led eller også kan man ikke. det samme med plasma. Jeg synes et led har for mange ulemper i forhold til at plasma. Et par mørkerulle gardiner så er det problem løst, det havde jeg jo også gennem 8 år med et 32 crt tv. et edge led har rigtig meget genskin, så det gad jeg heller og se på et helt lyst lokale.
Redigeret af xcardman - 14-Juni-2009 kl. 11:06
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 11:18 |
Trådstarter skriver netop: Skal lige nævne at tv skal hænge i et rum hvor
der ikke er mulighed for mørklægning og der er vinduer hele vejen rundt.
Netop derfor synes jeg kommentaren var komplet fejlplaceret.. Er enig med
Xcardman at det er to forskellige teknologier - det rigtige svar er vel at intet
tv passer til et helt oplyst rum?
|
Mvh.
Casper
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 11:24 |
Kief skrev:
Trådstarter skriver netop: Skal lige nævne at tv skal hænge i et rum hvor der ikke er mulighed for mørklægning og der er vinduer hele vejen rundt.
Netop derfor synes jeg kommentaren var komplet fejlplaceret.. Er enig med Xcardman at det er to forskellige teknologier - det rigtige svar er vel at intet tv passer til et helt oplyst rum?
| det vil jeg give dig helt ret i. havde nok selv købt et led, hvis jeg så tv fra 9-17 om dagen. jeg ser mest film om aften og har et rulle gardin, derfor passer en pioneer langt bedre til mit behov. Men igen er billedet meget forskelligt om det er oplyst eller et mørkt lokale.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 11:39 |
samsung har jo på deres 50psb855 et filter, som gør at det er lige så godt i lyst lokale som en led skærm. En v10 skulle også være lidt bedre i et oplyst lokale.
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 15:39 |
Man må give Samsung at de har begået en genistreg ved at lancere deres nye TV under navnet "LED". Der er nok mange der tror det er en ny og fantastisk teknologi - jeg har sågar en ven, der troede det var OLED der nu endelig var kommet frem i større skærme under dette navn. Genialt Samsung
Redigeret af Simon R. - 14-Juni-2009 kl. 15:39
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 15:44 |
ja det kan man ikke andet sige Genialt Samsung. især når mange tror de er langt bedre end lcd og plasma. LED er LCD, men tror mange på min arbejdsplads ikke på. LED er jo nyt. reklame kan mange ting. Er dog spændt på deres nye "rigtig" led i 9 serien som kommer.
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 15:45 |
xcardman skrev:
ja det kan man ikke andet sige Genialt Samsung. især
når mange tror de er langt bedre end lcd og plasma. LED er LCD, men tror
mange på min arbejdsplads ikke på. LED er jo nyt. reklame kan mange ting.
Er dog spændt på deres nye "rigtig" led i 9 serien som kommer. |
Men dermed ikke sagt at teknologien (belysningen) ikke kan være god
|
Mvh.
Casper
|
 |
JKALADK
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2005
Sted: Birkerød Denmark
Point: 67
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 16:04 |
Hej Alle
Tak for de mange saglige svar - ved ikke om jeg er blevet klogere 
Havde gennem mange år videoer fra Panasonic det kunne de lave som de eneste så jeg helder nok lidt i den retning om at de har puttet lidt af det gode håndværk i deres Fladskærme også 
Det handler måske også lidt om brugervenlighed i menuer osv.
Hilsen Jan
|
 |
JKALADK
Bruger
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 16:08 |
Foresten er der nogen der kender forskellen på
TXP42G10E og TXP42G10Y ?
Hilsen Jan
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 16:14 |
TXP42G10E er en dansk model. En g10 hedder ikke y til sidst. forstår ikke helt panasonic og deres navne forvirring
|
 |
JKALADK
Bruger
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:46 |
Er stadig i syv sind - hedder det ikke det 
Var en tur i Fona i dag for at tage dem i øjesyn det er sku et flot design de har banket sammen Samsung her kan man virkelig tale om en FLADskærm 
Hilsen Jan
|
 |