recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic plasma TH-42PX70E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic plasma TH-42PX70E

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Woodstock Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic plasma TH-42PX70E
    Sendt: 15-September-2007 kl. 16:30

Jeg har læst en anmeldelse af Panasonic plasma som havde problemer med for meget lys i rummet. Er det korrekt at plasma ikke er så godt et valg, hvis der kommer meget lys ind? TV´et skal stå med siden til et stor vinduesparti der vender mod vest. Lyset rammer dog ikke direkte skærmen.

Jeg har tidligere haft et philips 9830/10 Lcd, hvor der ikke var problemer med lyset.

Er der dobbelt tuner i Panasonic-modeller eller findes det stort set kun i Philips modellerne?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 16:40

Jeg tror ikke, at du skal bekymre dig om lyset. Der er naturligvis to Tunere i PX modellerne i PV er der kun en.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Woodstock Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-September-2007
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 17:16

Tak for svaret.

Betyder de 2 tuner at man kan dele skærmen op og se 2 billeder (halv/halv) på samme tid eller billede og tekst TV?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 17:20

Nej, det kan man ikke. Der 2 Tunere fordi der jo stadig er Analoge TV kanaler, det er jo ikke alle dem der kan modtages på antenne der sender Digitalt. Derudover anvendes den Analoge tuner jo også på Kabelanlæg.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Woodstock Woodstock skrev:

Tak for svaret.

Betyder de 2 tuner at man kan dele skærmen op og se 2 billeder (halv/halv) på samme tid eller billede og tekst TV?

Ikke 2 billeder, men du kan godt dele op i billede og tekstTV.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 22:21
Det med lyset mener jeg har været debatteret herinde før ("problemet" med mange Plasma-skærme er, at de ikke har refleksbehandling af skærmen - som det er tilfældet med langt størstedelen af LCD). Alternativt kan du se på TH-42PX700 modellen som har refleksbehandling.

Jeg mener selv ikke at det er noget problem med reflekser (de er stadig mindre end ved CRT) - og billedet virker skarpere (IMO) uden refleksbehandling.

/Lars

PS! Fandt den "gamle" tråd jeg tænkte på: Plasma og anti-refleks
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 13:30

Tak for svaret.

Variantmodellen Pana700 har samme billedperformance, men flere features. Bla Picture In Picture og Picture and Picture.

Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tak for svaret.

Variantmodellen Pana700 har samme billedperformance, men flere features. Bla Picture In Picture og Picture and Picture.

Det er korrekt.

Skærmen har også fået en anti-refleks behandling,som tidligere nævnt,hvilket jeg syntes er ret lækkert,da jeg også har en meget lys stue.

TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu