recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PV45 / PV60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PV45 / PV60

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic PV45 / PV60
    Sendt: 02-Marts-2007 kl. 14:08

Elgiganten har som bekendt i denne uge et tilbud på Panasonic 42PV45 til 8.999,-. Jeg var i den lokale butik for at se på det - havde dog ikke indtryk af, at de var særlig interesseret i at sælge det....

Blev mødt af en sælger, der forklarede at det jo var en skrabet version af PV60 (det ved vi jo alle), og at det skrabede bestod i, at den computer i tv-et, der frembringer signalet på tv'et, var ringere end den i PV 60 (det var til gengæld nyt for mig). Og som de var hængt op i butikken, var der også en tydelig forsket på billedet fra det analoge antennesignal, de var koblet op på. Der var noget mere støj og "snavs" på PV45'eren. Min egen teori var dog, at PV45'eren rent faktisk var koblet på et ringere antennesignal end PV60'eren (ja, den hedder jo faktisk PV62 i Elgiganten, men pyt).

Min mistanke om sælgerens kompetencer blev lidt styrket af, at han mente at tv'et jo havde ringere opløsning end tilsvarende LCD-tv, med følgende dårligere billede til følge. Og til slut blev min mistanke om sælgerens manglende opdatering af sin viden yderligere bestyrket af, at han mente, at en korrekt se-afstand fra 42" var 5 meter (32" 4 meter og 28" 3 meter).

Jeg købte så tv'et med hjem (det lød jo under alle omstændigheder som et godt tilbud). Efter 2 dages kigning vil jeg sige: Alm. analoge udsendelser ser en smule uldne ud (jeg sidder ca. 2-2,5 meter væk). Men allerede med en ekstern digital tuner på, ser det straks væsentligt bedre ud - der er meget mere dybde og skarphed på. Med DVD-film føles det, som om tv'et er en meter dybt. Altså absolut godkendt...

Men: er der noget om snakken, at billedbehandlings-computeren er ringere en PV60, for så er der jo ligesom en grund til prisforskellen? Næsten alt andet er jo det samme, der er ikke engang sparet på antallet af stik bag på tv'et...

Hilsen Prepsi

PS: indtil videre ingen "snakes"

Redigeret af Prepsi - 02-Marts-2007 kl. 14:17
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 14:17

Hej

Tillykke med købet - lyder sgu som en god deal.

Kan du se, hvor meget strøm det bruger?

Jach

Redigeret af Jach - 02-Marts-2007 kl. 14:18
Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 14:48

Endnu et bevis på at de tumpede sælgere i ELGIGANTEN er fuldstændig nyttesløse, og kun kan anbefale de skærme som giver dem bonuspoint. Det er direkte ubehageligt at stå og overhøre, hvordan de kan fejlinformere/vildlede potientielle kunder.

Prøv at ophold dig ½ time i butikken og hør på deres uhyrligheder.

Se på skærmene. De skærme som er højt berømmede andre steder, er her misjusterede til ukendelighed. HVIS ikke der er bonuspoint på dem i den respektive uge.

Og kunderne bider sgu stadig på!!   

Redigeret af mimse - 02-Marts-2007 kl. 14:49
Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Jach Jach skrev:

Kan du se, hvor meget strøm det bruger?

Jach

Iflg. manualen: 261 W ved normal anvendelse og 0,3 W i  standby.

Hilsen Prepsi

Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 17:47

Kan man ikke få en vurdering af indkøbet nu her efter nogle dages brug?

Redigeret af Jach - 04-Marts-2007 kl. 17:48
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 01:35
Jeg købte et Pana 42PV45EH i Bilka til 8.979,-kr. Efter at have brugt en del tid på sammenligninger med langt dyrere TV, såsom Philips 9731D og de dyre 40" SONY faldt valget på denne Pana. Sjovt nok er den det billigste valg og jeg er meget tilfreds. Den fødes med signal fra Digiality 302T og SONY 710, komponent. Der er ingen tendens til artifarkter med denne opstilling og billedet står glansfuldt og skarpt. Jeg kan VIRKELIG ikke fatte, at nogen vil give 25 K+ kr.   for et TV, når dette ikke er nødvendigt.
Jeg har i mange år været "plaget" af noget grumset antennesignal fra GVD. Modtaget på et dyrt SONY TV. Med det nye Pana er signalet pludselig helt rent Jeg må sige at jeg er positiv overrasket.
Sammenlignet med SONY 40V2500 vinder Panaen med flere længder. Ihvertfald med lavopløste signaler. Men Pana er jo også kendt for at kunne give et godt billede med metop antennesignal.

Redigeret af ----OR---- - 08-Marts-2007 kl. 01:39
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu