|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PlasmaOskar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Status: Offline Point: 208 |
![]() Sendt: 16-Marts-2006 kl. 21:23 |
Jeg har lige set på en panasonic TH 42 PV 60 hos panasonic center til 21.000 kr. Super skærm, lidt skuffet over designet men alt i alt en skærm jeg gerne vil købe. Jeg har det dog lidt svært med at betale 21.000 kr for en skærm som jeg kan finde i tyskland til 13.300 kr. Er der nogle som har erfaring med at handle i tyskland ? Måske er der flere som mig som meget gerne vil købe denne panasonic i tyskland – fælleskøb i tyskland. – Hvordan ? Et andet alternativt er LG 42PM1MA som ligeledes er HD ready som man kan finde under pricerunner.dk til 12.500 kr. Umiddelbart flot design men er det et TV eller bare en skærm til PC’er. Hvordan er denne LG i forhold til Panasonic ? Er der nogle som har set denne skærm i funktion – hvor kan man se den ? |
|
![]() |
|
FordPrefect ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() |
Jeg har selv set PV60 i dag, og jeg regner med at købe det. Jeg ville godt nok have foretrukket designet var holdt mere i sort, men det er stadig elegant.
En anden anke er fraværet af en dvb-t tuner, som PX60 har, men det virkede ikke som om de ville få den model hjem. HD-klip ser fantastisk ud, men det er nok begrænset hvad udbytte man får af det de næste par år. Analogt tv var via en antenne, så det var ikke ligefrem imponerende (satser dog på at kabeltv giver et løft). En (meget kort) dvd-demo synes jeg egentlig heller ikke var fejlfri, men det er nok et spørgsmål om indstillinger. Forresten: Nogen der har link til en PV60-manual ? Nogen der ved om PV60 har en form for screensaver? Ellers hedder valget PV600 (hvis du kan vente, og betale ekstra). Omkring LG-modellen har jeg også luret lidt på den - og tidligere skrevet om den, desværre uden at få svar (det kan være fordi mine indlæg bliver lidt lange ![]() LG 42PX5R vs. 42PM1MA Der er en længere tråd om den her: LG 42PM1M, Plasma monitor utan tuner Uden at have noget konkret at have det i, vil jeg dog mene Panasonic er en bedre investering. Til sidst omkring køb i Tyskland har jeg selv overvejet det, men vil egentlig gerne give et par tusind ekstra for at handle dansk. Til den tyske pris skal lægges fragt, sender de til udland, accepterer de kreditkort (skal måske have forudbetaling), hvad hvis skærmen går i stykker, hvad hvis man alligevel ikke er tilfreds og vil returnere den, osv. Hvis det var aktuelt ville jeg handle hos technikdirekt.de. Redigeret af FordPrefect |
|
Hilsen FordPrefect
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Vores "gode venner" har den da til en ganske god pris : http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=2936&menu=Multi&menuid=249&catid=356 Mig bekendt er Pana600 præcis samme produkt krydret m et noget bedre lydsystem og en kortlæser = altså ikke bedre billede !!! |
|
![]() |
|
PlasmaOskar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Status: Offline Point: 208 |
![]() |
Hvilke fejl synes du at der var i det DVD klip du så på en PV60 ? Jeg har fået en papirudgave af en tysk test mellem PV60 og Pioneer 436RXE og resultatet er at PV60 vinder med et par point. Jeg synes stadig der er en del penge at spare i Tyskland men det er lidt mere besværligt - ingen tvivl om det. Har du erfaring med technikdirekt.de ? PX 60 skal du nok ikke regne med at kunne købe i DK – det fortalte ekspedienten i butikken. LG 42PM1MA ser stadig meget spændende ud og den indeholder TV-tuner, men ingen højttaler. Pris ved afhentning hos PC-netto 12500 kr. Jeg forsøgte at ringe til LG – DK for at høre om der var et sted jeg kunne se skærmen, men jeg kom kun igennem til receptionisten. Hun kunne ikke finde nogle som kunne hjælpe mig. Dårlig service ! Designmæssigt ser LG’eren mere spændende ud end PV60 men jeg har desværre kun set LG’eren på billeder. |
|
![]() |
|
![]() |
By the way ! ” FordPrefect” spurte og Panasonic PV60 har en screen saver funktion. ? Panasonic har fået en ny funktion som hedder ”dvale funktion” – om den har noget med screen saver /indbrænding at gøre ved jeg ikke. Ekspedienten viste ikke hvad denne funktion skulle bruges til. |
|
![]() |
|
FordPrefect ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() |
Som sagt så gjort - der står nu et 42PV60 hjemme i stuen Hermed lidt indtryk, men først et par spørgsmål til andre ejere: 1) Når jeg tænder for det står den røde lampe og blinker hurtigt indtil der kommer billede - er det normalt? 2) Hvordan har I indstillet billedet? (selv om det sikkert er ubegrundet passer jeg lidt på i starten af hensyn til indbrænding) Billedindstillinger (for tuner) er sat som følger: Billede valg: Normal 3) Støj: Kunne godt tænke mig at høre om andres meninger - især dem der har haft flere plasma-tv og kan sammenligne med ældre/andre modeller (se evt. min opfattelse i slutningen af indlægget). Jeg er meget tilfreds med det - var bange for at jeg skulle bruge en selector til tv, men billedet er mindst ligeså godt som mit gamle 32'' crt (det var en Philips topmodel).
Jeg syntes som sagt først der var for meget sølv designmæssigt, men det fungerer altså godt herhjemme: Den sorte ramme - kombineret med den lyse sølvfarve, der 'går lidt i et med væggen' (som er hvid) - giver en smule panel-look (I ved sikkert hvad jeg mener De indbyggede højttalere gør det ganske udmærket - jeg regner dog med at slutte det til anlægget til filmbrug. Zappe-hastigheden er acceptabel - dog en smule langsommere end på crt. Fjernbetjeningen er funktionel - men meget plastic-agtig. Man behøver ikke sigte direkte på tv´et, men det skal ikke være meget ved siden af. Og så til det negative (og der er altid noget, uanset hvad): Mht. støj kan jeg sagtens høre det kører (åbenbart et nødvendigt onde med plasma). Hvis jeg sætter billedet til 'dynamisk' bliver lyden dog direkte ubehagelig, men det tror jeg ikke på nogen vil bruge. Nu lever jeg med det en uges tid og ser om det er til at holde ud, ellers ryger det retur (håber dog ikke jeg skræmmer nogen, men det med støj er ret vigtigt for mig). Det kommer op og hænge om et par dage - det kan også ændre på lydbilledet tror (håber) jeg. Eneste anden anke so far, er at der mangler en knap til at hoppe frem og tilbage mellem to tv-programmer eller to ttv-sider (brugte det en del på mit gamle tv) , men det er jo ikke ligefrem en show-stopper. |
|
Hilsen FordPrefect
|
|
![]() |
|
![]() |
Tillykke med købet ! Hvad måtte du betale ? Jeg har desværre ingen erfaring med opsætningen af en PV 60. De plasmaskærme som jeg har testet og har haft hjemme har været af den ”billige” type: Philips PF5350, Samsung PS42V6 og Matsui P900. På alle de skærme synes jeg at billede var bedst med en høj kontrast og skarphed, men det må være individuelt hvad man synes og nok afhængigt af skærmen ! Det lyder ikke så godt mht. støj De tre modeller som jeg har haft, har jeg ikke bemærket noget til støj. Der var en del andre ting som ikke var i orden, men støj – nej. Du må skrive om du vælger at beholde PV 60 og hvad der er godt og skidt efter et par dage i brug. |
|
![]() |
|
Techfreak ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Plasmaskærme med blæsere, kan støje (ved ikke om der er blæsere i pv60). jeg har et th-42pw6 der er ingen støj overhovedet og det skal der normalt heller ikke være. Det kan være en fejl i strømforsyning, snak med din forhandler om det.
|
|
mvh
Jørgen Giversen Meget tilfredse ejer af: TV: Panasonic TX-P46G30Y + 42PX70 + 42PW6. DVR: Panasonic DMR-EH67. DSR: Pioneer VSX-921-K. BDP: Sony PS3. LS: KEF KHT2005.2 RMC: Logitech Harmony 885. |
|
![]() |
|
![]() |
Der sidder 3 blæsere i, men det er faktisk ikke dem der høres (der kommer kun en svag susen fra dem - ingen problemer der). Det kan godt være det er strømforsyningen... |
|
Hilsen FordPrefect
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |