|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
TheBig.... ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
|
Så er Canal+ de eneste, du kan godt se HD kanaler med en dekoder i MPEG2 format, de er bagud kompatible, det må Canal+ også være, den største forskel er nok tilslutningen (HDMI) hvilket allerede er bedst idag, men der kommer en ny standard inden længe.
|
||
![]() |
||
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|
Jeps - de er ikke billige, desværre! Jeg tror alt ialt jeg betalte det samme som der hvor jeg boede tidligere - men der havde jeg asymmetrisk båndbredde. Nu har jeg symmetrisk |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
|
Og den nye standard findes ikke på mit TV eller noget andet TV på markedet. Hvad er det præcis du vil fortælle mig? Redigeret af Naiera - 08-Januar-2007 kl. 18:23 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
|
Canal+ vil også begynde at sende en del HD i MPEG-4 så snart de har fået skiftet kundernes bokse. Du kan ikke se MPEG-4 på en boks, der kun understøtter MPEG-2. |
||
![]() |
||
TheBig.... ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
|
At når den næste udgave af HDMI-stikket kommer, så skal du ud og købe nyt tv og ny boks med den nye standard, det er en skrue uden ende, der kommer hele tiden nye standarder, ny teknik, næste boks kører måske med MPEG8, eller hvad den nu kommer til at hedde.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan da stadig se MPEG2 signalet, eller vælger Canal+ kun at sende i MPEG4 formatet, ja så skal boksen skiftes. Lidt som når det analoge signal bliver nedlagt og går over til det digitale, og man ikke kan se tv uden en digital boks. ? Så skal jeg udskifte min HD Boks som jeg har købt hos Stofa, hvis jeg vil se Canal+ Den understøtter kun MPEG2, så bliver det sådan at hver gang formatet bliver lavet om, skal vi til at have ny boks, MPEG2 blev frigivet op til VM 2006, så efter et ½ år kommer der en ny udgave, bliver sjovt at se tv fremover.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
|
Stofa har da kun haft den nuværende Samsung boks ikke? Den understøtter også MPEG-4. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo det er den samme, efter hvad jeg er blevet oplyst om, den skulle kun understøtte MPEG2, de skulle også komme med en ny boks inden længe, men det kræver da lige en undersøgelse i det ?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Stofas boks skulle meget gerne understøtte MPEG-4.
Canal Digital er svjv. de eneste der har MPEG-2 bokse ude hos deres kunder, og de skal skiftes til en boks magen til TDCs HD Selector (uden beregning). |
||
![]() |
||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
Vi er vel ret tæt på Panasonics introduktion af de nye 1080p skærme, der skulle komme til foråret. Det er måske værd at vente lidt og se hvordan de falder ud, medmindre det skal bruges nu .....
Alternativt kan 2006 modellerne sikkert fås billigt når lagre skal tømmes ![]() Redigeret af nextgeneration - 09-Januar-2007 kl. 16:43 |
||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmm, jeg kan se at Panasonic nu har valgt et design, der, ifølge dig, er gammelt og yt:
"The new line, which features both 720p and 1080p Plasmas, offers consumers a new sleek cosmetic design – a piano black bezel" ![]() ![]() Men nu vil du sikkert synes at det er det pæneste i verden. Redigeret af lunddal - 09-Januar-2007 kl. 16:48 |
||
![]() |
||
![]() |
|
I manualen står der MPEG-2 under Video data, så meget tyder på at den ikke understøtter MPEG-4 Har købt dekoderen sammen med en pakke, jeg er lige startet med den for at få digital signal til fladskærm. Skal jeg så til at købe en ny for at se Canal+ har en Canal Mix pakke nu. Ved du hvornår Canal+ går over til at sende i MPEG-4. ? Jeg tror ikke at jeg bare får en ny dekoder hos Stofa, uden at jeg skal betale. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |