recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PV60E vs P600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PV60E vs P600

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:43
...ah come on. Fotoalbums-funktionen retfærdiggør vel ikke en merpris på 4-5.000 kr
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

PV600 er klart det bedste valg. Den pio Naiera  forsøger at sælge dig har dåselyd og  kan slet ikke sammenlignes med lyden på PV600.

Sludder og vrøvl! PV600 er kun det bedste valg hvis man absolut SKAL have Panasonic, ikke kan klare PV60'erens design og NÆGTER at bruge ekstern lyd, hvilket er snot-dumt! Det er totalt ulogisk at smide så mange penge efter en minimalt bedre lyd, for det er stadig TV-lyd! Enhver omgang ekstern lyd vil være bedre, især hvis det er noget man smider 5-6k efter.

PV60'eren giver uden tvivl mest værdi for pengene, men hvis man har de ekstra pengem er der klart noget bedre at hente ved at købe Pioneer. Udover bedre billede og flere indstillingsmuligheder (ISF-menu!), kan TV'et også modtage et signal med 1080p@24fps, hvilket PV60 ikke kan, og det er INDISKUTABELT en fordel. Alle der bruger 15-20k på et plasma TV har nok planer om, på et eller andet tidspunkt, at købe en HD-DVD eller Blu-Ray afspiller.

Naiera - det afhænger af den enkelte - hvis man er til film og ikke har externt anlæg er de extra kr for 600 modellen givet godt ud !

"Minimalt bedre lyd" - du aner jo ikke hvad du taler om

Redigeret af nextgeneration - 10-Januar-2007 kl. 22:47
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

...ah come on. Fotoalbums-funktionen retfærdiggør vel ikke en merpris på 4-5.000 kr

Det er ikke det jeg skriver -  folk har det med at undervurdere værdien af SD kortlæseren.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:51

Det er jo individuelt

Men kort sagt koster følgende 5.000 DKK:

• Andet design
  • Bedre lyd
  • SD-kortlæser
  • PIP istedet for PAP

Jeg vil vurdere værdien af dette som værende max 2.000 DKK

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 23:31

Der er efter min mening ingen rationel begrundelse for at købe pioen.

Så er det vist også fair nok at konkludere, at du har et yderst alternativt syn på tingene.

Naiera - det afhænger af den enkelte - hvis man er til film og ikke har externt anlæg er de extra kr for 600 modellen givet godt ud !

Nej, det er de ikke, for de ville være bedre brugt på noget ekstern lyd!

Redigeret af Naiera - 10-Januar-2007 kl. 23:36
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Efter min mening er det ikke altid rationelt at købe teknologi der er "forberedt" på noget som først er relevant om måske 2 år.

Selvfølgelig er det rationelt at købe et overlegent fjernsyn med en feature der faktisk allerede kan tages i brug i dag, men de fleste dog måske lige venter lidt med. Det er, som sagt, INDISKUTABELT en fordel med modtagelse af 1080p@24fps signaler. At påstå andet er altså lidt langt ude.

Redigeret af Naiera - 10-Januar-2007 kl. 23:33
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 10:38

Hej Anderkj1

Ja, så røg du lige ind i det standende rivegilde, som er ganske formålsløst - arme dig.

Uanset hvad du køber er du hverken snotdum eller irrationel. Jeg købte PV600 fordi jeg ikke skulle have større end 37" - ellers var det nok blevet Pioneer på grund af designet. Jeg ville i længden blive ked af at kigge på PV60. Og der gives ingen absolutter. F.eks. synes jeg ikke lyden i PV600 er overlegen - det lyder bare som et fjernsyn. Men jeg bruger den, fordi jeg efter nogles opfattelse er så dybt åndssvag, at jeg ikke gider sparke mit surround igang, blot jeg skal se tv-avis. Sådan er det. Jeg har endnu ikke købt et SD kort, men det vil jeg da gøre. Så behøver jeg heller ikke at sparke min harddiskoptager igang, hvis telefonen skulle ringe midt i et eller andet. Desuden kan den bruges til at hælde firmwareopdateringer ind i apparatet med.

Om det er merprisen værd må du selv tage stilling til. Men uanset hvilken størrelse og mærke du lander på, vil din beslutning ikke være absolut rigtig eller totalt tåbelig. Den slags hører du kun fra badehætter, der har parkeret hele deres identitet i deres valg og derfor gør det til en livsstil til stadighed at forstyrre en masse voksne mennesker med deres rasen.

Mvh.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

..... F.eks. synes jeg ikke lyden i PV600 er overlegen -

Kan godt forestille mig at 37PV600 eren ikke har den fulde lyd pga størrelsen. På 50" er den EXTRA , ved ikke om der sidder de samme højttalere i 42" modellen som i 50" modellen.

Redigeret af nextgeneration - 11-Januar-2007 kl. 11:41
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:43

Så det du siger om Pana'ens lyd gælder herefter kun med sikkerhed for 50" - andet ved du ikke. Fint at få det på plads.

Mvh.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 12:39

Så det du siger om Pana'ens lyd gælder herefter kun med sikkerhed for 50" - andet ved du ikke. Fint at få det på plads.

Mvh.

42" skulle have samme lyd,  noget om at  37" ikke har helt den extra lyd, fordi der ikke er plads til forstærkere og højttalere - men det er kun noget jeg har hørt.

Redigeret af nextgeneration - 11-Januar-2007 kl. 12:46
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 14:20

Mvh.

42" skulle have samme lyd,  noget om at  37" ikke har helt den extra lyd, fordi der ikke er plads til forstærkere og højttalere - men det er kun noget jeg har hørt.

I så fald er det noget de skjuler godt - jeg kan kun finde den sammen beskrivelse af højtalere og lydsystem på 37" og på 42"

Hvis de havde gjort noget ekstra ud af lyden på 42" ville de vel reklamere med det ?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu