recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PV60E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PV60E

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic PV60E
    Sendt: 31-Maj-2006 kl. 08:07
Hej

Nu har jeg brugt den sidste måned ca. til at finde ud af hvilket LCD, jeg vil have eller ville have. Det er kun Philips 32pf9631D, der har tilfredsstillet mine øjne, og plasma har jeg ikke kigget på, da jeg ikke har turdet købe dem p.g.a de burn in problemer, der bliver skrevet om. Jeg synes at 32" er for lille og sidder 3.10 m fra tv, så 37" må vel være passende i størrelse. Nu har jeg så også læst at Panasonic PV60E er generation 9 af plasma, og min logik siger, at så må alle børnesygdomme være væk, og den får jo også kun roser for dens billedkvalitet og er tilmed blevet billigere. Det eneste jeg har kunnet finde af negativt er blæserproblemer.
Jeg ser en del action som f. eks formel 1 og fodbold. Jeg har en 26" Loewe CRT i dag og har kun læsererfaring med plasma og LCD. Jeg vil gå amok, hvis jeg ikke kan se de nævnte ting ligeså flot, som jeg kan på mit 100 hz.

Spørgsmål.

1. Er blæserne ganske almindelige blæsere på 80mm på både 37 og 42, som også sidder i mange computerkabinetter?

2. Er i der har dem tilfredse med købet?

3. Prisforskellen er kun ca. 1500 mellem 37 og 42.  Kan det anbefales at købe en 42, når jeg sidder 3.10 m væk?

Hilsen
Lance (Synd at han ikke er med i Tour De France i år. Der kommer til at mangle noget )

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 08:33

1. Det er 80 MM, jeg ved ikke hvor alm. blæserne er.

2. Jeg er stort set tilfreds med mit TH42PV60, men det er lidt langsomt til kanal skift og remoten stinker, den skal peges mod tv'et ellers virker den ikke, min kamarat siger det er det samme på hans 36" CRT Panasonic, så jeg har nok bare været van til noget bedre fra mit 36" grundig og Tekst-tv virker meget godt.

3. helt klart 42" Jeg sidder på ca. samme afstand og jeg vil have et 50"

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 08:38

Blæserproblemet er ikke noget problem.

Der er hvist et par stykker som har haft en deffekt. Men ellers er de *uhørlige*. Jeg høre nok også til i den sarte ende. Og jeg anede ikke der var blæsere, hvis ikke folk havde fortalt det.

Og hvis du så samtidig faktisk også har lyd på dit TV, har jeg ikke meget til overs for den kritik der er over for blæserne.

Ang. billedet ved sport og action. Ingen problemer. Jeg er selv ivrig Formel 1 fan, og der er ikke skyggen af problemer. Ej heller ved fodboldt eller film.

Jeg havde et Samsung M61 LCD inden. Og det byttede jeg nettop fordi det var så markant ringere end ovennævnte TV. Har kigget meget på Pioneers 436xx også, og her er der heller ikke problemer.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 08:41
Det med remoten bliver ikke noget problem. Jeg har købt Logitech harmony 885, som er total ligeglad med retningen. Den er skabt til komplekse anlæg. Jeg vil gå til expert i dag og vil se om de kan matche et tilbud på 15000, som den kan fås til ved Easyshopping. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 09:07

Det kommer vel an på om det er remoten eller modtageren på tv'er der er problemet, men sig lige til hvis den virker fint, jeg har selv tænkt på Philips SRU9600 http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1148335260&archive=&start_from =&

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 09:20
Svar til Mollerup

Jeg har lige kigget lidt på det link, du henviser til. Logitrech er meget bedre. Du kobler den til internet via usb, opretter et login og fortæller den hvilke apparater du har. Og den har også fundet mit 8 år gamle Loewe, samt forstærker, cd, tuner o.s.v. Du kan via internet programmere den til at samle flere funktioner i en. Det hedder aktiviteter.  Se den på www.logitech.dk. eller køb den ved www.shg.dk.  Logitech harmony 885.
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:45
Efter at have læst forbrugertesten på 35 fladskærme på www. taenk.dk forsvandt den sidste tvivl. Jeg har købt 42pv60E. Gik til den lokale expert og har givet 19K incl vægbeslag til 1500 og monterering, hvor den kan drejes 10 grader til siderne. Den stod og ventede på mig, da jeg gik ind i forretningen. Hold da kæft mand sikket billede med HD. Det kunne gøres billigere ved at handle på nettet, men så har jeg ingen bøvl hvis der sker noget. Glæder mig til fredag. 
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:52

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Efter at have læst forbrugertesten på 35 fladskærme på www. taenk.dk forsvandt den sidste tvivl. Jeg har købt 42pv60E. Gik til den lokale expert og har givet 19K incl vægbeslag til 1500 og monterering, hvor den kan drejes 10 grader til siderne. Den stod og ventede på mig, da jeg gik ind i forretningen. Hold da kæft mand sikket billede med HD. Det kunne gøres billigere ved at handle på nettet, men så har jeg ingen bøvl hvis der sker noget. Glæder mig til fredag. 

Skal man virkelig ud og købe ekstrabladet, eller give 40kr på siden for at se testen?

Eller har du fundet den andet sted gratis?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:13
Uha, det var dyrt jeg har betalt 14.700.- inc. vægbeslag gennem fælleskøb og Vægfæstet Nærigpind©
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 12:18
Du behøver ikke at  købe eb for at se testen, som nok ikke findes i avisen alligevel. Jeg har betalt 40k for at se den på www.taenk.dk. De er godt givet ud. Den måde testen er lavet på kan jeg godt lide. Ingen har kunnet se hvilket tv, de har kigget på eller hørt, så det er en reel måde at teste noget på. Jerg kan sige dig, at lcd generelt ikke er så gode ud fra testen at dømme. 32pf9830 troede jeg ville få topkarakter, men nix. Ingen lcd ligger over middel uanset pris. Jeg har ikke haft mulighed for at være med på fælleskøb, da jeg ikke tænkte på at købe nyt dengang. 
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 13:08
Hva`så...er du så også en "plasma-diot"nu...eller hva`?
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 13:10

ja-ja....det staves PLASMA-IDIOT...det ved jeg godt(det kan jo smutte det lo..

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu