recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PX700 eller PZ700 anti-glare?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PX700 eller PZ700 anti-glare?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Fabi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 22:48

PZ700 har flere gråtoner end PX70/700. Vil det ikke betyde bedre sort end på PX70/700?
Skal man forvente standard tv bliver dårligere pga. den højere opløsning?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 22:57

flere gråtoner betyder ikke bedre sort - det betyder mere flydende overgang mellem de forskellige gråtonetrin eller nuancer om du vil i skalaen der går fra sort til hvid eller hvid til sort - nedenstående skala har få trin, hvorved du tydeligt kan se forskellen mellem de enkelte trin, jo flere gråtoner der kan gengives jo sværere bliver det at se overgang fra det ene trin til det næste, og jo flere nuancer og detaljer kan gengives.

Til sammenligning er her en greyscale hvor der er benyttet flere gråtoner

Mht. om standard TV bliver dårligere pga. den højere opløsning - måske, måske ikke, det afhænger af scalerens kvalitet. Man kan ikke svare definitivt ja eller nej til det spørgsmål, men må vurdere kvaliteten når man ser skærmen.

Redigeret af spawn - 26-April-2007 kl. 23:08
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Fabi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Fabi Fabi skrev:

PZ700 har flere gråtoner end PX70/700. Vil det ikke betyde bedre sort end på PX70/700?
Skal man forvente standard tv bliver dårligere pga. den højere opløsning?

Tak for din forklaring. Det kan jeg godt se, ikke kan give mere sort.
Så er der vel ikke ingen grund til at vælge PZ700? 

Men vil PZ700 ikke give flere farver og mere detaljeret billede end på PX70/700?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 09:11

Jo - PZ700 vil pr. definition give et mere detaljeret billede end PX70/700 ihvertfald når vi taler om 1080p Full HD materiale fra Blue-Ray eller HD-DVD, eller HDTV i 1080i grundet sin native opløsning i 1080p, så alle originale pixels kan gengives uden skalering fra disse signaler.

Men hvor meget forskellen er eller hvor tæt på man skal sidde for at se forskellen på de 2 tør jeg ikke udtale mig om endnu. Det tør jeg først når jeg har set dem ved siden af hinanden.

Redigeret af spawn - 27-April-2007 kl. 09:11
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu