recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PX700

Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 15:34

#-C5-

Nej - det har ikke noget med det at gøre. Man mister ikke noget.

1024x768 eller 1368x768 er udelukkende et spørgsmål om hvor mange pixels der benyttes til at opbygge det fysiske skærmareal.

Det signal der kommer ind har alle mulige andre opløsninger afhængig af om det er standard signal eller HD signal, og indeholder derudover signal om hvorvidt det er 4:3 eller 16:9 format - eller et andet format - dette fortæller skærmen hvorden højde/breddeforhold skal være, intet andet. At noget er 16:9 har intet med panelets opløsning at gøre. Alle indkommende signaler og opløsninger skal internt i skærmen skaleres til panelets opløsning.

eks. et PAL SD signal er 704x576 eller 720x576 pixels - uanset om det er 4:3 eller 16:9

Er det et 4:3 billede har det aspect ratio 1.333, er det et 16:9 billede har det aspect ratio 1.777

Hvis det er 16:9 vil det dog indeholde et signal der fortæller at billedet skal strækkes i bredden så det får korrekt aspect ratio på 1.777

Opløsning er for SD stadig kun 704(720)x576 som skal skaleres til det antal pixel som panelet er opbygget af uanset om dette antal er 1024x768, 1024x1024, 1366x768 eller 1920x1080.

Er det 720p HD så er opløsningen eks. 1280x720 som skal skaleres til panalets opløsning uanset hvor mange pixels den er opbygget af.   

Redigeret af spawn - 12-Juni-2007 kl. 15:37
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 21:12

Hejsa.

Har så fået Px700 hjem og op og hænge,super lækker skærm forøvrigt.

Men har lige et par spørgsmål  .Får signal via kabel tv,fra antenneforening.Når jeg ser tv2 via dvb,er der ingen undertekster,men når jeg ser tv2 via analog,er der undertekster.Skal lige sige at begge er sat til automatisk.Jeg gør et eller andet forkert,men hvad.

Lige en ting mere.Alt er indstillet ind efter de forskrevne parameter (her i forumet) og dynamic er slået fra,men kan ikke finde ud af hvor jeg gjorde det henne     lidt hjælp at hente???

Mon ikke der er en herinde,der har noget mere styr på det end jeg har

Skal også lige høre,er der en counter på PX700,så man kan se hvor mange det har kørt,eller er det pioneer der bruger det? kan nemlig ikke finde noget om det i manualen

Redigeret af Axel F - 20-Juni-2007 kl. 21:17
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 23:11
Har selv fundet ud af det
TV...Panasonic PX700

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 23:36

Hej Axel F

Jeg tror du har en Stofa Extra opkobling for jeg har samme problem vedr. manglende undertekster på TV 2 digital......

Dynamic stilles ved tast på fjenbetjeningens tast MENU vælg funktion BILLED og derefter kan du vælge under BILLEDINDSTILLINGER mellem:

DYNAMISK

NORMAL

BIOGRAF 

Ja der findes i servicemenuen en timecounter....Adgang til servicemenuen sker ved du trykker på v tasten på selve fjensynets tastatur ( under den lille låge på fronten) samtidigt med du på fjenbetjeningen taste 3 x nul i et rask tempo.....der fremkommer nu en hovedmenu for service-indstillinger. Man direkte på dette skærmbilled aflæse en time counter som viser hvor mange timer fjensynet har været tændt.

Du forlader servicemenuen med EXIT tasten på fjernbetjeningen.

PS: Jeg vil fraråde dig, at gå dybere ind i servicemenuen, idet dette kræver en del indsigt i tingene i forhold til den alm. brugermenu. Hvor man blot kan fortryde sine indstillinger ved at vende tilbage til fabriksindstillingeren.

(ændringer i servicemenuen er nemlig det samme som ændinger af fabriksindstillinger)

Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 15:52

Hej Puma.

Takker for dit svar.Med hensyn til den counter,er det den knap der ser sådan ud -/v ?

Den kan man vel godt benytte,uden at det går helt i kage,da det er lettere at se ens timeforbrug (indkørings periode)

GO WEEKEND

TV...Panasonic PX700

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 08:50

Hej Axel F

Ja det er det er korrekt knappen skal du holde indtrykket mens du taster 3 gange nul på fjernbetjeningen...

Som tidligere nævnt står timeforbruget direkte på hovedmenuen så der er ingen fare blot du ikke begynder og grave dig dybere ind i servicemenuen mange indstillinger.....Aflæs timeforbruget og gå ud af servicemenuen ved at trykke på EXIT tasten på fjernbetjeningen.

Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 09:40

Hej igen Puma.

Hvis jeg trykker v kanppen ind,og samtidin trykker 3x0,bladre den bare tilbage i kanalerne.

Men jeg har fundet ud af,at hvis man trykker på STTL kanppen (under den grønne knap på fejrnbetjeningen) så kommer den undertekster på tv2 via dvb

TV...Panasonic PX700

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 12:04

Hej Axel F

Jeg tror ikke du taster hurtigt nok op 0 tasten på fjenbetjeningen.......

Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Axel F

Jeg tror ikke du taster hurtigt nok op 0 tasten på fjenbetjeningen.......

Hej Puma.

Hmmm trykker ellers på fuld hammer,men den bladre stadig,så jeg prøver bare at holde nogenlunde styr på det,manuelt,det skal nok gå.Men takker mange gange for din hjælp.

TV...Panasonic PX700

Til top

Besvar Besvar Side  <1 121314

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu