recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PX700

Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 14:34
Hvis "bulen" bag på Pana 700 er identisk m Pana600,kan det godt være lidt problematisk m vægbeslag. Den kommer under alle omstændigheder til at hænge lidt en anelse væk fra væggen. På mit Pana600 er der 13.8 cm fra væg til forkant af panel. 
Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 18:52

Ser ud til folk i england, og nogen andre steder, kun får px700 modellen uden anti-glare.. De virker ihvertfald ikke helt tilfredse med ikke at have det på deres udgave...

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=515745&p age=2

Så er det jo nice det er på vores modeller, selvom det dog er mærkeligt at samme model har forskellige specs. i diverse lande...

Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 19:27
Jeg er lidt intresseret i dette tv.. jeg har dog aldrig rigtigt overvejet et plasma tv..

Jeg skal bruge det primært til et media center (filmafsplidning via PC), er en plasma skærm brugbar her? Da jeg ikke går ud fra den har 1:1 pixelmapping..

Jeg skal ikke læse større tekster på den, som sagt 90% film..

Dog vil den også skulle bruges til lidt consol spil.. ikke specielt meget men lidt..

Det eneste der kan afholde mig er burn-in ved brug via. PC..

Er der nogle guru'er der kan fortælle om dette TV / plasma generelt, kan dække disse behov eller jeg er måske bedre tjent med et LCD TV (har tidligere haft et LG LB2R, som jeg syntes var ganske godt til media center brug).

Er der evt. problemer mhs til opløsningen på plasma skærme ved pc brug?
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

>C5

Salling ville være et godt bud. De er Panasonic Center og plejer at have de nye modeller temmeligt hurtigt.

Tak. Men jeg kommer nok ikke lige forbi Salling

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Jeg er lidt intresseret i dette tv.. jeg har dog aldrig rigtigt overvejet et plasma tv..

Jeg skal bruge det primært til et media center (filmafsplidning via PC), er en plasma skærm brugbar her? Da jeg ikke går ud fra den har 1:1 pixelmapping..

Jeg skal ikke læse større tekster på den, som sagt 90% film..

Dog vil den også skulle bruges til lidt consol spil.. ikke specielt meget men lidt..

Det eneste der kan afholde mig er burn-in ved brug via. PC..

Er der nogle guru'er der kan fortælle om dette TV / plasma generelt, kan dække disse behov eller jeg er måske bedre tjent med et LCD TV (har tidligere haft et LG LB2R, som jeg syntes var ganske godt til media center brug).

Er der evt. problemer mhs til opløsningen på plasma skærme ved pc brug?

Nej - ikke specielt.

Køber du et 42" px70/700 er der 1:1 pixelmapping i 1024x768 over VGA - det står knivskarpt men man har så aflange pixels. Du kan også inputte 1366(1360)x768 over VGA men så vil der naturligvis ikke længere være 1:1 pixelmapping da det skal skalere, men du får korrekt aspect ratio. Du kan selvfølgelig også inputte 720p (1280x720) over DV->HDMI ligesom med LCD tv.

Køber du et 50" px70/700 er opløsningen 1366x768 og du kan 1:1 pixelmappe over VGA i denne opløsning med korrekt aspect ratio. Men du kan selvfølgelig også her vælge 720p over DVI->HDMI

Filmafspilning fra mediacenter står bedre på en plasma end på en LCD - ganske enkelt fordi plasma gengiver film bedre end LCD. Uanset om det kommer fra en dvd-afspiller eller et mediacenter.

Der er altså ikke udpræget flere problemer med tilslutning af mediacenter end der er ved de fleste andre LCD tv. Selvom nogle få LCD tv som dit tidligere LG også tilbød 1:1 pixelmapping over DVI->HDMI

Hvis det hovedsagligt er til filmafspilning fra dit mediacenter - har du ingen grund til at bekymre dig om burn-in - der kommer ikke mere burn-in blot fordi du afspiller filmen fra et mediacenter fremfor fra en dvd-afspiller.

Konsolspil er heller ikke noget problem, der er andre herinde der spiller timevis af konsolspil uden problemer.

Medmindre du har tænkt dig at din pc-desktop skal stå på skærmen i lang tid uden nogen pauseskærm, er der ingen grund til bekymring.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Nej - ikke specielt.

Køber du et 42" px70/700 er der 1:1 pixelmapping i 1024x768 over VGA - det står knivskarpt men man har så aflange pixels. Du kan også inputte 1366(1360)x768 over VGA men så vil der naturligvis ikke længere være 1:1 pixelmapping da det skal skalere, men du får korrekt aspect ratio. Du kan selvfølgelig også inputte 720p (1280x720) over DV->HDMI ligesom med LCD tv.

Køber du et 50" px70/700 er opløsningen 1366x768 og du kan 1:1 pixelmappe over VGA i denne opløsning med korrekt aspect ratio. Men du kan selvfølgelig også her vælge 720p over DVI->HDMI

Filmafspilning fra mediacenter står bedre på en plasma end på en LCD - ganske enkelt fordi plasma gengiver film bedre end LCD. Uanset om det kommer fra en dvd-afspiller eller et mediacenter.

Der er altså ikke udpræget flere problemer med tilslutning af mediacenter end der er ved de fleste andre LCD tv. Selvom nogle få LCD tv som dit tidligere LG også tilbød 1:1 pixelmapping over DVI->HDMI

Hvis det hovedsagligt er til filmafspilning fra dit mediacenter - har du ingen grund til at bekymre dig om burn-in - der kommer ikke mere burn-in blot fordi du afspiller filmen fra et mediacenter fremfor fra en dvd-afspiller.

Konsolspil er heller ikke noget problem, der er andre herinde der spiller timevis af konsolspil uden problemer.

Medmindre du har tænkt dig at din pc-desktop skal stå på skærmen i lang tid uden nogen pauseskærm, er der ingen grund til bekymring.

Mange tak for svaret, det hjalp da en smule på afklaringen...

Jeg er ikke helt 100% inde i de forskellige opløsninger, men hvis jeg vil afspille xvid / dvd via media center, hvad vil så give mig det bedste billede?

720p (DVI->HDMI har allerede et supra kabel) eller 1366x768 1:1 via VGA?

Vil helst undgå 50" af hensyn til plads :)

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 00:10

Hvis du ikke vil have 50" men mindre så er det afgjort

720p DVI->HDMI

Det giver også det bedste billede hvis du vil afspille 720p materiale fra dit mediacenter.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Det vil være fint hvis jer der har købt PX700 vil komme med jeres vurdering af det.

Jeg overvejer selv om jeg skal købe PX700 eller vente på PZ700.

Hvor i Århus området kan man se PX700, gerne sammen med PX70?

PP Radio på Trøjborg forventer at få en PX700 idag. Han skulle have dem i forgårs, men...

Han har i forvejen en 37" PX70 hængt op

mvh Christian
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvis du ikke vil have 50" men mindre så er det afgjort

720p DVI->HDMI

Det giver også det bedste billede hvis du vil afspille 720p materiale fra dit mediacenter.

Vil et 50" i 1366x768 1:1 over pixelmapping give et bedre billede end 42" over 720p? ved normal dvd / xvid materiale?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 08:15

Det er svært at svare på

1366x768 med 1:1 pixelmapping over VGA vil helt klart give et skarpere billede end 720p over DVI ved tekst brug. 

Men ved filmafspilning kan du ikke se forskel i skarphed da ingen film alligevel er i 1366x768 og derfor skal skaleres under alle omstændigheder enten på pc eller i skærm (eller begge steder). Derudover giver DVI koblingen ofte en anelse bedre håndtering af farver/kontrast end VGA koblingen gør. Til gengæld har VGA koblingen ingen overscan der skal justeres for, det har DVI koblingen.

Så der er fordele og ulemper ved begge løsninger - jeg kan ikke give et endeligt svar, nogen foretrækker den ene løsning andre foretrækker den anden.

Hvis det var mig selv der var ude efter en skærm hovedsagligt til mediacenter brug, og jeg havde plads og råd, ville jeg gå efter 50" - derved kunne jeg frit eksperimentere og vælge om jeg ville køre 1366x768 pixelmappet over VGA eller 720p over DVI->HDMI

Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 10:58
Jeg tror jeg prøver at hoppe på et 50" så.. og håber på det er noget der virker.. Hvis man ellers kan være heldig at undgå pixelfejl.. er vel næsten umuligt i så høje antal tommer.. godt man har fortrydelsesretten :)

Jeg går ud fra det er meget få butikker der gidder checke for pixelfejl inden i afsender.. bare ligeså meget bøvl for dem at de får dem tilbage i hovedet :)

Jeg er dog lidt lun på det nye Sony D3000 40".. det virker også meget lovende.. kommer på markedet om en måneds tid :)

EDIT: Jeg hoppede med på en 50" PX via. fælleskøbet.. så må man jo se om det er noget man kan bruge :)

Redigeret af Terr1 - 02-Maj-2007 kl. 12:42
Til top
Ceto Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 16:54
Så kom svinet i hus. Jeg har idag fået leveret 1 stk. TH42PX700. Nu er det ret begrænset hvor meget jeg har fået rodet med det, men en ting er sikkert..... Dyret skal op og hænge inden kl. 20:45 i aften og så skal der ses CL
Panasonic TH-42PX700
Panasonic EH-67
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu