recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PZ70 fullhd eller PV70?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PZ70 fullhd eller PV70?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 08:20

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Der er genskin på px70, og det har især været slemt for mig da jeg har vinduer lige overfor mit tv hvor solen står lige ind fra morgen til aften.

Jamen hvis står solen lige på for morgen til aften, så siger det ligesom lidt sig selv

Men ja, det er ingenting et par persienner etc. ikke kan klare

Til top
blackknightdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2006
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 15:37

Der er MEga genskin på px70 det KAN ikke diskuteres har haft både px70 og px 700 stående ved siden hinanden forskellen er enorm.

mht dårligere billede må jeg igen grine har lige nu pz70 ved siden af  px70. Den står sku ikke dårligere LAd dog hver med at udtale jer når i ikke har haft skærmen hjemme og teste som mig

beo1 1080P SES på blueray film også på en 42 tommer NEMlig

Redigeret af blackknightdk - 20-August-2007 kl. 15:39
Til top
sejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af blackknightdk blackknightdk skrev:

jeg igen grine har lige nu pz70 ved siden af  px70. Den st�r sku ikke d�rligere LAd dog hver med at udtale jer n�r i ikke har haft sk�rmen hjemme og teste som mig

beo1 1080P SES p� blueray film ogs� p� en 42 tommer NEMlig

Hej blacknightdk
Med hensyn til mit oprindelige spørgsmål vil du så mene at du kan se forskel på pz70 og px70 med hensyn til den højere opløsning?? og er det strømforbrug og prisen værd for dig?

På forhånd tak.
Steffen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af blackknightdk blackknightdk skrev:

Der er MEga genskin på px70 det KAN ikke diskuteres har haft både px70 og px 700 stående ved siden hinanden forskellen er enorm.

mht dårligere billede må jeg igen grine har lige nu pz70 ved siden af  px70. Den står sku ikke dårligere LAd dog hver med at udtale jer når i ikke har haft skærmen hjemme og teste som mig

beo1 1080P SES på blueray film også på en 42 tommer NEMlig

Jeg er stadigvæk ikke enig i at der er "MEGA" genskin på et PX70. Har man bare en nogenlunde mørk stue, så oplever man ikke meget genskin på et PX70. Jeg gør i hvert fald ikke.

Og det er da muligt, at folk ikke skal udtale sig om PZ70 når de ikke har haft et PZ70 hjemme. Men måske du skal læse det folk skriver først, før du selv udtaler dig?

Jeg har aldrig sagt at PX70 er en bedre skærm end PZ70. PZ70 er Panasonics top notch, så PZ70 burde da meget gerne være et bedre tv.

Det jeg skrev, var at anti-glare effekten giver en mat skærm, og efter min mening, giver et dårligere billede - og specielt i dagslys. Tager du et PX70 og et PX700 synes jeg at PX70 har klarere farver, mere dybde og skarphed.

Men alle folk har selvfølgelig forskellige meninger, og heldigvis for det

Redigeret af Stuffedfrog - 20-August-2007 kl. 20:05
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 20:58

HEHE ja heldigvis har vi alle en mening*s*

tilbage til dig Sejensen

en px70 kan man vel få for 9500kr

pz70 koster 15.500 kr

for det første er strøm forbruget ikke sååå meget mere end px70 grunden til at den bruger mere strøm er at den skal kunne levere 1920*1080.

Jeg synes personlig(var det bedre stuffedfrog) at Pz 70 er pengene værd da man kan se forskel på 1080p og 720P HVis de vel og mærke står ved siden af hinanden forskellen er ikke enorm men den er der. skal du bruge media center som jeg gør styre det for vildt med 1080P istedet for som på px70  den er nødt til at trække i billedet.KÆMPE forskel der.MHT det anti glare er det en smagssag, synes at antiglare gør det meget mere behageligt at se tv samtidig gør det også at de trælse dobbelt tekster som er meget tydelige på px70 ikke er sååå slemt på pz70. Havde 5 kammerater hjemme for at se film de 2 sad ca 45 graders vinkel fra tv'et begge klagede kratigt over det, med px700 og pz70 var der ingen problemer de var glade og vel fornøjet.alene på den oplevelse er den pengene værd.  Ja skærmen er lidt mat ved direkte sollys men hellere det end ikke at kunne se andet end sig selv og alt andet på bordet virkelig træls på px70.

For at runde op Jeg synes den er pengene værd men synes du skal tage ud og se dem begge så kan du se hvad du synes står bedst.

MVH blackknight

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 22:26

Hvor står der egenligt noget om dette strømforbrug?

Som i mit tidligere indlæg har jeg lavet et par målinger. Nu har jeg målt en hvid baggrund i biograf instilling, til at ligge på 358W for min 37px70 og når man kigger på specifikationer bliver der ikke opgivet noget.

Det er alligevel lidt strøm den bruger, så hvis PZ bruger dobbelt op, så er det da en del alligevel. Målte også varmen til at være omkring 50grader ved udluftningenhullerne på min px70, så det er jo klart der skal nogle ventilatorer på pz´eren.

Men da rigtigt fedt med full HD, hvis man har noget at bruge det til.. Det har jeg nu, men synes nu alligevel mit har et kanon billede.

Dog er det da også en væselig god ting med det antirefleksting der snakkes om. nu har jeg ikke set det, men ja der er da et problem på px ved lysindfald.

Har i hvertfald ikke fortrudt mit køb til 8000 i elgiganten. og synes det er for meget at give dobbeltop alligevel.

Redigeret af Bjarke - 20-August-2007 kl. 22:28
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 22:57
Bjarke, strømforbruget på PZ er opgivet til ca. 75% højere end PX - 42" PX er opgivet til 261watt (det må så være et gennemsnit) på det tyske site, mens PZ700 er opgivet til 494watt! .... Hvis man ikke mener det er "sååå meget mere" ja ok... Så er 35 mio. kr vel heller ikke meget mere end 20 mio. 

Mht. dobbelttekst, er det værre på Pana's G10 end deres G8? Har jo selv et PE55 G8 panel nu og der har jeg aldrig oplevet problemet? Men nu har jeg jo bestilt PX70 så om en uges tid ved jeg det selv eheh

Redigeret af Simon R. - 20-August-2007 kl. 23:01
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 15:49
hehehe held og lykke dobbelt tekst er meget slemt
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Mht. dobbelttekst, er det værre på Pana's G10 end deres G8? Har jo selv et PE55 G8 panel nu og der har jeg aldrig oplevet problemet? Men nu har jeg jo bestilt PX70 så om en uges tid ved jeg det selv eheh

Nej - det er ikke værre end på tidligere generationer.
Personligt har jeg aldrig oplevet dobbelttekst som et problem på mit PX70.
Der er heller aldrig nogen af mine gæster der har nævnt det.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 20:04
hehehe den har vi vist snakket om før
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 21:01

Jeg har heller aldrig været generet af dobbelttekst. Faktisk har jeg slet ikke lagt mærke til det før.

Blackknight må være meget uheldig med det PX70 han har fået. Det lider både af MEGA genskin og meget slemt dobbelttekst

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 21:14
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top