recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic, Samsung eller Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic, Samsung eller Pioneer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 16:59

Spawn:En Pioneer er nem at indstille til et FANTOM billede

Mit er IKKE kalibreret,men stadig klasser over Svigerfars pv60-----også efter hans mening

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Spawn:En Pioneer er nem at indstille til et FANTOM billede

Mit er IKKE kalibreret,men stadig klasser over Svigerfars pv60-----også efter hans mening

lrev

Det er den helt sikkert - jeg har jo set billeder af din og jeg har intet at udsætte på den.

Men jeg tror at PX70 fra fabrikkens side er justeret bedre end PV60 var - ihvertfald skriver testerne på HDTV test at netop PX70 med sin default cinema indstilling er stort set perfekt justeret og hvis alle TV blev leveret sådan fra producenterne ville der ikke være noget arbejde tilbage til dem der sælger ISF kalibrering, hvor de til gengæld skriver i test af eks. Pio 4270 at den ikke er og kræver noget justering.

Det var ikke for at sige at Panaen derved var et bedre TV end Pio'en - men blot en betragtning om at det er sådan det burde være når man køber et TV. Altså at det bør leveres fra producenten justeret så godt det kan, uden at man efterfølgende skal behøve et utal af justeringsmuligheder eller en ISF kalibrering for at få det optimale ud af sin skærm. Blot en betragtning om at efter min mening bør der ikke være behov for at en skærm kommer med masser af justeringsmuligheder for brugeren for at kompensere for en halvdårlig fabriksjustering. Det bør bare være iorden, så det er plug and play for brugeren, og resten bør ligge i servicemenuen hvor kun proffesionelle bør gå ind og finjustere. For den normale bruger skal det være nemt at betjene med et minimum af muligheder for at ødelægge billedet fordi de ikke forstår hvad de laver. Et minimum af justeringsmuligheder som kun skal have til formål at kompensere lidt for personlig smag eller belysning i rummet. Det bør ikke være nødvendigt at skulle til at justere RGB farver individuelt for at farverne skal blive rigtige, uanset om man forstår at gøre det selv, eller har behov for proffesionel hjælp.  

Så rent filosofisk ser jeg det ikke som en "fordel" at Pioen har mange flere justeringsmuligheder end Panaen, for det burde ikke være nødvendigt at have dem. Og det er ikke nogen ulempe for PX70 at den ikke har det, da den netop ikke har behov for dem grundet en god fabriksjustering.

Redigeret af spawn - 19-April-2007 kl. 17:43
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Foods Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 17:49
Spawn; jeg har på mit PX70 justeret Cinema'en væk fra defaulten. Kunne du  poste hvilke indstillinger den default ligger ved?

Bare lige for at se om jeg kan presse lidt mere ud af den.
Mvh.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 18:06

Jeg kan ikke lige huske det nøjagtigt og sidder ikke i nærheden af skærmen nu, men mener det er omkring 50% for både kontrast, lys og farve. Men du kan bare gå ind i Cinema(Biograf) indstillingen og vælge den nederste funktion "gendan standard" så kommer du tilbage til default indstillingen for lige den preset.

Afhængig af lys i rummet og personlig smag kan man så justere lidt på kontrast/lys/farvemætning. Men der er ikke behov for ret meget justering.

Som hdtvtest skriver:

Greyscale

Gamma CCT
Greyscale graph at gamma 2.20
The dotted blue line shows 6500K at 0 to 100 percent stimulus

We couldn't improve on the Panasonic's initial offering of greyscale characteristics on Warm, Cinema Mode. You get a gamma of 2.2 with a smooth greyscale intensity curve and a CCT graph very close to the D65 standard at all intensities. All this at a healthy contrast level setting and 1000:1 contrast ratio without lifting a finger! If all TVs came like this, some of us might be out of a job soon...

Jeg kører selv med indstillingen 40/40/35 til aftenbrug hvor stuen er næsten mørkelagt.

Til brug om dagen eller når der er meget lyst i rummet bruger jeg istedet den preset der hedder normal, med de samme indstillinger. Det giver et lidt dybere sortniveau der passer bedre til et lyst rum.

Den preset der hedder Dynamic burde slet ikke findes på skærmen, den ødelægger alting, så brug aldrig den til noget.

Redigeret af spawn - 19-April-2007 kl. 18:33
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 14:00

Nu har jeg fulgt lidt med i debatten om TH-42PX70.

Jeg har oprindeligt kigget mest på LCD, men hvad er forskellen på lcd og plasma?

Jeg har brug for et tv til maks 15000. Jeg skal bruge det til tv-kiggeri, Playstation 3 samt blu-ray film.

Skal jeg gå plasmavejen og evt. TH-42PX70 som lyder interessant eller bør jeg kigge lcd?

mvh

Kristian

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 14:02
Du bør uden tvivl stærkt overveje PX70. Med dit brug er der meget få grunde til at du skulle overveje LCD. Medmindre du bor i et drivhus
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 15:33
kan du ikke lige forklare dig lidt Naiera. Drivhus bor jeg dog ikke i, omend jeg ikke helt fangede joken :-)
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 15:41
og flere producenter udfaser vist plasma, er det fordi de er for dårlige?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Bechman Bechman skrev:

og flere producenter udfaser vist plasma, er det fordi de er for dårlige?

Nej kun fordi de ikke kan tjene penge på dem.

Du tænker sikkert på f.x sony, de producerer selv deres LCD paneler, mens de skal ud og købe plasma panaler.

Drivhus, her menes der at plasma er dårligt hvis du har en smule lys i din stue..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 15:47
Nej, det er helt sikkert ikke det der menes. Plasma kan være dårligt hvis der er MEGET lys i stuen, og man SKAL se de vigtigste udsendelser ved højlys dag.

Lidt lys i stuen gør ikke så meget og for alle gælder det jo at lyset forsvinder ud på aftenen.

Redigeret af Naiera - 21-April-2007 kl. 15:48
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Drivhus, her menes der at plasma er dårligt hvis du har en smule lys i din stue..

Det er måske derfor at Pioneer sælger TV-apparater med indbygget skygge? Den skal du nok blive glad for til sommer.

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 15:55

hmm jeg har faktisk en del lys i stuen

Til top