recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic SC-BTT290 eller SC-BTT590
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic SC-BTT290 eller SC-BTT590

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har samme fjernbetjening alle funktioner i bege anlæg?
Viera Link er dybest set vel bare Panasonic betegnelse for HDMI control?
Med mange andre forstærkere, kan du også vælge indgang og justere volumen via Viera Link.
Bose højttalere er (igen i mine øren) ikke noget at råbe hurra for, men sådan en Panasonic alt-i-en-forstærker er det heller ikke.
Klaus

Jo Viera link er blot en form for HDMI kontrol, hvilken kan benyttes til de emner du beskriver.
Hvorfor er de nævnte panasonic forstærkere ikke gode? hvad får man ud af at købe en dyre forstærker, hvis der ikke er behov for flere ind og udgange, samt at lydstyrken sikkert aldrig kommer på maks?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Er der overhovedet en receiver med? Jo det er der nok, med et strømforbrug på 89 Watt som skal fordeles til 5 højttalere, så det siger lidt om det.
Du vil være bedre tjent med at spare sammen til noget mere reelt, det her er plastik med meget tvivlsom kvalitet!
En brugt receiver og front + center i en fornuftig størrelse, vil give langt bedre lyd end dette.
Kan se at der kun sendes 89Watt ind, hvorfor står der så at det levere 1000W til højtalerne? :/

Derudover vil en større forstærker også fylde en del mere og hvad vil jeg få ud af en større forstærker, når jeg aldrig skruer så højt op for lyden?
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 14:54
En rigtig receiver giver mulighed for opsætning til lytterummet med udmåling med mikrofon, og så kan den yde en hel del flere watt! OG hvad som helst fra NAD, Denon, Onkyo osv er klasser bedre end det her! Men højttalerne er det vigtigste. Tænk på at du her får; 1 Blu-ray afspiller, en "receiver" 5 højttalere og en subwoofer til 3700 kr! Det er mindre end de fleste giver for deres subwoofer alene.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Det smarte ved Panasonic er at jeg kan integrere dem med mit tv, ved hjælp af Viera Link

Det behøver ikke at være samme fabrikat for at gøre det, jeg og andre styrer fint deres Reciver med TV Remoten. I mit tilfælde Marantz Reciver og Samsung TV samt Recorder. Den kan tænde og slukke sammen med TVet og Recorder, og TV Remoten styre Volume.

Jo jeg har også en logitech fjernbetjening til mit gamle fjernsyn, hvilken kunne styre både pc, tv, digital box og anlæg, men kunne godt tænke mig at bruge panasonic :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 14:57
At have 50-75W til rådighed per kanal, har også stor indflydelse på lavere lydstyrker.

Panasonics 3500-4000 kroner "dyre" anlæg er kompromis på kompromis ikke andet. Derfor opgives det til 1000W for at det skal "se ud af noget".

Du vil (igen, det er kun min ydmyge mening) være bedre tjent med en brugt surroundforstærker og et sæt gode stereohøjttalere.

Her et "stereoanlæg" der vil tørre Panasonicen både ved lave og høje lydstyrker
http://www.dba.dk/pioneer-vsx-922-hej-har-saa/id-89438358/
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r60-passiv/id-90283795/
Og nej, det er ikke surroundlyd du får, men en fantastisk lyd der er sammenhængende, frem for lidt diskant fra 5 positioner og brummen fra en kasse.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 15:00

Jo jeg har også en logitech fjernbetjening til mit gamle fjernsyn, hvilken kunne styre både pc, tv, digital box og anlæg, men kunne godt tænke mig at bruge panasonic :)

Jeg har en fjernbetjening til alt. Pioneer fjernsyn og DVD, Marantz forstærker og Denon CD afspiller.
En fjernbetjening der "klasker røv" (undskyld mit franske) på både Logitech og Panasonic til sammen, nemlig en Beo4, der gennem min Lintronic boks styrer det hele.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 15:09
De 89 Watt fremgår af specifikationerne side 81. Man kan downloade manualen som PDF.
De opgiver effekten til højttalerne som RMS TTL 1 KHz, 10% THD - det betyder de sender en 1000 Hz tone ind i højttaleren, når den forvrænges med 10% (THD = Third Harmonic Distortion, 10% er FÆLT) så ser man hvor mange watt der kan leveres i et meget kort tidsrum, med kun denne kanal drevet, så kan der opnås imponerende tal.

Svarer til den kendte metode for knallerter: FFFFH : tophastigheden måles ved Frit Fald Fra Flyvende Helikopter Big smile

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 08:11
Kan godt se at det måske ikke giver lyd i biografklassen, men vil et af de to nævnte anlæg være bedre end det jeg har i forvejen?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har en fjernbetjening til alt. Pioneer fjernsyn og DVD, Marantz forstærker og Denon CD afspiller.
En fjernbetjening der "klasker røv" (undskyld mit franske) på både Logitech og Panasonic til sammen, nemlig en Beo4, der gennem min Lintronic boks styrer det hele.
Klaus

Hej Klaus

Nu kan jeg se at du i en af dine tidligere poster, referere til DALI CONCEPT 1, er dette noget du kan stå inde for?, hvis man klikker på linket fremgår det nederst følgende:

Kan spille med det meste
Concept 1 er meget let at trække og kan derfor kombineres med de aller fleste forstærkere, da den ikke behøver alverdens effekt. I almindelige mindre rum og stuer kan du klare dig med omkring 20 watt og derover. Har du for eksempel et "alt-i-ett system" med dårlige plastikhøjttalere kan DALI Concept 1 være en enkel og overkommelig måde at opgradere lydkvaliteten med flere klasser!

Dermed burde panasonic receiveren kunne trække dette?, vil dette også være tilfældet med BTT290'eren?
I forlængelse af din post, vil der være en billig fornuftig subwooferen, der ligeledes vil fungere med receiveren?
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 09:04
Jeg har mine tvivl på at det er en mærkbar forbedring. Jeg kan godt se det virker nedslående når man har fundet noget man synes ser fedt ud og har lyst til at købe og så får at vide det er noget lort. Jeg vil dog give alle entusiasterne ret. Du får ikke god lyd i sådan et dåseanlæg og om der er en forbedring er det tvivlsomt at den er mærkbar. Så det du egentlig betaler 3700 kr for er et andet design og Viera Link (som jeg ikke har nogen erfaringer med). Vil du faktisk have bedre lyd så er du nødt til at investere i noget med nogle flere "muskler". Forestil dig Cirkeline gå tur med en irsk ulvehund - det er ca det samme man får med en for lille forstærker. Uanset om du skal spille højt eller lavt så er det vigtigt at have kontrol over lyden og at forstærkeren ikke forvrænger. 

EDIT:
Hvis du overvejer at opgradere højttalere og subwoofer til den Panasonic forstærker er du jo oppe i et prisleje hvor du faktisk kan få et godt surroundanlæg. 

Redigeret af mkt - 19-Marts-2013 kl. 09:07
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu