|
Panasonic SC-BTT290 eller SC-BTT590 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jo Viera link er blot en form for HDMI kontrol, hvilken kan benyttes til de emner du beskriver. Hvorfor er de nævnte panasonic forstærkere ikke gode? hvad får man ud af at købe en dyre forstærker, hvis der ikke er behov for flere ind og udgange, samt at lydstyrken sikkert aldrig kommer på maks?
|
||
![]() |
||
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
|
Kan se at der kun sendes 89Watt ind, hvorfor står der så at det levere 1000W til højtalerne? :/ Derudover vil en større forstærker også fylde en del mere og hvad vil jeg få ud af en større forstærker, når jeg aldrig skruer så højt op for lyden?
|
||
![]() |
||
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
|
En rigtig receiver giver mulighed for opsætning til lytterummet med udmåling med mikrofon, og så kan den yde en hel del flere watt! OG hvad som helst fra NAD, Denon, Onkyo osv er klasser bedre end det her! Men højttalerne er det vigtigste. Tænk på at du her får; 1 Blu-ray afspiller, en "receiver" 5 højttalere og en subwoofer til 3700 kr! Det er mindre end de fleste giver for deres subwoofer alene.
|
||
![]() |
||
|
Jo jeg har også en logitech fjernbetjening til mit gamle fjernsyn, hvilken kunne styre både pc, tv, digital box og anlæg, men kunne godt tænke mig at bruge panasonic :)
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
|
At have 50-75W til rådighed per kanal, har også stor indflydelse på lavere lydstyrker.
Panasonics 3500-4000 kroner "dyre" anlæg er kompromis på kompromis ikke andet. Derfor opgives det til 1000W for at det skal "se ud af noget". Du vil (igen, det er kun min ydmyge mening) være bedre tjent med en brugt surroundforstærker og et sæt gode stereohøjttalere. Her et "stereoanlæg" der vil tørre Panasonicen både ved lave og høje lydstyrker http://www.dba.dk/pioneer-vsx-922-hej-har-saa/id-89438358/ http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r60-passiv/id-90283795/ Og nej, det er ikke surroundlyd du får, men en fantastisk lyd der er sammenhængende, frem for lidt diskant fra 5 positioner og brummen fra en kasse. Klaus |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
|
Jeg har en fjernbetjening til alt. Pioneer fjernsyn og DVD, Marantz forstærker og Denon CD afspiller. En fjernbetjening der "klasker røv" (undskyld mit franske) på både Logitech og Panasonic til sammen, nemlig en Beo4, der gennem min Lintronic boks styrer det hele. Klaus |
||
![]() |
||
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
|
De 89 Watt fremgår af specifikationerne side 81. Man kan downloade manualen som PDF.
De opgiver effekten til højttalerne som RMS TTL 1 KHz, 10% THD - det betyder de sender en 1000 Hz tone ind i højttaleren, når den forvrænges med 10% (THD = Third Harmonic Distortion, 10% er FÆLT) så ser man hvor mange watt der kan leveres i et meget kort tidsrum, med kun denne kanal drevet, så kan der opnås imponerende tal. Svarer til den kendte metode for knallerter: FFFFH : tophastigheden måles ved Frit Fald Fra Flyvende Helikopter ![]() |
||
![]() |
||
|
Kan godt se at det måske ikke giver lyd i biografklassen, men vil et af de to nævnte anlæg være bedre end det jeg har i forvejen?
|
||
![]() |
||
|
Hej Klaus Nu kan jeg se at du i en af dine tidligere poster, referere til DALI CONCEPT 1, er dette noget du kan stå inde for?, hvis man klikker på linket fremgår det nederst følgende: Concept 1 er meget let at trække og kan derfor kombineres med de aller fleste forstærkere, da den ikke behøver alverdens effekt. I almindelige mindre rum og stuer kan du klare dig med omkring 20 watt og derover. Har du for eksempel et "alt-i-ett system" med dårlige plastikhøjttalere kan DALI Concept 1 være en enkel og overkommelig måde at opgradere lydkvaliteten med flere klasser! Dermed burde panasonic receiveren kunne trække dette?, vil dette også være tilfældet med BTT290'eren? I forlængelse af din post, vil der være en billig fornuftig subwooferen, der ligeledes vil fungere med receiveren?
|
||
![]() |
||
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
|
Jeg har mine tvivl på at det er en mærkbar forbedring. Jeg kan godt se det virker nedslående når man har fundet noget man synes ser fedt ud og har lyst til at købe og så får at vide det er noget lort. Jeg vil dog give alle entusiasterne ret. Du får ikke god lyd i sådan et dåseanlæg og om der er en forbedring er det tvivlsomt at den er mærkbar. Så det du egentlig betaler 3700 kr for er et andet design og Viera Link (som jeg ikke har nogen erfaringer med). Vil du faktisk have bedre lyd så er du nødt til at investere i noget med nogle flere "muskler". Forestil dig Cirkeline gå tur med en irsk ulvehund - det er ca det samme man får med en for lille forstærker. Uanset om du skal spille højt eller lavt så er det vigtigt at have kontrol over lyden og at forstærkeren ikke forvrænger.
EDIT: Hvis du overvejer at opgradere højttalere og subwoofer til den Panasonic forstærker er du jo oppe i et prisleje hvor du faktisk kan få et godt surroundanlæg. Redigeret af mkt - 19-Marts-2013 kl. 09:07 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |