Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Figaro01
Bruger
Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 13:38 |
kører blæserne også når tv står i standby?
|
 |
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 749
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 14:19 |
Figaro01 skrev:
kører blæserne også når tv står i standby? |
Nej.
|
 |
azrael
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 14:32 |
Man kunne måske også argumentere med, at LCD-tv kan have en tendens til at "brumme" pga. bagbelysningen, så "støjen" fra blæserne i Pana'en er måske ikke så slem alligevel? Nu har jeg ikke haft mulighed for at se på Panasonic TH-37PV60E i stille omgivelser, så det kan være, at min sammenligning halter.
Hilsen, az
Redigeret af azrael - 10-Juli-2006 kl. 14:33
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
 |
jb17j
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 16:38 |
er det de samme blæse i 37/42pv600 støjer de lige meget eller lige lidt?
mvh Jan B
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 17:39 |
Min kammerat er MEGET følsom overfor blæser/netdels- støj.Af samme grund sendte han sin Pana60 42" til rep under garanti.Han blev konfronteret m skærmen ude på rep.værkstedet,hvor teknikeren ikke kunne konstatere nogen støj.Det kunne min kammerat nu heller ikke ! - Meget mystisk ? Da han fik panelet tilbage på væggen derhjemme - var der igen støj?! - endnu mere mystisk.
Hans teori går nu på,at støjen er fra netdelen,og simpelthen genereres/forstærkes , når skærmen hænger !!
Han er selv tekniker,og barsler vist m et grundigt indlæg, enten her- eller på Hifi4all.
Så måske fortsættelse følger...
|
 |
Decap_dk
Bruger
Oprettet: 21-September-2006
Point: 175
|
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 10:52 |
er der kommet en "fortsættelse"?
|
 |
Bornholmeren
Super bruger
Oprettet: 11-August-2006
Point: 278
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 19:12 |
Nu prøver jeg at følge de forksellige topics.
Nu har jeg haft mit TH-37 pv60 i 5 dage. og den store glæde ved alt nyt er faldet til ro . Og det støjer desværre irriterende fra strømforsyningen når skærmen viser meget lys . hvilket den jo tit gør når man ser tv. Det er nok til jeg kører ind med det til TC ,en af dagene. MEGA Ærgeligt, da det må siges at være en suveræn plasma skærm hvad billede angår. Hvis de kan fjerne summen ved en reparation, tager jeg det gerne tilbage. Blæserne kan jeg leve med, men ikke den svingende brummen som går op og ned alt efter hvor meger lys der bliver vist. Jeg kører dog ind til dem først og får en snak. Måske er der en løsning. Den der Ferrit kerne på net ledningen, hjæper ikke hos mig. TV´et står på et tv-bord mod væggen med ca. 0.5 mtr hen til væggen i et hjørne. Jeg sidder ca. 2,5-3 mtr fra skærmen.Har prøvet at dreje det forskellige vinkler. Og nej jeg hører ikke tv ved lav styrke . Misforstå mig ikke men 10.000 kr. er nu en sjat, hvis man bliver ked, hver gang man ser TV. Jeg kan se der er andre som har haft lidt af det samme problem.
|
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 19:25 |
Prøv at sæt lys og kontrast på 50%. Har du så samme problem ?
Generelt: Når en fladskærm hænger på væggen, blir støj fra blæsere etc. forstærket og kastet tilbage. Det hjælper sikkert ikke at skifte skærmen ud, "nissen flytter med ".
Mulig løsning: Sæt æggebakker eller flamenco op på vægen bag ved skærmen. Flamenco plader i forskellig størrelser og tykkelser fås billigt i Silvan. ( har ikke prøvet det men burde virke ).
Eller: Stil det i et hjørne.
Redigeret af nextgeneration - 19-December-2006 kl. 19:40
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
munken
Bruger
Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 19:51 |
Hvordan skulle støj niveauet være i 42pv600 moddellen? Skulle den være bedre/ mere lydløs end både 37pv60 samt 42pv60
|
 |
Bornholmeren
Super bruger
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 20:21 |
nextgeneration skrev:
Generelt: Når en fladskærm hænger på væggen, blir støj fra blæsere etc. forstærket og kastet tilbage. Det hjælper sikkert ikke at skifte skærmen ud, "nissen flytter med ".
Mulig løsning: Sæt æggebakker eller flamenco op på vægen bag ved skærmen. Flamenco plader i forskellig størrelser og tykkelser fås billigt i Silvan. ( har ikke prøvet det men burde virke ).
|
Jeg havde det stående i et hjørne, det hang slet ikke på væggen. Og jeg prøvede at skrue både op og ned for lys/kontrast, men det hjalp lige meget. Men når man først hører/lægger mærke til det, kan man slet ikke abstrahere fra det. Nu har jeg med tårer i øjnene pakket det pænt ned, og afleverer det tilbage til TC. det er med vemod kan jeg godt sige jer, for jeg gentager det gerne. "Det er sgu et lækkert fjernsyn, med suverænt billede". Jeg vil gøre det nu, at jeg vil se tiden an, om ikke Panasonic for løst problemet på et tidspunkt. Eller hører om man eventuelt kan få gjort noget ved støjen i net delen, for som sagt blæserne gør ikke noget da de er konstante i lyden. Det er den brummende lyd i strømforsyningen, som jeg oplever, går op og ned i styrke i takt med billedet på skærmen bliver lys/mørk
|
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
 |
Bornholmeren
Super bruger
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 20:22 |
munken skrev:
Hvordan skulle støj niveauet være i 42pv600 moddellen? Skulle den være bedre/ mere lydløs end både 37pv60 samt 42pv60 |
Det er jeg også meget interesseret i at vide, da det muligvis kunne være løsningen på mit "problem".
|
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 19-December-2006 kl. 20:31 |
Bornholmeren skrev:
nextgeneration skrev:
|
Jeg havde det stående i et hjørne, det hang slet ikke på væggen. Og jeg prøvede at skrue både op og ned for lys/kontrast, men det hjalp lige meget. Men når man først hører/lægger mærke til det, kan man slet ikke abstrahere fra det. Nu har jeg med tårer i øjnene pakket det pænt ned, og afleverer det tilbage til TC. det er med vemod kan jeg godt sige jer, for jeg gentager det gerne. "Det er sgu et lækkert fjernsyn, med suverænt billede". Jeg vil gøre det nu, at jeg vil se tiden an, om ikke Panasonic for løst problemet på et tidspunkt. Eller hører om man eventuelt kan få gjort noget ved støjen i net delen, for som sagt blæserne gør ikke noget da de er konstante i lyden. Det er den brummende lyd i strømforsyningen, som jeg oplever, går op og ned i styrke i takt med billedet på skærmen bliver lys/mørk |
Så er det enten en fejl på dit TV, eller 37" modellen generelt. Måske 42" kunne være en mulighed - prisen er efterhånden tæt på en 37". Mit 50PX600 har nul støj fra strømforsyning, lidt fra blæsere når lyden er skruet helt ned - står i et hjørne. Det kan også være at 600 modellen har et nyere design hvad angår elektronikken ? Panasonic videreudvikler og forbedre løbende deres modeller. De seneste modeller skulle indeholde 30% færre komponenter. Elektronikken kører helt cool - et rigtig godt tegn.
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |