|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Hmm ....... Ét eller andet sted synes jeg nu alligevel at det lyder vanvittigt, hvis der virkelig skulle være så stor forskel på blæserstøjen, de enkelte apparater imellem. Så gad vide, om ikke vi bare har overset den mest indlysende og enkle forklaring: Om der ikke er en logisk sammenhæng imellem afstanden fra TV'et og ind til væggen og på, hvor meget blæserne skal arbejde, hvis der ikke er naturlig ventilation? Jeg kunne derfor forestille mig, at problemet nok er størst for dem, der vælger at hænge skærmen op på væggen. Mit eget Panasonic fjernsyn er anbragt på et TV-bord, og jeg har flottet mig med hensyn til dén minimums-afstand på 7 cm. ind til væggen, som manualen anbefaler: Der er 13 cm. "luft" imellem TV'et og væggen, og blæserstøjen er - som allerede nævnt - nærmest ikke-eksisterende. Kun hvis jeg går helt hen til apparatet og læner mig ind over kanten, kan jeg høre en svag susen. Så snart jeg trækker hovedet til mig, og der atter er skærm imellem mig og blæserne, kan jeg ikke længere høre dem. Hvor tæt på væggen har du selv anbragt dit TV, Naiera? (og karlsen) Redigeret af musicus - 06-December-2006 kl. 21:39 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
Jeg tror sådan set ikke det er et spørgsmål om forskel på hvor meget blæserne støjer, men nok nærmere hvor meget man lægger mærke til det. Jeg vil vove den påstand at de forskellige eksemplarer er temmelig tæt på hinanden, når det kommer til blæserstøj.
Mit står på en TV-møbel himstregims, som det kan ses her. Jeg har altså noget der ligner en meter til en væg. Redigeret af Naiera - 07-December-2006 kl. 10:54 |
|
![]() |
|
SJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
![]() |
Det er ikke blæserne, som støjer meget, men mere strømforsyningen som risler/brummer ved visning af lyse billeder.
Redigeret af SJ - 06-December-2006 kl. 21:01 |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Ja-ja, så blev det altså ikke lige i dag, jeg fandt de vises sten ..... |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
er det ikke ikke et generelt problem at fladskærme "brummer" ved visning af meget lyse billeder ?? mener hvis lyden ikke kan overdøve brummen så er det et problem. Men sådan en halvdøv stodder som mig - der kører med volumen på "meget høj" bliver det nok ikke et problem. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Min siger også lidt ved lyse passager......men "et problem".....nej-slet ikke. Mit gamle LOEWE CRT var iøvrigt IKKE lydløst! lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
karlsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
Mit gamle CRT- tv var heller ikke lydløs, men dengang var der tale om et mere konstant "støjniveau", hvilket gjorde at man nemt kunne sortere det fra . Med mit 37PV60, skifter lyden ofte "toneleje" -især ved lyse billeder, og derved bliver man jo hele tiden gjort opmærksom på problemet Mit er forøvrigt vægophængt m. ca 10-15 cm ind til væggen og med tre blæsere. Har forsøgt at lægge noget støjdæmpning mellem blæsere og væg uden resultat. |
|
![]() |
|
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
Så er der kommet dato på for åbning af TC Vesterbrogade , KBH. 15. December går det løs - jeg ser frem til at komme ind og kigge på "mit" PV60EH 37/42" he he -Morten |
|
![]() |
|
Jilted Ace ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() |
Liiiiige præcis - Har allerede lavet en aftale med dem - Henter mit nye
Pana 42PV60 derinde Fredag d. 15.... Glæder mig!!! ![]() |
|
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |