recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-37PX70 problemer med at tænde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-37PX70 problemer med at tænde

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-37PX70 problemer med at tænde
    Sendt: 28-November-2009 kl. 23:43
Efter at have flyttet mit Panasonic TH-37PX70 til en ny lejlighed, har jeg fået et problem med TV'et. Det er købt for ca. 2½ år siden hos NB Radio, så desværre ingen reklamationsret.

Problemet er at TV'et ikke altid vil tænde. For at forsøge at tænde, holder jeg tænd knappen nede i 5-10 sekunder. Når jeg holder tænd-knappen nede på fjernbetjeningen, blinker LED knappen rød men skifter aldrig til grøn, som den normalt gør, når den tænder.

Hvis jeg tager strømmen fra TV'et i et par minutter og sætter strømmen til igen, kan det lykkedes mig at få liv i TV'et. Nogle gange virker det - andre gange ikke. Hvis jeg først får liv i TV'et og slukker det igen, kan jeg altid tænde det igen inden for de første par minutter efter jeg har slukket. Det tager godtnok nogle gange 3-4 forsøg, hvor jeg holder tænd/sluk knappen nede, men jeg kan altid få liv i det igen. Hvis jeg derimod lader TV'et være slukket i over et par minutter (indtil det siger en klik-lyd), er det helt umuligt at få liv i det igen, uden at tage strømmen fra.

Lidt mere info: Jeg har fjernet alle kabler (undtagen strøm) fra fjernsynet, for at udelukke at HDMI/Antenne kabler giver støj eller andet. Jeg har skiftet batterier i min originale panasonic fjernbetjening flere gange - har desuden forsøgt med min Logitech Harmony One, som giver samme problem.

Har læst et par steder at der skulle være problemer med strømforsyningerne i nogle af panasonics plasma modeller. Men alle steder beskriver de at TV'et er helt død og at LED-lampen blinker et antal gange for at indikere hvilken fejl der er på TV'et - dette oplever jeg ikke.

Nogen der har oplevet noget tilsvarende eller kan hjælpe mig med tips og ideer?
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2008
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 15:08
Hej,

samme trælse problem herConfused
Iøvrigt også købt i NB som jeg iøvrigt ellers kan anbefale varmt
Wink

Jeg ringede til dem og de
kommer ud til mig og laver en softwareopdatering hvilket de siger skulle afhjælpe problemet.
Vi får se. Jeg håber det.

Så mit råd til dig er at henvende dig i NB og bede om en opdatering.

V.h.
Henrik
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 15:13
Jeg har skrevet en mail til NB Radio og henvist til denne tråd.

Jeg ringede til dem for et par uger siden og blev stillet om til deres værksted, men de kunne ikke hjælpe mig - men nu håber jeg at en henvisning til at din behandling kan hjælpe.

Mange tak for hjælpen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 19:55

Jeg håber virkelig at det hjælper. Skriv endelig tilbage for jeg er godt nysgerrig efter om den opdatering løser problemet.

Hvis problemet løses hos mig efter deres besøg i morgen så skriver jeg naturligvis også.

V.h.
Henrik
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 18:36

Jeg kan fortælle at det hjalp.

Jeg fik en forklaring af teknikeren som jeg her prøver at referere.
Årsagen til fejlen er at tv´ets software "tror" at der er noget galt med skærmen fordi den grundet naturlig slitage ikke reagerer så hurtigt mere når man tænder. For at undgå at tænde en "defekt" skærm - som altså ikke er defekt - så vælger tv´ets software at afbryde.

Det har denne softwareopdatering nu gjort noget ved idet at den forlænger opstartstiden så tv´et kan nå at registrere at skærmen er ok.
Hmmm det er jeg ikke så god til at forklare men det korte og det lange er at det hjælper :-)
V.h.
Henrik
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 19:57
Jeg har stadig ikke fået svar fra NB radio. Mit fjernsyn er også begyndt at tænde nogle gange efter jeg har justeret billedeindstillinger (kontrast, lysstyrke osv) på den indgang TV'et starter på (i mit tilfælde HDMI2).
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 01:01
Jeg fik idag en opringning fra NB Radio. Den omtalte opdatering er desværre kun til visse panasonic LCD modeller - der findes ikke opdateringer til panasonic plasma modeller, som kan løse omtalte problem (ifølge teknikeren fra NB Radio).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu